Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop +/-800

Pagina: 1
Acties:

• EW93
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-03 14:48
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik m'n laptop elke dag voor studie, multimedia en 'casual' gamen.

Wat is je budget?
+/-800 eu

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
wat mij betreft hoeft dit niet de keuze te beïnvloeden. Ik neem mijn laptop mee als ik naar m'n ouders ga en soms naar mijn studie, maar ik ben nooit te beroerd geweest om een oplader mee te nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat zelf aan hp of dell te denken, ik wil graag een degelijke laptop die lang mee kan gaan en een goede service heeft.

Ik kwam deze tegen:
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion 15-cc593nd€ 799,-€ 799,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,-

of deze (niet in de pricewatch) https://www.laptopshop.nl...-pavilion-15-ck093nd.html (849,-)
de cc593nd zou ik nog voor 749,- kunnen krijgen (die was tot voor kort zo duur en in de winkel zelf kan je dan nog wat regelen).
Wat ik me ook nog afvroeg was, verbeterd een alluminium body de duurzaamheid laptop echt of is het vooral meer een premium gevoel?

Mijn vraag is dus, raden jullie de nieuwe generatie aan (is het de 100 eu waard?) of hebben jullie nog andere (betere) suggesties?

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat de tweede laptop zijn geld alleen al waard is om het feit dat hij een achtste generatie Intel Core i5 (quad core) heeft en de eerste een zevende generatie i5 heeft (dual core). Verder is het RAM geheugen van laptop twee een fractie sneller (2133 tegen 2400 mhz) maar dat zul je in de praktijk niet merken denk ik.

Of een aluminium body de duurzaamheid verbeterd durf ik niet te zeggen. Ik denk echter wel dat dat de stevigheid ten goede komt en dus in theorie lekkerder typt.

Tldr: laptop twee is sneller en meer future-proof.

Succes met je keuze!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 20:53
Ik zit hier zelf ook al een tijdje te kijken naar deze laptops, lijkt er trouwens op dat Coolblue zijn prijs alweer heeft aangepast, laptops zijn nu allebei € 849,-. Zal misschien wel in aanloop naar Black Friday zijn zodat ze weer kunnen strooien met zogenaamde korting.

Voordeel van de oude versie vind ik het matte scherm, nieuwe is glanzend/spiegelend en dat is voor mij tot op heden reden geweest voor niet bestellen, heb daar slechte ervaringen mee. Nieuwe versie heeft dan naast meest recente processor wel sneller geheugen zoals aangegeven en dan ook geplaatst in 2 afzonderlijke reepjes.

Heb ook gekeken naar Dell maar heb begrepen dat rond dit prijsniveau je daar nog met TN schermen zit ipv IPS dus gaat hem ook niet worden. Dell is daar op de site en bij productomschrijving ook verder niet echt duidelijk over.

Zit zelf dan nog naar de Lenovo Ideapad 520 serie te kijken, redelijk vergelijkbaar aan de HP, enige nadeel daar is dan weer geen dedicated grafische kaart, ben zelf geen echte gamer dus twijfel nog even in hoeverre dit echt van belang is.

Hoop dat je iets met deze overwegingen kan.

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Naar aanleiding van bovenstaande reactie (de laptop is nu rond de 850) zou je ook een HP Probook 450 G5 kunnen overwegen. Deze heeft een mat scherm, DDR4 2400 geheugen, een 256 GB SSD en een i5 van de laatste generatie (dus quadcore), ik heb dezelfde besteld bij HP (maar dan met de i7) en als student kun je fikse korting krijgen (geen reclame overigens, gewoon een goede deal). Hier: pricewatch: HP ProBook 450 G5 2SY29EA

[ Voor 18% gewijzigd door PascalDutch op 24-11-2017 08:16 . Reden: typo, extra toevoeging ]

Verwijderd

Gezien je er ook een beetje op wilt gamen:
http://www.dell.com/nl-nl...on-15-7577-laptop/cn57701

Met de kortingscode SAVE15 nu 807 euro, de beste koop die je momenteel kunt doen naar mijn mening!
Succes met kiezen.