Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dora2811
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik heb een nieuwe Kobo Aura H2O. De eerste keren dat ik de e-reader op mijn desktop aansloot, 'zag' de Verkenner van Windows 10 het apparaat en kon ik de boeken van mijn helaas niet meer werkende Sony E-reader van mijn desktop overzetten naar de Kobo. Om een of andere reden werden niet alle boeken naar de reader gekopieerd, maar nu ziet Verkenner de E-reader niet meer.

Ik heb een andere usb-kabel en een andere usb-poort geprobeerd, ik weet dat je op het Kobo-scherm 'verbinding maken' moet aanvinken, ik heb een Kobo-app op mijn desktop geïnstalleerd en gesynchroniseerd. Ik heb geprobeerd via apparaatbeheer van de desktop de drivers te installeren, waarop ik het antwoord krijg dat die al geïnstalleerd zijn. Via apparaatbeheer de probleemoplossing starten wil ook niet helpen. Ik heb op internet gezocht naar vergelijkbare problemen, maar kan niets vinden wat niet of heel oud, of toepasselijk is. Ik heb de Kobo nog niet teruggezet naar de fabrieksinstellingen wat soms ook schijnt te helpen. Ik heb ook het Kobo-klantenservice-overzicht - voor zover dat klantenservice mag heten - geraadpleegd maar daar staat geen toepasselijke oplossing bij.

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Beste antwoord (via Dora2811 op 27-11-2017 22:00)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Dora2811 probeer de drivers eens te verwijderen, terwijl het apparaat erin zit. Herstart daarna de PC en probeer het nog een keer.

Heb je dit probleem verder ook met andere PC's?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Dora2811 probeer de drivers eens te verwijderen, terwijl het apparaat erin zit. Herstart daarna de PC en probeer het nog een keer.

Heb je dit probleem verder ook met andere PC's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dora2811
Op aanraden van de Kobo-klantenservice heb ik de desktop-app verwijderd, en daarna opnieuw geïnstalleerd. Bij de setup van de app heb ik de e-reader configureren gekozen, dan krijg je de opdracht om de e-reader aan te sluiten en te laten verbinden. En dan volgt deze windows-melding, waarop het proces strandt: het usb-apparaat wordt niet herkend, [...] het usb-apparaat heeft een storing veroorzaakt. Ik heb knipsel gemaakt van de foutmelding, maar ik weet niet hoe dat hier in kan sluiten.

Ik ga nu jouw methode proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dora2811
Jouw methode werkt! Bij het opstarten 'ziet' mijn desktop de Kobo, en kan ik boeken overzetten via de Windows Verkenner. Misschien dat bij een volgende keer de Kobo weer verdwenen zal zijn, maar dan herhaal ik gewoon weer dezelfde procedure. Hartelijk dank!