Veiling afgesloten maar geen reactie

Pagina: 1
Acties:
  • 2.779 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54
Ik heb onlangs in V&A geboden op een iPhone 8 256.

In eerste instantie 720 en later verhoogd naar 750 euro.

Zaterdag is de veiling gesloten en staat het artikel als verkocht voor 714 euro.

Ik heb de koper een bericht gestuurd om afspraak te maken over betaling en levering.

Na ruim 24 u heb ik een "misbruik melding " gemaakt omdat ik geen respons kreeg. Deze melding kreeg snel de status afgehandeld maar ik heb geen enkel bericht ontvangen.

Moet ik nu deze tweaker een negatieve beoordeling gaan geven of zie ik iets over het hoofd?

Het gaat om de volgende advertentie:

V&A aangeboden: Apple iPhone 8 256GB Grijs - sealed

Only dead fish go with the flow

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Logisch dat de melding zonder antwoord is afgehandeld want er is geen misbruik en een negatieve beoordeling zou ook onterecht zijn want er is geen overeenkomst. Een veiling is niet bindend en de persoon kan altijd zelf bepalen aan wie hij/zij het verkoopt, ongeacht het bedrag.

[ Voor 18% gewijzigd door Fietsbel op 20-11-2017 22:33 ]

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:17
Niet netjes, maar niet iedereen zit hier elke 2 uur te kijken. Geef de man een dag of 2-3 om te reageren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 13:33
Ik zou nog even afwachten, en anders heb je pech.

[ Voor 30% gewijzigd door wouterg00 op 20-11-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

De voorwaarden:
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/
6.6 Tweakers.net aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot de kwaliteit, de veiligheid of de rechtmatigheid van aangeboden producten, de juistheid van de advertenties, de bevoegdheid van (rechts)personen om producten te kopen of te verkopen. Tweakers.net kan de nakoming van een overeenkomst tussen het Lid en ander Leden niet garanderen en kan niet bemiddelen bij een eventueel geschil tussen Leden.
Het is niet netjes/sportief om niets te laten horen maar je hebt geen poot om op te staan oa om redenen die @Fietsbel al aangeeft.
Negatieve beoordeling? Ken je de omstandigheden?
Stel iemand heeft andere, persoonlijke problemen, die heeft wel wat anders aan zijn hoofd...
Zou er dus terughoudend mee zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De veiling heeft geen enkele waarde. Ook al begrijp ik je reactie wel, want als het €1014,- was, had de verkoper je wel benadert

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:20
Veiling is ook niet de goede woordkeus. Want het is gewoon een reguliere MP-actige advertentie waarop je kan bieden en vervolgens nergens aan vast zit. Snap de term veiling ook niet omdat die term de lading niet dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54
Ik vind het een beetje vreemd dat iemand een veiling start met een minimum bedrag en als hij dan daarboven sluit en de status verkocht is er geen overeenkomst is.

Dat tweakers.net hier geen partij in is vind ik verder geen probleem. Ik heb gewoon gevraagd wat ik moest doen.

Voor wat betreft een beoordeling, het is helemaal mijn bedoeling niet om iemand af te branden maar kan toch feitelijk vermelden wat er gebeurd is?

En dat dat over een paar dagen pas moet lijkt me logisch.

Ga ondertussen wel naar andere telefoon op zoek want de aanleiding van de koop was een gebarsten scherm in mijn huidige telefoon

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Stuur hem/haar eerst een bericht waarom er dan niet gereageerd is.
Heeft de persoon (ivm omstandigheden?) in iig eerst een recht op weerwoord.Vervolgens kun je daar ook nog over van mening verschillen, waarbij het dan ook weer zijn/haar woord is tegen jou en hoe kunnen wij dat als buitenstaander checken/beoordelen?
Behalve niet optimale communicatie is er gezien de voorwaarden van Tweakers weinig te verwijten....
Ook al zou ik zelf ook niet blij zijn in zulke omstandigheden, lijkt me voorzichtigheid geboden.
Hoe groot is het "onrecht" en hoe staat jouw beoordeling daar tot in verhouding op iets waar wij ook op jouw woorden, de "feitelijkheid", af moeten gaan, met alle respect.
Maw ga niet de kramp in....wat win je ermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kans is best aanwezig dat hij elders ook te koop stond en hem mogelijk voor meer (of minder) al reeds verkocht heeft, V&A veilingen zijn er meer 'voor de show' dan enigszins bindend.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

En was van de opbrengt lekker een heel lang weekend echt weg, ervan genieten met zijn/haar vriend/vriendin... 8)
Dan heb je toch echt geen tijd voor Tweakers V&A.... :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Escrimador schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:27:

Moet ik nu deze tweaker een negatieve beoordeling gaan geven of zie ik iets over het hoofd?
Je hebt een bod gedaan, dat niet is geaccepteerd, op Tweakers V&A geldt: geen overeenkomst=geen beoordeling.

Dus nee, je kan/mag geen beoordeling geven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:58
Escrimador schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:52:

Voor wat betreft een beoordeling, het is helemaal mijn bedoeling niet om iemand af te branden maar kan toch feitelijk vermelden wat er gebeurd is?
Technisch gezien zou het kunnen inderdaad maar de regels verbieden het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-10 13:42
Soms zetten mensen iets te koop om te peilen wat het waard is.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hier.op.v&a is al de zelfde mentaliteit als marktplaats...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd
Het is niet dat er op Tweakers opeens een ander volk zit dan op Marktplaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:53:
@Verwijderd
Het is niet dat er op Tweakers opeens een ander volk zit dan op Marktplaats...
Weet maar het ia gewoon niet meer beter dat was het wat jaren geleden wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wat je kan doen is zijn of haar profiel in de gaten houden voor enkele dagen of die wel actief is door op andere producten te bieden of een reactie op het forum plaatst?
Als dat zo is weet je dat die persoon online is geweest en vind ik het op zijn minst netjes als deze even een berichtje zou doen dat hij toch afziet van de koop?
Zo niet dan gewoon een negatieve beoordeling daar is dat systeem voor ! om de rotte appels die wel bieden maar nooit meer reageren eruit te halen.
Begrijp best dat er persoonlijke omstandigheden kunnen zijn maar dat weet jij niet dus is een negatieve beoordeling niet meer dan logisch?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik dat daar een simpele oplossing voor bestaat - geen reactie binnen 24u op een advertentie die < 3 dagen oud is en 48u bij <7 dagen = 1 ster voor communicatie.
Mocht de verkoper dan alsnog reageren en jullie maken de deal rond = aanpassen naar 4 sterren.

Je zult zien dat de mentaliteit gauw verandert en dat de 'dozenschuivers' gaan wegvallen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Gadgeteer schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:44:
[...]

Technisch gezien zou het kunnen inderdaad maar de regels verbieden het.
welke regels verbieden je om een negatieve reactie achter te laten op iemand zijn profiel als jij een negatieve ervaring met die persoon hebt ondervonden?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Up,
Geen transactie = geen beoordeling waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:58
copywizard schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:00:
[...]

welke regels verbieden je om een negatieve reactie achter te laten op iemand zijn profiel als jij een negatieve ervaring met die persoon hebt ondervonden?
De regel die aangeeft dat je geen review mag achterlaten als er geen transactie is geweest? Het betreft review op een aankoop en niet een review op iemands persoonlijkheid :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Even los van de niet-bindendheid van de veiling. Technisch zou de 720 en de 750 er toch wel in moeten staan, in plaats van dat de veiling nu is geëindigd op 714 toch? De keren dat ik een veiling deed kon ik volgens mij niet kiezen een lager bod te accepteren, maar liep hij gewoon tot een bepaalde datum.

Zijn je biedingen wel doorgekomen of zie ik iets over het hoofd?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:45

servies

Veni Vidi Servici

SinergyX schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 00:37:
Kans is best aanwezig dat hij elders ook te koop stond en hem mogelijk voor meer (of minder) al reeds verkocht heeft
Dan meld je aan de hoogste bieder hier dat er vanuit een andere plek meer is geboden en daarmee is de kous dan af. Nu mag er wat mij betreft gerust een review komen waarin de communicatie met 1 ster wordt beoordeeld. En dat zou dan ook een terechte review zijn: de communicatie vanuit de verkoper is immers beroerd.
, V&A veilingen zijn er meer 'voor de show' dan enigszins bindend.
Dan moet tweakers.net zo snel mogelijk stoppen met het faciliteren van deze velingen. Deze geven dan alleen nog maar negatieve ervaringen.

Overigens vind ik wat @MsG meld idd ook wel raar...

[ Voor 3% gewijzigd door servies op 21-11-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
@MsG Je ziet iets over het hoofd :)

Onafhankelijk van het maximum bod van de bieder, verhoogt het systeem het bod altijd met een vast bedrag, afhankelijk van de hoogte van de minimum prijs, dus stel, ik bied een maximum van € 120 op een veiling, waar het hoogste bod op dat moment op € 105 staat, dan biedt het systeem voor mij € 106. Mijn maximum van € 120 wordt dus pas zichtbaar, wanneer de biedingen stapsgewijs opgelopen zijn tot € 119. Mochten de andere bieders bijv. maar tot € 112 gaan, wordt mijn bod € 113 en heb ik daarmee dus de veiling gewonnen.

Maar dat wil dus helemaal nog niets zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Marly op 21-11-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Marly schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:11:
@MsG Je ziet iets over het hoofd :)

Onafhankelijk van het maximum bod van de bieder, verhoogt het systeem het bod altijd met een vast bedrag, afhankelijk van de hoogte van de minimum prijs, dus stel, ik bied een maximum van € 120 op een veiling, waar het hoogste bod op dat moment op € 105 staat, dan biedt het systeem voor mij € 106. Mijn maximum van € 120 wordt dus pas zichtbaar, wanneer de biedingen stapsgewijs opgelopen zijn tot € 119.
Dat snap ik wel, en zo werkt eBay ook, maar dat correspondeert compleet niet met de initiële 720 en opnieuw bieden van 750 euro. Het correspondeert wèl precies met een scenario waar deze biedingen níet geregistreerd zijn somehow. Immers zou de 714 op zijn minst naar 720 moeten gegaan als de TS 720 heeft geboden toch?

Moet je tegenwoordig biedingen bevestigen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
@MsG Zover ik weet, hoef je biedingen niet te bevestigen, maar ik doe meestal niet mee aan veilingen.

Je kan echter je bod tussendoor aanpassen, ook wanneer je maximum ingestelde bod nog niet bereikt is, wanneer je bijv. denkt, dat je het met je eerste bod niet gaat redden, omdat de biedingen snel oplopen. Waarschijnlijk heeft TS dat gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:40
Zo kom ik ook regelmatig veilingen tegen met de tekst:

"wanneer het bod te laag is behoud ik mij het recht om het product niet te verkopen" (of iets in die richting)
Vervolgens zit er een startbod op van zeg €75 euro, wat al een reële prijs voor het product is.

Zet dan je startbod gewoon op je minimale prijs wat je wilt hebben, of haal die lap tekst uit de advertentie.
Begint soms steeds meer marktplaats te worden in de V&A

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:18

InFamous

excommunicado

Alles is al gezegd, veilingen zijn niet bindend.

Hierdoor is een review plaatsen dus ook niet toegestaan, want alleen een bod plaatsen is geen concrete poging tot het sluiten van een overeenkomst.

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.