Crash microSD

Pagina: 1
Acties:

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-12-2025
Een maand of 2 geleden kocht ik bij Wish een MicroSD van 256GB voor mijn Galaxy S7 voor €14. Deze was, zoals verwacht, afschuwelijk traag qua read/write, maar prima om foto's en muziek op te smijten.

Dit is 'm:
High Quality Black Memory Card Class10 16GB 32GB 64GB 128GB 256GB TF Card with Card Adapter
http://www.wish.com/c/5956ec125d8cdc1111170568

Vorige week speelde ik muziek van deze SD tijdens het fietsen. Ik drukte op pauze en iets later weer op play via de oortjes van Samsung en poef, telefoon uit. Niet aan te krijgen. Paniek, paniek. 10 minuten later ging de telefoon weer aan zoals gewoonlijk, maar de SD werd gezien als 'beschadigd' en de muziek werd niet meer weergegeven.

De PC las 'm ook nog wel en de bestanden waren te zien, maar kopiëren van en naar de kaart lukte niet meer.
Wish gaf me vrij vlot een refund, maar ik ben een deel van de data verloren (de meest recente foto's stonden niet online in de back-up) omdat de kaart nu helemaal niet meer herkend wordt.

Verscheidene apps&programma's en zelfs het chkdsk F: /f (of was het f/? idk) commando in Windows leverden niets op, en verder dan dat kwam ik niet op het internet.
Het kaartje wordt nu (via een USB MicroSD adapter) helemaal niet meer gelezen.
Is dit kaartje nu rijp voor de prullenbak, of is er nog een 'magische' manier om de data terug te krijgen (behalve door voor honderden euro's naar een recovery center te gaan, zó belangrijk zijn die foto's nou ook weer niet..)?

P.s. ja, dit was te verwachten van Wish.. heb nu een 32gb kaartje van Sandisk bij Coolblue besteld. 10x betere service en Sandisk staat bekend om kwaliteit, uitgaande van wat ik gehoord heb.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je het ding niet meer in apparaatbeheer kan krijgen houdt het wel op zegmaar. Er is dan niets wat je nog kan doen behalve die dure recovery.

Verwijderd

Die kaartjes zijn nep, en in werkelijkheid maar 16 of 32gb. Ik had er ook 2 besteld (128GB) en als je over een bepaalde limiet gaat, zijn ze gewoon dood. Ik heb de mijne getest met Hw2test en in werkelijkheid idd maar 32gb. En die 32gb is ook nog eens monsterlijk traag, kaartjes zijn gewoon onbruikbaar.

Antwoord: Wegdonderen dat kaartje en een echte aanschaffen. Ik heb de mijne ook beide refunded gekregen.

• nieksvd
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:35:
Die kaartjes zijn nep, en in werkelijkheid maar 16 of 32gb. Ik had er ook 2 besteld (128GB) en als je over een bepaalde limiet gaat, zijn ze gewoon dood. Ik heb de mijne getest met Hw2test en in werkelijkheid idd maar 32gb. En die 32gb is ook nog eens monsterlijk traag, kaartjes zijn gewoon onbruikbaar.

Antwoord: Wegdonderen dat kaartje en een echte aanschaffen. Ik heb de mijne ook beide refunded gekregen.
Ik vind het wel gek dat het niet tijdens het schrijven op de kaart gebeurde, maar simpelweg tijdens het 'lezen' van muziek.. maar inderdaad, monsterlijk traag voor alle andere doeleinden.
Morgen wordt m'n nieuwe bezorgd. 95mb/sec, class 10, dat zal wel een merkbaar verschil zijn ;)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-12-2025

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

via diskpart kom je er ook niet meer bij?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:41
nieksvd schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:09:
Ik vind het wel gek dat het niet tijdens het schrijven op de kaart gebeurde, maar simpelweg tijdens het 'lezen' van muziek..
Dit komt omdat het meestal zo rond de 8GB kaartjes zijn met een firmware die zorgt voor het overschrijven van "oude" data. Dus als je er bijv. 40GB naartoe stuurt zal de oudste data er sowieso niet meer op staan :)
NLBUURMAN schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:56:
via diskpart kom je er ook niet meer bij?
Nee want de data staat er fysiek gewoon niet meer op :)

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 21-11-2017 09:01 ]

Nickname does not reflect reality

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:44
Micro sd altijd, maar dan ook altijd in Nederland kopen bij normale (web) shops.

• nieksvd
Dacuuu schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:04:
Micro sd altijd, maar dan ook altijd in Nederland kopen bij normale (web) shops.
Waarom heb jij een Chinese webshop in je signature dan? 8)7
Pagina: 1