Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik ben bezig om mijn LibreELEC/Kodi HTPC werkend te krijgen met het CEC protocol. Aangezien het een regulier AMD Fusion moederbordje betreft, ondersteunt de HDMI-out op het moederbord geen CEC. Ik wil daarom op de HTPC een Arduino aansluiten (via USB). De Arduino is via een circuitje dan weer aangesloten op een HDMI-poort van mijn TV met het CEC protocol van mijn Onkyo receiver en Samsung TV (die al wel samenwerken via CEC). In feite gelijk aan een Pulse Eight adapter (die ik net wat prijzig vind, en ik houd van het zelf knutselen).

Hiervoor is een aantal jaren geleden aardig wat werk verricht als ik kijk op het Arduino forum. Echter, ik kom er met de reeds aanwezige informatie niet uit, en op het Arduino forum is dit kennelijk geen actueel onderwerp meer, want men reageert niet meer op mijn vragen.

Ik probeer het werkend te krijgen met onderstaand circuitje, en deze code. Ik krijg geen CEC berichten binnen op de serial monitor, en het kan natuurlijk op veel punten fout gaan. Ik vraag me bijvoorbeeld af of ik uberhaupt wel de juiste code gebruik in combinatie met dat circuitje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SvXcQvNCmKwq9tCXsGH9mX2E/thumb.png

Nu is mijn vraag concreet of er iemand hier ook met deze setup werkt? Wellicht kan die mij nog wat op weg helpen? De volgende stap zou namelijk ook nog zijn om het geheel werkend te krijgen met Kodi, daarvoor heb ik dit projectje gevonden, maar gaat dat werken? Werkt dat dan gelijk aan een Pulse Eight CEC adapter?

[ Voor 8% gewijzigd door reynard80 op 20-11-2017 20:15 ]