Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobstrikkers
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-12-2021
Ik heb een aantal jaar geleden als bedankje voor mijn stage een 5.1 systeem gekregen. Deze gebruik ik al een aantal jaartjes als een 2.1 systeem voor mijn pc maar nu ben ik toch wel benieuwd of ik dit systeem in zijn volle glorie als 5.1 kan gebruiken.

Het betreffende geluidssysteem is de DAV-TZ140

Ik heb al een beetje rondgekeken op forums en dergelijke een optie die ik had gevonden was om het systeem op de GPU aan te sluiten? heb dit niet geprobeerd omdat deze maar een hdmi input heeft die bezet is voor mijn monitor.
Ik heb wel geprobeerd om via HDMI vanuit het systeem naar het moederbord te gaan maar toen dit ook geen direct resultaat gaf heb ik het maar weer als in de onderstaande afbeelding gedaan.Ik heb toen wel gezocht naar eventuele drivers die ik moest updaten maar zonder resultaat.

Moederbord
GPU

Momenteel zit het zo aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/19f7c472ac1a15a5991ef7a2a4fa00b3
`

Hoop dat ik het het zo duidelijk mogelijk heb beschreven en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:D

Beste antwoord (via Jobstrikkers op 24-11-2017 11:31)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47

FeaR

In GoT we trust

Wat je wilt gaat niet werken. Kijkende naar de Sony DAV-TZ140 is deze erg karig qua aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: https://xboxus.com/imgs/image-851a660ae1c15bf7b85e9c46fedfabf4.jpg

1 x HDMI Out om beeld (en mogelijk geluid) naar de monitor te sturen
1 x Composiet Video Out om beeld naar de monitor te sturen
1 x Analog Audio In Left en Right om geluid in te voeren

Alleen de laatste laat geluid de set invoeren en aangezien RCA wit en rood slechts twee kanalen is ga je nooit meer dan 2.0 de set in krijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Plaatje even verduidelijkt, voor plaatjes gebruik je de [img] tag en niet de [url] tag ;)
En die host die je gebruikt is ook niet lief met dit soort dingen ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/19f7c472ac1a15a5991ef7a2a4fa00b3.png

Je geeft zelf al aan dat ie Sony van je een HDMI out aansluiting heeft. Da's op zich vreemd want meestal is HDMI tweeweg en niet een richting. Dus dat zou moeten werken.....echter:

Als ik de handleiding er op nasla: https://www.sony.nl/elect...anuals/4299/42993536M.pdf
En dan pagina 10, dan zie je dat als je een Tv aansluit op dat ding, je ook de audio out/ in aan zou moeten sluiten (zie ook de opmerkingen 1 t/m 4 op pagina 11). En dat is zoals je het nu aangesloten hebt.

Dus je zou het kunnen proberen met een HDMI kabel, maar ik ben er eerlijk gezegd bang voor.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat je wilt gaat niet werken. Kijkende naar de Sony DAV-TZ140 is deze erg karig qua aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: https://xboxus.com/imgs/image-851a660ae1c15bf7b85e9c46fedfabf4.jpg

Alleen de laatste laat geluid de set invoeren en aangezien RCA wit en rood slechts twee kanalen is ga je nooit meer dan 2.0 de set in krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:00
FeaR schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:45:
[afbeelding]

Maar.... waarom verkopen ze een 5.1 set met enkel een stereo input, dat is toch helemaal niet logisch :')

Edit: ah zie het al, deze heeft een DVD speler.

[ Voor 3% gewijzigd door Terrz op 20-11-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Terrz schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:17:
[...]
Maar.... waarom verkopen ze een 5.1 set met enkel een stereo input, dat is toch helemaal niet logisch :')
Omdat goedkoop simpele all-in-one :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. Dat "aantal jaar geleden op stage" is vermoed ik al een jaar of tien ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobstrikkers
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-12-2021
Bedankt voor jullie reacties! Ik had zoiets inderdaad al verwacht. Gelukkig is het maar een luxeprobleem:p
Pagina: 1