Hierbij eerst even pols hoogte nemen, voordat ik de onderdelen luk raak ga bestellen en hem in elkaar ga (proberen te) zetten. Dit is daarmee gezegd dus de eerste keer, dat ik een PC in elkaar ga zetten.
Het is alweer 5 jaar geleden, dat ik een pc samengesteld heb, die ik door iemand anders in elkaar heb laten zetten. Dit keer ga ik het zelf doen, dus alle tips & tricks daarbij zijn mooi meegenomen.
Hiermee wil ik zeggen dat ik niet alleen informatie nodig heb over de kwaliteit en eisen van de onderdelen, maar ook of het allemaal wel in de case past. Daarnaast moet er ook gekeken worden naar een goeie air-flow en cable-management.
De PC moet alle games op max settings (1920p x 1080p) kunnen runnen, daarnaast gebruik ik zo af en toe ook grafische programma's als Adobe, AutoCad en Rhino. Maar de nadruk ligt toch echt op gamen.
(Main game ATM PUBG)
Overclocken is geen noodzaak/must, weet geeneens of het kan met deze set-up.
Met een schuin oog naar de BBG gekeken, ben ik op het volgende uitgekomen:
Een vraag die bij mij sowieso speelt, benut dit moederbord het volledige werkgeheugen van 3200Mhz?
Het is alweer 5 jaar geleden, dat ik een pc samengesteld heb, die ik door iemand anders in elkaar heb laten zetten. Dit keer ga ik het zelf doen, dus alle tips & tricks daarbij zijn mooi meegenomen.
Hiermee wil ik zeggen dat ik niet alleen informatie nodig heb over de kwaliteit en eisen van de onderdelen, maar ook of het allemaal wel in de case past. Daarnaast moet er ook gekeken worden naar een goeie air-flow en cable-management.
De PC moet alle games op max settings (1920p x 1080p) kunnen runnen, daarnaast gebruik ik zo af en toe ook grafische programma's als Adobe, AutoCad en Rhino. Maar de nadruk ligt toch echt op gamen.
(Main game ATM PUBG)
Overclocken is geen noodzaak/must, weet geeneens of het kan met deze set-up.
Met een schuin oog naar de BBG gekeken, ben ik op het volgende uitgekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 199,- | € 199,- |
| 1 | MSI B350 Gaming Pro Carbon | € 117,25 | € 117,25 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1080 FTW2 GAMING iCX | € 589,- | € 589,- |
| 1 | Fractal Design Define C TG | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX | € 241,60 | € 241,60 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 155,- | € 155,- |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 125,25 | € 125,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.657,95 | |
Een vraag die bij mij sowieso speelt, benut dit moederbord het volledige werkgeheugen van 3200Mhz?