Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Aan de rest van de configuratie is niets veranderd. De TV heb ik zojuist geupdate, ben benieuwd. Zal een andere kabel proberen.blmp schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:34:
Andere HDMI kabel geprobeerd? Firmware van de TV geüpdatet ( *HDMI bug of zo' )?
Maar ik dacht zelf: omdat het enige dat is veranderd de update van de macOS is, zal het daar wel aan liggen.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
misschien ook nog een andere hdmi poort op de tv proberen
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Ook met een andere HDMI kabel blijft het probleem zich voordoen, ik heb ook de andere TV HDMI ingang gebruikt, probleem blijft. Dus het lijkt toch in het besturingssysteem te zitten. Het vreemde is dat na het uit en aanzetten van de TV dat het beeld wel terug komt.blmp schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:34:
Kan inderdaad ook aan de MacOS update liggen, maar ik dacht eerst even alles uitsluiten voor zover dat kan.
misschien ook nog een andere hdmi poort op de tv proberen
Grappig, ik heb datzelfde probleem met een zelfde Mac Mini, Mid 2011, i5 2.3 MHz. Ik heb de Mac Mini verbonden met een Eizo 2750 beeldscherm via Thunderbolt kabel. Ik wilde een nieuwe kabel kopen om het probleem te verhelpen, toen ik plots jouw bericht zag.
Ik ervaar het probleem sinds ik High Sierra heb geïnstalleerd. Ik kan er alleen leven in krijgen in het beeldscherm door de Mac Mini hard uit te zetten en opnieuw op te starten.
Ik zal eens proberen met andere kabels of ik het kan verhelpen.
Ik kan mijn TV opnieuw opstarten an dan komt het beeld weer terug. gaat iets sneller.puupie schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:25:
Beste Bert,
Grappig, ik heb datzelfde probleem met een zelfde Mac Mini, Mid 2011, i5 2.3 MHz. Ik heb de Mac Mini verbonden met een Eizo 2750 beeldscherm via Thunderbolt kabel. Ik wilde een nieuwe kabel kopen om het probleem te verhelpen, toen ik plots jouw bericht zag.
Ik ervaar het probleem sinds ik High Sierra heb geïnstalleerd. Ik kan er alleen leven in krijgen in het beeldscherm door de Mac Mini hard uit te zetten en opnieuw op te starten.
Ik zal eens proberen met andere kabels of ik het kan verhelpen.
Jawel, helaas werkte het niet. Ook het geheugen los genomen et cetera. Het is gekomen na de update en het zal vermoedelijk ook wel weer verdwijnen na de volgende update.Jeroenimoes schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:30:
Al eens een SMC reset gedaan?
https://support.apple.com/nl-nl/HT201295
Na terugkomen uit sluimerstand wordt het scherm van mijn iiyama lcd monitor (2006) geheel zwart gedurende
3 tot 4 seconden.Op het geheel zwarte scherm is niets te zien ,ook geen muisaanwijzer.
Dit gebeurt sinds ongeveer oktober 2017 en updates van OS hebben geen verbetering gebracht.
Scans van AVG,Cleanmymac, etc brachten niets aan het licht.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen ?
SMG reset ook uitgevoerd , maar helaas.
[ Voor 4% gewijzigd door A R op 15-02-2018 20:39 ]
https://discussions.apple...5475997?start=15&tstart=0
Je kan evt ook nog je VRAM resetten, mocht je dit nog niet gedaan hebben, anders zou ik zeggen rij even langs een reseller of apple store om te kijken wat ze daar zeggen.
Hoor het graag wat ze daar van je issue maken..
Een andere storing die ik had, was dat de mini vaak crashte als er bewegende beelden werden afgespeeld. Omdat een van de clip van een van de geheugenbankjes kapot was, heb ik dat bankje verwijderd en daarna nooit meer een crash gehad.
Echter nu heb ik last van zwarte mail, heel vervelend: de achtergrond van een mail reeks is even zwart als de letters, waardoor deze niet te lezen is. Het gebeurt alleen wanneer ik een mail stuur of beantwoord en er komt antwoord terug. Zodra ik beantwoord, kan ik alles weer lezen, maar het is toch niet echt handig. Iemand enig idee waar dat vandaan komt? Ik gebruik de mailclient van Mac OS.