Deel van usb stick niet te gebruiken of zien.

Pagina: 1
Acties:

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Beste mensen,

Gisteravond heb ik op mijn MacBook een bestand van een half gb op een usb stick van 8gb gezet.
Er was maar 199 mb aanwezig en dat leek mij al raar. Toen zag ik nog een schijf; de "n" schijf en die had wel een dikke 7 gb.
Daar heb ik het op gezet en nu, op de windows pc waar ik het nodig heb, is alleen het deel van 199mb zichtbaar......

Ik heb diskmanager geprobeerd en dan zie ik wel het deel wat ik hebben moet; ik kan alleen er niets mee doen.
Hij heeft ook geen drive letter; hij geeft aan dat ik moet "vernieuwen" of opnieuw opstarten; beiden hebben geen nut.

De usb stick is als Fat geformatteerd.
Heeft iemand een idee? Ik heb het bestand echt nodig nu.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Klinkt alsof je 2 partities op je USB stick hebt, waarvan de 199mb geformatteerd als FAT en de ander met mac/apple bestandsysteem (HFS/HFS+)

als je de data er vanaf moet hebben: http://www.makeuseof.com/...-formatted-drive-windows/

Daarna even de hele USB stick als (ex)fat of ntfs formatteren.

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Hartelijk bedankt; ik heb van die pagina de eerste optie gebruikt, daar waar je wat aan je register toe moet voegen.
De rest vond ik te moeilijk; ik ben niet zo goed met dit soort dingen en gezien dit een bedrijfslaptop is, durfde ik dat niet aan. (Tja, wel iets aan het register toevoegen; ik snap het ;) )

Maar dat werkt nog niet helaas........