Vraag

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Mijn vraag
...
bij ons op het werk willen ze binnenkort 150 android toestellen uitrollen, de toestellen zullen uitgeleverd worden met Android 7

Er zouden wel een aantal app's geïnstalleerd worden en aangezien er een paar leek zijn op gebied van smartphone's dienen wij deze op voorhand te installeren is er een manier om deze gecontroleerd uit te rollen of via de laptop/pc en is het nodig om op iedere device aan te melden met een playstore/gmail account of kan ik hiervoor een generieke account aanmaken en hiervoor de nodige apps installeren?

geeft dit een issue als er later een update van os/app uitkomt? dient men dat met de generieke account aan te melden?

Alle reacties

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:11
Je kunt hier het beste voor naar een MDM oplossing kijken zoals intune, Meraki MDM, Citrix Xenmobile. Dan kun je de apparaten ook meteen goed beheren ook in het geval van diefstal.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:04

Rmg

Generiek google account is echt vragen om problemen imo.

Wat m3ga dus zegt, een MDM oplossing is het beste.

Als "gratis" alternatief zou ik voor het installeren van app aan de gang gaan met een ADB script. Telefoon aansluiten script draaien en volgende set.

Zo'n script bijvoorbeeld:

http://engineering.meetme...es-with-just-one-command/

[ Voor 25% gewijzigd door Rmg op 20-11-2017 09:37 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@JustSys hoewel het een vraag is die niet zo vaak voorkomt op Tweakers. Is het ook nu verplicht om zelf wat onderzoek te doen. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Wat heb je dus zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan? Kun je dit toevoegen aan je openingspost?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
aangezien er een paar leek zijn op gebied van smartphone's
ik weet niet hoe je chef ertegenover staat, maar ik vind dit ook nog wel een gevalletje, "zie deze instructie met uitleg en screenshots", of vraag het aan je collega die er wel verstand van heeft. en als ook dat niet lukt kan je langs lopen.
150 is niet niks, maar als je het eigenlijk maar voor een paar werknemers moet doen, dan hoef je natuurlijk met het merendeel geen rekening te houden.

Dus, bedenk eerst wat je doel is (app management, nog meer management, ....) en wat het eventueel mag kosten (qua tijd en geld).
Oplossingen om centraal telefoons te beheren kunnen volgens mij aardig in de kosten lopen.

Strava