Toon posts:

Audioweergave van tv via externe versterker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Jammer genoeg kom ik er niet uit. Graag zou ik mijn tv (43PUS6401/12) aansluiten op een externe versterker middels tulppluggen. Ik krijg het niet voor elkaar om de geluidsbron via de versterker te laten weerklinken terwijl de versterker normaal functioneert. Kunt U mij (het liefst in Jip & Janneke taal) uitleggen hoe ik dit kan verwezenlijken en wat ik meer nodig heb dan een standaard audiokabel van tv naar versterker ? Op mijn versterker zit geen digitale ingang en geen HDMI ingang. Ik heb vanaf de achterzijde van de tv een kabel met witte en rode tulpplug naar mijn Aux van de versterker gelegd zonder resultaat. Mijn hartelijke dank voor de reactie's.

Met Vriendelijke groet,

Bert Aukes

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-11-2017 09:02)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
De twee tulp aansluiting voor geluid achterop de tv zijn input aansluitingen voor de component aansluitingen die ernaast zitten (die andere 3 tulp aansluitingen), daar komt dus geen geluid uit.

Het beste kan je de koptelefoon aansluiting gebruiken met een 3,5mm audiojack naar tulp aansluiting.

Zo'n kabel: https://www.allekabels.nl...1507/jack-tulp-kabel.html

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 20-11-2017 08:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat staat er bij de witte en rode tulpplug op de tv? Zit er ook een gele bij?

Zit er op de TV ook een koptelefoon aansluiting?

[ Voor 25% gewijzigd door OgWok op 20-11-2017 08:29 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
De twee tulp aansluiting voor geluid achterop de tv zijn input aansluitingen voor de component aansluitingen die ernaast zitten (die andere 3 tulp aansluitingen), daar komt dus geen geluid uit.

Het beste kan je de koptelefoon aansluiting gebruiken met een 3,5mm audiojack naar tulp aansluiting.

Zo'n kabel: https://www.allekabels.nl...1507/jack-tulp-kabel.html

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 20-11-2017 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo OgWok,

Bij de witte en rode tulpplug staat een R en een L en er zit geen gele bij.
Er zit aan de zijkant een kleine koptelefoon aansluiting.

Hallo MigGlou,

Ik heb die drie tulppluggen niet geprobeerd nog omdat ik van mening was dat de rode en de witte daarnaast voor de audio waren.Rechts en Links was ik van mening. De 3 plugen onder elkaar zijn:

Rood (Pr)
Blauw (Pb)
Groen (Y)

Dan ga ik de 3 zo eerst ff proberen voordat ik een 3.5 mm audiojack >>> tulp ga kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:59

DirtyBird

Praktiserend denker

Dat zijn rgb aansluitingen voor beeld, niet voor geluid.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

DirtyBird schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:02:
Dat zijn rgb aansluitingen voor beeld, niet voor geluid.
/\/\ Dat dus :)

Je beste gok is echt de kopetelefoon uitgang. Die kabels kosten ook nog geen drol.
Mocht een kabel aan de zijkant een probleem zijn, dan zou je nog kunnen kijken of er audio uit op de scart aansluiting zit.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Je zou ook nog een omvormer tulp-spdif kunnen kopen en de optische uitgang van de tv kunnen gebruiken.
Beetje prijzig (30-40 euro), maar wel iets beter geluid denk ik. Koptelefoonaansluitingen zijn meestal niet helemaal zuiver.

Edit: op aliexpress is het voor minder dan 10 euro verkrijgbaar

[ Voor 12% gewijzigd door DirtyBird op 20-11-2017 09:10 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik adviseer je ook om de optische uitgang te gebruiken. Je versterker heeft geen optische ingang en daarom moet je dit apparaatje gebruiken:

https://www.onlinekabelsh...audio-converter-dac-45073

Zelfde advies als DirtyBird. Deze vraag komt hier elke twee dagen wel langs. Wellicht tijd voor een FAQ :P. Antwoord is altijd hetzelfde:

- Misschien via de SCART (als de scart aansluiting audio uit heeft)
- Via de hoofdtelefoon (maar dan gaan mogelijk je TV speakers uit en heb je een kabeltje in het zicht)
- Via de digitale uitgang (en dan moet je een DAC van 2 tientjes erbij kopen)

Die laatste heeft bij mij sterk de voorkeur omdat-ie de uitgang gebruikt die de tv maker ervoor bedacht heeft.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat betreft het kwaliteit van geluid blijven er bij mij 2 opties over.
Een omvormer tulp-spdif óf een audio uitgang op de scart. Geluidskwaliteit voor mij wel beetje belangrijk omdat ik nog wel eens concerten kijk op m'n tv. Hoe en waar sluit je een omvormer tulp-spdif aan ? Heb ik via beide opties géén vertraging van geluid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kabeltje van hoofdtelefoon is zichtloos weg te werken bij mij dus dat is geen probleem. Tv speakers staan standaard uit omdat al het geluid via de stereo gaat. Maar iemand ervaring met kwaliteit via hoofdtelefoon uitgang ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tja dat zal waarschijnlijk wel prima zijn. Ik zou zelf altijd de s/pdif willen. En waar je die aansluit lijkt me toch erg lopgisch. De TV heeft spdif, de versterker stereo analoog. De converter moet ertussen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

En geluid van de tv moet sowieso uit. Er zit luttele vertraging naar de versterker. Dit ga je niet merken bij het kijken maar tv/film/concerten, maar valt wel op als je tegelijkertijd het onvertraagde geluid uit de tv hoort.

Off-topic: lees even de forumregels mbt stellen van dubbele vragen, groeten en dubbel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reactie's.
Ik ga het e.e.a. proberen.

Groeten Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat als ik de Samsung qe558f heb en soundbar met plug stekker? Deze past niet op de tv

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 20:41 . Reden: Nieuwe tv ]

Pagina: 1