Opvolgertje voor mijn CL 3D Blaster Banshee :'-|

Pagina: 1
Acties:

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

Topicstarter
Momenteel heb ik dus een Creative Labs 3D blaster Banshee (16Mb) :9 , die trekt nog redelijk de nieuwe games in aceptabele resoluties. Maar toch begin ik al meer en meer schokjes te krijgen :Z dus heb ik het nu in mijn hoofd gekregen om een nieuw kaartje te kopen maar welke? mijn budget bedraagt zo rond de 125€ :'( en wat is er van verschil tussen een GeForce II MX 200 of 400 want ik twijfel tussen 1 van die 2 :?
Thanx in advance

Blog (Linux-related)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Smile in topic is best iritant

• Aikon
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 09:38 schreef Aikeleer het volgende:
Dit is irritant |:(

Je moet iig geen Geforce MX kopen, die dingen zijn zwaar kut. Ok, ze draaien op de wat lagere resoluties nog best aardig, maar voor wat meer pieken draait het veeeeeel beter.

Ik zou de GTS/PRO/Ultra (langzaam -> snel)kopen. En dan met 32mb, 64mb is overdreven, als je het geld hebt is het wel handig voor later maar komende jaar merk je er weinig van. :)

En een MX met 64mb is dus langzamer dan een GTS met 32mb.

Laat ff weten welke je wilt halen. :)

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 09:38 schreef Aikeleer het volgende:
Niet gaan overdrijven hé ..

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik vind dat een goede MX best wel kont schopt voor zijn geld.

Een GTS is toch zeker 1/3 duurder. Ik heb zelf een GTS omdat het gewoon super wil. Maar als je een Banshee hebt dan is een MX al een gigantische vooruitgang.

Let wel op je processor. Als je een K6 of een trage celeron hebt is een Voodoo kaart verstandiger omdat de processorbleasing lager is.

Een Voodoo3 (Opvolger van Banshee) koop je al voor f125,- (Kijk maar bij www.alternate.nl naar de STB Voodoo3 2000 16Mb AGP)

Zelf zou ik denk ik een MX nemen als ik het geld ervoor had. Als je weinig geld uit wil geven is een Voodoo3 niet zo gek.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Misschien een 2e hands TNT2 Ultra, GF1DDR of GF2GTS ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Aikon
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 10:39 schreef Kirpeknots het volgende:
Ik vind dat een goede MX best wel kont schopt voor zijn geld.

Een GTS is toch zeker 1/3 duurder.
Maar gaat ook minstens 1/3 sneller, ik denk zelfs wel 2x zo snel soms. :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op woensdag 11 juli 2001 09:37 schreef Jensd het volgende:
Momenteel heb ik dus een Creative Labs 3D blaster Banshee (16Mb) :9 , die trekt nog redelijk de nieuwe games in aceptabele resoluties. Maar toch begin ik al meer en meer schokjes te krijgen :Z dus heb ik het nu in mijn hoofd gekregen om een nieuw kaartje te kopen maar welke? mijn budget bedraagt zo rond de 125€ :'( en wat is er van verschil tussen een GeForce II MX 200 of 400 want ik twijfel tussen 1 van die 2 :?
Thanx in advance
je heb een duron @1050mhz.
gooi er dan een GTS is. die dingen zijn tegenwoordig niet meer zo duur (powercolor).

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Kheb dus eens gebeld naar nen winkle, en daar kan ik een GeForce II MX 400 met 64MB DDR :P kopen voor 161€ zou ik deze kopen of niet, een geforce II Gts is ietsje te duur :'( voor mij, ik speel meestal toch maar op 1024x768 omdat ik maar een 15" schermpje heb :r
Reeds bedankt voor jullie reacties ;)
Alleen vond ik er eentje vreselijk irritant (2x raden ;) )

Blog (Linux-related)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:45

Wildfire

Joy to the world!

Voor €165 heb je hier in Nederland al een GF2GTS 32 Mb (met TV-out zelfs)... dus dan zou ik zeker niet voor een GF2MX gaan.

Kijk eens in de Pricewatch van Tweakers.net!!

Edit: ik heb zelf zo'n PowerColor GF2GTS 32 Mb. TV-out... dat ding werkt hartstikke goed! Plus nog eens lekker makkelijk te overklokken, core van 200@250 en mem van 333@400! >:)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op woensdag 11 juli 2001 14:55 schreef Jensd het volgende:
ik speel meestal toch maar op 1024x768 omdat ik maar een 15" schermpje heb :r
als je op die resolutie speelt, moet je zekers een GTS nemen. vind die MX'en maar een soort van tnt2 m64 tegenover de tnt2.

http://www.tweakers.net/pricewatch/16652
gewoon klein beetje bijsparen.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Het probleem is, dat ik niet in nederland woon, maar in belgië en ik nie erg makkelijk vervoer heb (mijnen fiets) ik kan dat dus kopen aan inkopprijs dus teveel zal ik ook wel niet betalen hé, kga er dan maar morgen achter gaan of nog wat prijzen vragen van GTS'en OK? want het is nogal dringend

Blog (Linux-related)

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

als je een mx kiest, de 400 nemen
maar raad je toch een DDR 1 (occasie op ibazar.be) of een G 2 GTS aan, kosten niet veel meer.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08
En zou een ATi Radeon niet aan te raden zijn? Voor als iemand weinig games speelt? :)
Kep ook nog een Banshee dus.... :)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Maar ik speel niet weinig games zunne, gewoon dat mijn bansheetje het nog redelijk aankon. Maar nu begon ik toch meer en meer te twijfellen zunne allé kga binnen 2 uurtjes naar de winkel en kga daar wel zien

Toch bedankt voor jullie reacties ;)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 08:12 schreef Jensd het volgende:
Maar ik speel niet weinig games zunne, gewoon dat mijn bansheetje het nog redelijk aankon. Maar nu begon ik toch meer en meer te twijfellen zunne allé kga binnen 2 uurtjes naar de winkel en kga daar wel zien

Toch bedankt voor jullie reacties ;)
Doe wat de andere tweakers zeggen en koop op dit moment geen MX. Een GF2GTS is niet zo duur meer:
PowerColor GeForce2 32MB FL 367,-

En die is STUKKEN beter dan een GF2MX. En dit is ook nog eens 166€ :)

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 10:50 schreef Aikon het volgende:

[..]

Maar gaat ook minstens 1/3 sneller, ik denk zelfs wel 2x zo snel soms. :)
Dat valt tegen hoor. Een MX400 is beter over te klokken, DDR geheugen valt gewoon nog wat minder over te klokken omdat het een relatief nieuwe techniek is.
Standaard loopt mem/core 200/200 en bij mij loopt het nu 270/230. Zo'n percentage overklokken halen veel GF2's niet hoor.

Verwijderd

Hiervoor had ik ook een Voodoo Banshee.... echt een topkaart, alleen jammer dat door een bug in de videochipset (was 1e (goeie) 2D/3D) ik gek beeld kreeg! Net alsof de monitor kapot was, maar het was dus de videokaart :( Nu heb ik een Hercules Geforce 2MX en die is best wel aardis, maar ik had hem niet gekocht als mijn Banshee het nog deed, want die kaart was best wel top! Als je voor een MX gaat koop dan de 400 en geen 200, want die is een heeeel stuk minder snel!
En ik weet niet of de Voodoo 3 nog wel zo'n goed idee, met ondersteuning enzo, In WinXp komen geen officielle drivers meer voor uit! Heb wel gehoord dat er drivers voor gemaakt zijn door een persoontje, maar dat loopt nog niet helemaal top dacht ik! Dus...als ik jouw was zouik gewoon die Banshee houden en dan ff wachten en doorsparen voor een iets GTS ofzo! Want Banshee & MX?? verschilt gewoon te weinig vind ik persoonlijk!!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb gisteren en nieuwe Voodoo3 3000 gehaald. In de celly 300a@450 van mijn vriendinnetje gezet en vervolgens Unreal Tournament gespeeld in 1024*768*16. No problemo. Vie me echt heel erg mee. Het is een fijn kaartje. Ik speel UT overigens onder glide met de nieuwe xpentor drivers.

Nu vraag ik me alleen nog af of ik hem kan modden naar een 3500. Ik zie SMD rampunten op het kaartje zitten en 1 aansluiting voor een weerstand. Zo'n 32Mb 3500 met hogere core clock zal wel nog meer ruleren.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Kheb nu dus toch die GeForce II MX 400 met 64Mb gekocht, en valt wel nog mee mijn 3D Mark Score van 1458 naar 4653 dus wel "ietsje" beter :P Alleen kan ik de Detonator drivers niet installeren in WinMe want dan krijg ik geen toegang meer tot de beeldschermopties en is m'n desktop in 640x480 :r , krijg ik iets van kan Desk.cpl niet laden :? Onder Windows 2000 werkt het trouwens wel hoor (met detonator) Nu heb ik onder WinMe mijn systeem hersteld en nog eens opnieuw geprobeerd, zelfde effect heb ik dan maar weer hersteld en gewoon de drivers van bij de kaart geinstalled, kan dit enig kwaad ofzo??

Je hebt gelijk, Banshee was echt heel goed :D , maar ik twijfelde al, ook omdat ik dan mijn nieuwe systeempje had en banshee niet echt paste. en vooral omdat mijn vriendin me de oren van mijn hooft heeft gezaagd om die kaart te krijgen om Unreal Tournament te kunnen spelen op mijn "oude" K6/2 500 O+ (nu van haar 8-) )

Blog (Linux-related)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:45

Wildfire

Joy to the world!

Jammer dat je toch voor een MX bent gegaan. Met jouw budget was een GTS ook zeer goed mogelijk geweest...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1