Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Kr4y
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-11-2017
ik heb mijn GTX 970 verkocht en heb nu een GTX1080 erin zitten.. Als ik PUBG speel is er vrijwel niets aan de hand. soms kan ik het uren spele, soms valt die om het kwartier ofzo uit.. Als ik Overwatch speel.. valt hij echt elke keer om het kwartier uit. Hij sluit zich dan volledig af en herstart opnieuw. aangezien overwatch competetive game is wordt ik elke keer gestraft omdat ik zogezegt het spel verlaad midgame.. en trekken ze punten af. heel vervelend dus..

Kheb al een andere voedingskabel genomen.
Furmark laten draaien voor 10 minuten
pc wizard gebruikt
EVGA pricision app toont aan dat alle temperaturen normaal zijn..

Specs:

case : corsair obsidian windowed
Gigabyte H97M-D3H
Intel core i5 4590 @ 3.30GHz
16 GB Ram
cooler CPU is gwn die bij de CPU standaart zit
voeding: Corsair VS650

Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
Geen bleuscreen? Kijk eens in eventviewer of daar wat staat rond het tijdstip dat de pc is uitgevallen. Als daar niet wat bijzonders bijstaat klinkt het mij als de voeding, heb je een andere degelijke voeding of een die je kunt lenen? Puur voor het testen.

• Kr4y
skipe schreef op maandag 20 november 2017 @ 01:39:
Geen bleuscreen? Kijk eens in eventviewer of daar wat staat rond het tijdstip dat de pc is uitgevallen. Als daar niet wat bijzonders bijstaat klinkt het mij als de voeding, heb je een andere degelijke voeding of een die je kunt lenen? Puur voor het testen.
nop, niks nada noppes, geen bluescreen, gewoon pats, uit... en vanzelf terug aan.
super raar.. ik zal eens in die eventvieuwer kijken, heb dat nog nooit gedaan dus ga het nu even googlen..
en die voeding, zal ik eens eentje van mijn broer lenen misschien.

• Kr4y
Heb net even dat event logboek gekeken.. zo ziet dat eruit.

Ik heb ook net nog een uur non stop overwatch gespeeld zonder uitvallen.

dus het is echt wel wisselvallig.

Thnx
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/23wtfo1.png

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-11 08:40
Ik zou nog eens de PEG connectors van GRAKA een keer controleren of ze wel goed zitten. Anders verwacht ik dat het je voeding is. 9 van de 10 keer betreft het de voeding namelijk met deze type error.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-11 13:00

Esumontere

Floep, banaan.

Heb je de driver opnieuw geïnstalleerd? Dus eerst met DDU verwijderd en daarna opnieuw gedownload?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Zou me niet verbazen als die instapvoeding niet voldoende kan leveren aan je 1080. Voor de zekerheid kijken of je een betere kwaliteit voeding kan lenen. Niet blindstaren op wattage ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Gezien je matige voeding zou ik even kijken of je met een andere kan testen.

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
hmm naast wat al gemeld is de voeding, zou ik even naar de airflow in je kast kijken.

De videokaart is der mate veel groter dat deze de airflow nog wel is flink kan verzieken. t zou dus goed kunnen zijn dat de tempratuur op bepaalde onderdelen zoals van de processor of moederbord te hoog is!

ik begrijp dat je de tempratuur van de videokaart in iedergeval kan meten met die evga tool ... dat sluit uiteraard niet uit dat de processor of het moederbord nu niet warmer worden dan voorheen!

even kijken of je moederbord daar ook software en sensors voor heeft kan je het snel genoeg uitzoeken of dat niet het problem is!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• Kr4y
Lootbox schreef op maandag 20 november 2017 @ 05:24:
Ik zou nog eens de PEG connectors van GRAKA een keer controleren of ze wel goed zitten. Anders verwacht ik dat het je voeding is. 9 van de 10 keer betreft het de voeding namelijk met deze type error.
Beste mensen bedankt voor de antwoorden, ik ga ze allemaal uitvoeren.

PEG connectors zij die 8 pinnetjes ? die voeding kabel eigenlijk .. of wat zijn dat?
Esumontere schreef op maandag 20 november 2017 @ 07:24:
Heb je de driver opnieuw geïnstalleerd? Dus eerst met DDU verwijderd en daarna opnieuw gedownload?
DDU = display driver uninstaller ? ik heb allesinds de nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd.

nelizmastr schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:31:
Zou me niet verbazen als die instapvoeding niet voldoende kan leveren aan je 1080. Voor de zekerheid kijken of je een betere kwaliteit voeding kan lenen. Niet blindstaren op wattage ;)
Thanks! ik heb een corsair... is die niet goed ? wat moet ik dan zoeken , wat raad je aan en welke wattage ?

BJBoes schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:57:
hmm naast wat al gemeld is de voeding, zou ik even naar de airflow in je kast kijken.

De videokaart is der mate veel groter dat deze de airflow nog wel is flink kan verzieken. t zou dus goed kunnen zijn dat de tempratuur op bepaalde onderdelen zoals van de processor of moederbord te hoog is!

ik begrijp dat je de tempratuur van de videokaart in iedergeval kan meten met die evga tool ... dat sluit uiteraard niet uit dat de processor of het moederbord nu niet warmer worden dan voorheen!

even kijken of je moederbord daar ook software en sensors voor heeft kan je het snel genoeg uitzoeken of dat niet het problem is!
Ik had eerst een GTX970, die was even groot, alleen is deze 1080 met een backplate dus niet met zoveel losse en uitstekende onderdelen, maar 1 compacte box.. zou dat een probleem kunnen vormen ? kheb maar 1 FAN van achter in de pc case zelf zitten. het is ook niet zo een grote case, dus mss beter een high tower ofz kopen..dat alles veel plaatst heeft.. ?

Thanks

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:34
Je hebt maar 1 casefan erin zitten, begrijp ik dat goed?

Zo ja dan zou dit ook maar zo een combinatie van en te veel hitte en een onstabiele voeding. Beide zijn te testen.

Maar welke case gaat het om?

[ Voor 57% gewijzigd door freaky35 op 20-11-2017 16:44 ]

• Kr4y
correct, achteraan de case zit 1 grote ventilator

Het gaat om een Corsair opsidian windowed (linkje)

https://www.artencraft.be...1C9A8qEAQYAiABEgIN3_D_BwE

[ Voor 67% gewijzigd door Kr4y op 20-11-2017 16:49 ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:07
Kr4y schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:48:
correct, achteraan de case zit 1 grote ventilator

Het gaat om een Corsair opsidian windowed (linkje)

https://www.artencraft.be...1C9A8qEAQYAiABEgIN3_D_BwE
Als ik de specs bekijk zouden er ook 2 fans aan de voorkant geïnstalleerd moeten zijn standaard. Is dat bij jou niet het geval?
Daarnaast geef je aan de nieuwste drivers te hebben geïnstalleerd, maar heb je via DDU eerst de oude drivers compleet verwijderd? Het wisselen van GPU kan problemen veroorzaken als je dat niet hebt gedaan, dus het is het proberen waard om dat alsnog te doen en daarna de nieuwste drivers opnieuw te installeren.

• darkevilapie
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-11 21:20
zoals eerder is gezegt, kijken of het je drivers zijn. en anders met een andere psu testen. 650 watt is ruim voldoende voor jouw setup. hoe oud is je voeding?
ik denk zelf dat je voeding een beetje gammel begint te worden.

• Kr4y
Wekko306 schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:28:
[...]

Als ik de specs bekijk zouden er ook 2 fans aan de voorkant geïnstalleerd moeten zijn standaard. Is dat bij jou niet het geval?
Daarnaast geef je aan de nieuwste drivers te hebben geïnstalleerd, maar heb je via DDU eerst de oude drivers compleet verwijderd? Het wisselen van GPU kan problemen veroorzaken als je dat niet hebt gedaan, dus het is het proberen waard om dat alsnog te doen en daarna de nieuwste drivers opnieuw te installeren.
hoi,

Dankje voor het antwoord, maar wat is DDU ? moet ik dat downloaden of is dat gewoon standaart iets op je pc ?

en Ohja, die was ik vergeten te vermelden,
er zit dus wel een case fan van voor in, wel maar 1 grote, dus geen 2 ..

Als je me even kan uitleggen hoe ik dan via die DDU alles kan verwijderen ?

Thanks

• Kr4y
darkevilapie schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:36:
zoals eerder is gezegt, kijken of het je drivers zijn. en anders met een andere psu testen. 650 watt is ruim voldoende voor jouw setup. hoe oud is je voeding?
ik denk zelf dat je voeding een beetje gammel begint te worden.
Ik heb een nieuwe voeding besteld, want mijn broer zijn "leen voeding" is ook stuk zegt hij..

Ik heb een corsair 750 besteld.. aangezien ik mijn systeem nog wel ga upgraden. Kan ik beter teveel dan te weinig nemen toch, of kan dat ook problemen veroorzaken?

de oude voeding is nu bijna 3 jaar denk ik.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:07
Kr4y schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:36:
[...]

hoi,

Dankje voor het antwoord, maar wat is DDU ? moet ik dat downloaden of is dat gewoon standaart iets op je pc ?

en Ohja, die was ik vergeten te vermelden,
er zit dus wel een case fan van voor in, wel maar 1 grote, dus geen 2 ..

Als je me even kan uitleggen hoe ik dan via die DDU alles kan verwijderen ?

Thanks
http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Spreekt best voor zich eigenlijk. Via deze applicatie je drivers verwijderen, en vervolgens de nieuwste installeren. Als je dan nog steeds deze problemen hebt weet je dus dat het niet aan de drivers ligt.

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
ik heb een zelfde case als jij hebt alleen heb ik de stock fans destijds er uit geknikkerd! die dingen waren niet vooruit te branden, tevens heb ik 2 fans outblow op de bovenkant om extra warmte van mijn cpu snel af te kunnen voeren! kijk met name even bij de circulatie onderin de kast als daar nu teveel warmte blijft hangen, en 1 van de sensors op de onderkant van t moederbord vind het inmiddels genoeg. kan ik mij voorstellen dat je pc zich uit voorzorg uitschakeld! ( mocht dit zo zijn zou je eventueel de mounts op de bodem voorin de kast er uit kunnen slopen, als je daar niets in hebt hangen! )

Vroeger had je dan je cpu aan t moederbord vast gesmolten zitten, of ging een pci kaart/slot naar zijn grootje ( was meestal goed te ruiken ). tegenwoordig zitten er dus beveiligingen op die je pc uitzetten! Zou goed kunnen verklaren dat bij een zwaarder spel je videokaart meer moet werken en dus meer warmte afgeeft, en dus sneller de max graden op de sensor bereikt heeft! let met deze kast wel goed op dat je de makkelijk te verwijderen stof opvangende front/bodem en top plates eens in de zoveel keer goed uitklopt! anders heeft de kast zo ie zo moeite met kwijt raken van warmte!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-11 17:04

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Gebruik geen DDU tenzij niets anders werkt. De gewone NVidia tools zijn afdoende en DDU kan meer stuk maken dan je lief is. Het is een last resort, niet eerste hulpmiddel.

Voor de duidelijkheid, DDU had er bij mij voor gezorgd dat geen enkele driver nog werkt voor mij kaart. Uiteindelijk een system restore moeten doen.

[ Voor 30% gewijzigd door RoamingZombie op 20-11-2017 18:31 ]

Ninety percent of everything is crap.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kr4y schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:39:
[...]

Ik heb een nieuwe voeding besteld, want mijn broer zijn "leen voeding" is ook stuk zegt hij..

Ik heb een corsair 750 besteld.. aangezien ik mijn systeem nog wel ga upgraden. Kan ik beter teveel dan te weinig nemen toch, of kan dat ook problemen veroorzaken?

750W is voor de meeste PC's eigenlijk niet nodig, Voor overclocking is een RM550x (ook van Corsair) an sich al een meer dan prima voeding. Doe je niet aan overclocking, is zelfs een BitFenix Whisper 450M een aanrader. Erg stille voeding, heb er zelf een in mijn PC zitten die dienst doet als server.

• CryRaven
Kr4y schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:39:
[...]

Kwaliteit van de voeding is belangrijker dan wattage.
Je hebt meer aan een goede voeding van 550 watt dan een slechte van 750 watt, om het zo maar even uit te leggen.

Welke heb je precies besteld, Corsair heeft veel modellen.

• Kr4y
CryRaven schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:33:
[...]

Je hebt meer aan een goede voeding van 550 watt dan een slechte van 750 watt, om het zo maar even uit te leggen.

ik had deze besteld, maar ik zie net dat ik per ongeluk niet de juiste betaalmethode gekozen heb, dus ik heb het nog niet besteld.. dit geeft me de mogelijkheid om die andere even te bekijken. _/-\o_

Corsair RM Series 80 Plus Gold Volledig modulaire ATX/EPS-voeding, zwart 750 watt

ik ga ook denk ik een grotere case bestellen, ik zie deze wel zitten..
In-Win 303C white >:)

• Lootbox
Kr4y schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:30:
[...]

Beste mensen bedankt voor de antwoorden, ik ga ze allemaal uitvoeren.

PEG connectors zij die 8 pinnetjes ? die voeding kabel eigenlijk .. of wat zijn dat?

[...]

Thanks
De 6+2 pin connectoren op je grafische kaart. Die even goed aandrukken.

• Lootbox
CryRaven schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:33:
[...]

Naast de kwaliteit van de capacitors is ook het ampère vermogen belangrijk. Goede voedingen hebben zo'n 60/70 ampere verdeeld over meerdere lijnen. Een verdeling zorgt weer voor meer stabiliteit op de lijnen etc.

• CryRaven
Kr4y schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:06:
[...]

ik had deze besteld, maar ik zie net dat ik per ongeluk niet de juiste betaalmethode gekozen heb, dus ik heb het nog niet besteld.. dit geeft me de mogelijkheid om die andere even te bekijken. _/-\o_

Corsair RM Series 80 Plus Gold Volledig modulaire ATX/EPS-voeding, zwart 750 watt

ik ga ook denk ik een grotere case bestellen, ik zie deze wel zitten..
In-Win 303C white >:)
De gene die je gekozen hebt is een prima voeding, al is de 550watt uitvoering ruim voldoende.
Pagina: 1