Welke monitoren voor triple screen setup simracing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021
Hallo,

Ik wil graag met een triple screen setup gaan simracen, maar ik vind het lastig om een keuze te maken welke monitoren het moeten worden. Daarnaast heb ik ook geen ervaring hiermee, maar wat ik sowieso belangrijk vind is dat de bezels zo dun mogelijk zijn.

Ik ben op zoek naar 27” monitoren met een prijs van ongeveer €200,- per stuk.

Ik hoor het graag!

Alle reacties

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
De pricewatch al geprobeerd?
En dan kijken welke dunne bezels heeft, verder is het ook handig rekening te houden met welke aansluiting je nodig hebt ;)

Fixing things to the breaking point...

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

€200 per stuk word hoe dan ook een uitdaging wil je een beetje een leuk 27" scherm.
Ik ben uiteindelijk gegaan voor deze schermen: pricewatch: Lenovo P27h Zwart

Hebben een relatief smalle bezel (let wel, de bezel is niet enkel het randje van de behuizing, de voorplaat heeft ook nog een smal randje) en zijn voor het geld heel knappen monitoren. Wel is het "maar" 60Hz en geen GSync, FreeSync of wat dan ook voor toeters. Oh, ook geen ingebouwde speakers, wel ingebouwde koptelefoon uitgang.

Bonus van deze schermen: USB-C aansluiting (die ook prima op een USB-A geprikt kan worden)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• bsty
De keuze is nog best ruim zie ik. De resolutie speelt voor mij niet een hele grote rol. Ik vind belangrijker dat de bezels zo dun mogelijk zijn. Zijn er nog meerdere zaken waar ik rekening mee moet houden?

• unezra

unezra

@bsty 1440p is wel héél fijn, ik zou zeker niet investeren in 1080p.
Verder is het vooral persoonlijke voorkeur, waarbij budget wel wat geweld kan doen aan hetgeen je wilt en het hetgeen je kunt. :)

Zelf heb ik gekozen voor deze monitoren vanwege de relatief lage prijs terwijl het toch volwaardige IPS panelen zijn. De bezel is inclusief schermrand 8mm. Nu is uiterlijk altijd een kwestie van smaak, maar ik vind het een van de netste schermen die er binnen die prijsklasse te vinden zijn.

Hardcore gamers die per-se 100Hz+, GSync, FreeSync en andere dingen willen zullen het misschien niet de beste schermen vinden. Voor hetgeen ik doe (wat casual gaming en dingen als Euro Truck Simulator of Asetta Corsa) vind ik het meer da prima.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@unezra het is wel de vraag of het systeem van TS die resolutie aan kan. Een resolutie van 1440p op drie schermen is toch aardig wat zwaarder dan drie keer 1080p.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• unezra

unezra

Tsurany schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:54:
@unezra het is wel de vraag of het systeem van TS die resolutie aan kan. Een resolutie van 1440p op drie schermen is toch aardig wat zwaarder dan drie keer 1080p.
Klopt.

Mijn GTX1080 en Ryzen 7 1800X trekken het vrij aardig moet ik zeggen, maar ik weet niet of je d'r een mindere kaart tegenaan moet gooien. :) (En wat voor kaart TS in huis heeft.)

• bsty
unezra schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:50:
@bsty 1440p is wel héél fijn, ik zou zeker niet investeren in 1080p.
Verder is het vooral persoonlijke voorkeur, waarbij budget wel wat geweld kan doen aan hetgeen je wilt en het hetgeen je kunt. :)

Zelf heb ik gekozen voor deze monitoren vanwege de relatief lage prijs terwijl het toch volwaardige IPS panelen zijn. De bezel is inclusief schermrand 8mm. Nu is uiterlijk altijd een kwestie van smaak, maar ik vind het een van de netste schermen die er binnen die prijsklasse te vinden zijn.

Hardcore gamers die per-se 100Hz+, GSync, FreeSync en andere dingen willen zullen het misschien niet de beste schermen vinden. Voor hetgeen ik doe (wat casual gaming en dingen als Euro Truck Simulator of Asetta Corsa) vind ik het meer da prima.
Nou ik zal het nu in ieder geval gaan gebruiken voor Assetto Corsa en daarom eis ik ook geen 100Hz+ e.d. Het is echt puur en alleen voor simracing bedoeld. Uiterlijk speelt voor mij ook geen rol, enkel de bezels. Ik heb nu een GTX1070 en een Intel Core i7-6700 - Boxed in de pc zitten.
Pagina: 1