Moederbord: fijn geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-02 22:27
Ik zoek een?
Moederbord

Wat is je budget?
150 Euro Mag iets boven zitten maar dan moet het meerwaarde hebben. [/i]

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Coffee Lake CPU. Dus Z370 bord nodig (of H310 of B360).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit zijn de onderdelen die ik meeneem/ga kopen.

Intel Core i7-8700
Logitech Z323
Sennheiser PC 350

Dit zijn de borden die ik 'zelf' beetje gevonden heb.

ASRock Z370 Extreme4
MSI X370 Gaming Pro Carbon
MSI Z370 SLI PLUS

Voordat ik mijn dekstop aankoop bijna wil ga voltooien op nog 1 onderdeel na. Toch nog een klein vraagje over het moederbord.

Ik wil een moederbord hebben met goed geluid. Ik heb nu eentje in mijn lijstje staan, en ik denk dat deze onvoldoende is. Mijn Engels is echt een belabberd en ik kom beetje tot de ontdekking dat ik toch geen goed moederbord in mijn lijstje heb zitten.

Ik hoef niet echt allemaal poespas op t moederbord te hebben.
Ik gebruik het geluid om muziek te luisteren via speakers en headset.
(Gaming en films).

Ik heb nu dit moederbord: MSI Z370 SLI PLUS. Maar volgens mij is dit moederbord MSI X370 Gaming Pro Carbon beter in geluid. Maar is wel gelijk 30 Euro duurder.

Ik zal verder nooit gaan overklokken.

https://nl.hardware.info/...g-review-geluidskwaliteit

dank

Beste antwoord (via noud op 20-11-2017 02:02)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Imho maakt het allemaal geen klap uit wat je op je mobo hebt zitten. Tegenwoordig kan iedere geluidschip prima geluid produceren (al helemaal als je 't spul digitaal aansluit). Wil je echt beter, dan is het de moeite om te kijken naar een fatsoenlijke dedicated geluidskaart.
Als je audio echt heel belangrijk vindt, dan kom je toch daarop uit. Daar je moederbord vanaf laten hangen lijkt me niet handig. Daarbij gaat een beetje fatsoenlijke geluidskaart makkelijk een flink aantal jaren mee, en zit je over een paar jaar bij een upgrade niet weer te zoeken naar een fatsoenlijke geluidschip, maar prik je gewoon je geluidskaart over.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Imho maakt het allemaal geen klap uit wat je op je mobo hebt zitten. Tegenwoordig kan iedere geluidschip prima geluid produceren (al helemaal als je 't spul digitaal aansluit). Wil je echt beter, dan is het de moeite om te kijken naar een fatsoenlijke dedicated geluidskaart.
Als je audio echt heel belangrijk vindt, dan kom je toch daarop uit. Daar je moederbord vanaf laten hangen lijkt me niet handig. Daarbij gaat een beetje fatsoenlijke geluidskaart makkelijk een flink aantal jaren mee, en zit je over een paar jaar bij een upgrade niet weer te zoeken naar een fatsoenlijke geluidschip, maar prik je gewoon je geluidskaart over.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:11
TERW_DAN schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:01:
Dit, en je MSI Z370 plus heeft al een van de hogere Realtek chips. Let je er wel even op dat je geen AMD moederborden met Intel verward? Je hardware info ding en je alternatieve mobo zijn amd namelijk.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat TERW_DAN zegt dus. Verder heb je ook wel serieus goed spul nodig qua speakers of koptelefoon wil het wat uitmaken. Heb je vrij standaard speakers maakt het echt helemaal niets uit. Ik heb hier al heel lang dezelfde speakers staan en ben inmiddels 5 moederborden verder. Heb nog nooit verschil gehoort en dan heb ik het over een jaar of 7.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 08:18
Allereerst is de x370 chipset voor AMD Ryzen cpu's, dus deze alleszinds niet kopen.
De 2 andere borden komen met de Realtek ALC1220 chip, in principe goed genoeg voor je doorsnee hoofdtelefoon:
https://nl.hardware.info/...este-voor-kaby-lake-audio

Als je niet gaat overclocken is het eigenlijk zonde om een Z370 chipset te kopen, maar helaas zijn de H/B modellen nog niet verkrijgbaar...

• noud
@analogworm
@DenHond
@PilatuS
@TERW_DAN

Momenteel heb ik een geluidskaart erin zitten, namelijk de Creative X-Fi Xtreme Gamer.

Ik heb nooit last gehad van 'slecht' geluid. Ik kan nu ook dan niet zeggen, hoe het zou zijn zonder kaart. Dat zit wel tegenwoordig met die nieuwe moederbord kaarten wel okay dan wel niet beter, begrijp ik. Mooi zo.

Ik ben geen audiofeel. En voorlopig worden er geen hele goede boxen aan mijn pc aangesloten.
Dus dan wordt het kiezen nog makkelijker gemaakt.

Ik ben zo chaotisch dat ik alles verkeert lees. x370 en 370.

Ik wil ook niet meer op die andere moederborden wachten.
Daarom hou ik bij de MSI Z370 SLI PLUS.

bedankt allen. Dat brengt mij nog dichterbij een nieuwe pc.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als die kaart die je nu hebt voldoet, waarom niet overprikken naar je volgende PC?

• noud
O dear dit is echt heel erg.
Ik heb nu nog niet de MSI Z370 SLI PLUS maar de MSI P55-GD65. Weer te snel geknipt en geplakt.
Soms word ik een beetje moe van mezelf ;)En de P55... heeft een andere socket en is een oude kaart.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

noud schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:33:
O dear dit is echt heel erg.
Ik heb nu nog niet de MSI Z370 SLI PLUS maar de MSI P55-GD65. Weer te snel geknipt en geplakt.
Soms word ik een beetje moe van mezelf ;)En de P55... heeft een andere socket en is een oude kaart.
Het socket gaat voor je geluidskaart niet uitmaken. Wat wel uitmaakt is hoe je die geluidskaart aansluit. Heeft 't ding een PCI of PCIe slot. Voor zover ik kan zien heeft jouw kaart een PCIaansluiting (al heeft Creative in die serie ook een boel PCIe-kaarten gemaakt).
PCI op een modern bord wordt wellicht lastig. Is het PCIe is het een stuk makkelijker.
Pagina: 1