Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een aantal jaar geleden heb ik bitcoins aangeschaft en er vervolgens lang niet naar omgekeken. Omdat ze de laatste tijd zo sterk in waarde zijn gestegen heb ik besloten ze te verkopen. Dit heb ik geprobeerd via de site bitrush.nl. Zoals ik al zei heb ik er lang niet naar gekeken en heb ik er ook weinig verstand was waardoor ik ook niet wist dat bij een lage minersfee het heel lang kan duren voordat de transactie wordt bevestigd. Op een ander forum las ik dat transacties met een hele lage fee hierdoor niet bevestigd worden en uit de mempool worden gegooid. Ik vermoed dat dit bij mij is gebeurd(Is al een week niet bevestigd) maar toch zie ik de bitcoins niet terug in mijn wallet. Ik vraag mij dus af waar ze zijn gebleven en hoe ik ze terug kan krijgen? Ik gebruik (een oude versie van)multibit als wallet

Chrisvis
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Als ze uit je wallet zijn (middels transactie) dan zijn ze weg, geen manier meer om ze terug te halen. Als bitrush ze nu heeft moet je daar contact mee opzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 19-11-2017 21:52 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat zie je als je de transactie-hash invoert op blockchain.info?
Misschien kan je nog extra besteden om de transactie te versnellen.

[ Voor 35% gewijzigd door Soldaatje op 19-11-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar zie ik de transactie-hash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
In de wallet als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je de transactie niet meer kan versnellen, dan de wallet 3 dagen niet openen. Dan komen ze weer terug in de wallet. Als je de wallet blijft openen heb je de kans dat ie de transactie opnieuw verzend en dan komen ze dus niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt voor jullie antwoorden.

Als ik mijn adres op blockchain.info invoer zie ik de transactie ook niet terug en staat er dat mijn saldo 0.0087 BTC is. Mijn wallet geeft echter een lager saldo aan (0.0087 - wat ik heb verkocht). Als ik de wallet een aantal dagen niet open zou het dus kunnen dat ze weer terug staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Waarschijnlijk werkt die Multibit wallet niet meer, dus dan denkt de wallet dat je ze niet meer hebt maar heeft het nog niet kunnen uploaden. Dan zou je een andere wallet kunnen proberen, Electrum bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe krijg ik de BTC dan in de Electrum wallet? Door de private key te exporteren en daar te importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:07:
En hoe krijg ik de BTC dan in de Electrum wallet? Door de private key te exporteren en daar te importeren?
Ja, maar:
Can I import private keys from other Bitcoin clients?

In Electrum 2.0, you cannot import private keys in a wallet that has a seed. You should sweep them instead.

If you want to import private keys and not sweep them you need to create a special wallet that does not have a seed. For this, create a new wallet, select “restore”, and instead of typing your seed, type a list of private keys, or a list of addresses if you want to create a watching-only wallet.

You will need to back up this wallet, because it cannot be recovered from seed.
http://docs.electrum.org/...rom-other-bitcoin-clients

Dus het kan wel, maar dan moet je de wallet wel backuppen, want kan niet restoren met seed phrase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, sorry maar ik heb er echt vrij weinig verstand van haha. Wat is een seed? En van het tweede stukje tekst snap ik echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:19:
Okee, sorry maar ik heb er echt vrij weinig verstand van haha. Wat is een seed? En van het tweede stukje tekst snap ik echt helemaal niks.
Je even inlezen is wel zo handig bij deze dingen :) Je bent niet de eerste die zijn coins verliest door een fout.

De seed is een lijst met woorden waarmee de wallet te herstellen is. Deze seed is dus eigenlijk de lijst met privatekeys die bij de adressen horen. Zodra jij een ander adres met andere privatekey gaat importeren dan kan die seed niet meer kloppen omdat ie alleen bij de originele privatekeys hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 90% gewijzigd door Microkid op 26-04-2018 05:42 ]

Pagina: 1