Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop met 980TI

Pagina: 1
Acties:

• Smedicin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-07 19:22
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag zou ik een PC opbouwen dat games die vandaag uit zijn vlot draait. Dit ga ik doen op 1080p en liefst op max settings. In de toekomst (1-2jaar?) zou ik graag mijn GPU upgraden zodat ik 1440p kan spelen. En de games die dan redelijk recent zijn.

Games die ik nu vooral speel: GtaV, PUBG, OW, BG1, WoW

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een 1000-1200 euro in gedachten. Daarvan voorzie ik 350€ voor mijn GTX980TI, Dus nog een 600-800 euro voor de rest.

lijstje die ik in gedachten had. Hiervoor keek ik naar een eerder opgemaakte lijst van Mickvs & untflanked

Intel Core i5-8400 Boxed
MSI Z370-A PRO
MSI GTX 980 Ti LIGHTNING LE
WD Blue WD10EZEX, 1TB
Cooler Master Hyper 212 EVO
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Seasonic Focus Plus 550 Gold
Bekijk collectie
Importeer producten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI GTX 980 Ti LIGHTNING LE
Samsung 850 EVO 500GB

Scherm, toetsenbord en muis heb ik al.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben vertrouwd met Intel en hou dit graag zo. Tenzij jullie andere en betere opties kunnen geven.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een case met glas, en genoeg stock koeling, ik dacht aan de NZXT H440 omdat die 4 stock fans heeft.

Ga je overklokken?
Volgens mij niet.

Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik van jullie of alle stukken hierboven vermeld samen werken. En of deze build een solide basis is om binnen +-1jaar een nieuwe GPU in te steken. Denken jullie, laat die 980ti achterwegen en koop direct een nieuwer maar duurder model, hoor ik dat ook graag..

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Prima build zo. De H440 heeft inderdaad veel stock fans, alleen kunnen 3 fans nooit 100% van hun capaciteit benutten door 2 cm ruimte aan 1 zijkant en 1 onderkant. Voor een goede airflow kun je dan beter een Fractal Design Meshify kopen. Na 1 intake en 1 exhaust fan krijg je toch flinke diminishing returns. Als je de 980TI hebt, zeker meenemen. Die is namelijk vandaag ook nog gewoon heel krachtig.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
H440 heeft geen glas. Die ruit is van plastic. pricewatch: Phanteks Enthoo Pro M Special Edition Tempered Glass deze kast heeft een glazen ruit en twee geincludeerde fans allebei met een Halos ledframe erbij geleverd. Derde fan zou ik een pricewatch: be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm nemen onder het mom van, als we het doen dan doen we het ook goed. Deze kast heeft aardig wat meer airflow dan de H440 trouwens door de openheid van het frame rond de fans. Al is de H440 in de praktijk niet slecht.

Ik ga meestal eerder voor 3 fans dan 2. Dan heb je een extra fan op de intake wat voor positieve druk zorgt in je kast, wat stof buiten houdt. Dat is ook te regelen door middel van het sneller afstellen van de intake fan, maar goed. Ik doe het liever met 2 intake fans voor een iets overheensendere positieve druk.

De fan van de 212 Evo vind ik tegenvallen.
Mijn go to alternatieven.
pricewatch: Arctic Freezer 33 ~30 euro
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition ~50 euro

[ Voor 24% gewijzigd door youridv1 op 19-11-2017 22:08 ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:58
Met een 980TI is 1440P ook prima te doen hoor, afhankelijk van de refresh rate van je scherm.

• Smedicin
Bedankt allemaal voor de vlotte reacties! Ik kijk dan om deze te bestellen. Zijn er dingen die ik moet bijbestellen voor het samensteken zelf? Dit is mijn eerste keer. Misschien thermal paste?

Alvast bedankt!

• Derekboy2000
  • Laatst online: 21-03 00:01
Smedicin schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:03:
Bedankt allemaal voor de vlotte reacties! Ik kijk dan om deze te bestellen. Zijn er dingen die ik moet bijbestellen voor het samensteken zelf? Dit is mijn eerste keer. Misschien thermal paste?

Alvast bedankt!
Koeling pasta zit als het goed is al op de heatsink.

Verder heb je alleen een Philips schroevendraaier nodig. Maar die hebben de meeste mensen wel in huis. En je moet even kijken dat je niet statisch geladen bent. Door iets geaards aan te raken.

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
zeker uitkijken met ESD,het liefst met een antistatische mat en polsbandje werken,die verbonden is met aarde van een geaard stopcaontact

Of in ieder geval voordat je een component aanraakt,eerst ontladen

Verder zit bij die koeler de koelpasta apart bij, die hoef je dus nie tte kopen ,deze zit dus niiet dus standard op de heatsink zelf..

En neem vooral de tijd met het in elkaar zetten, dubbel check alle stekkers ect voordat je de computer aan zet

En let vooral op met het instaleren van de cpu ,dat je deze goed vlak en rustig erin legt.de pinnen va het moederbord zijn nogal fragiel,dus dat moet met beleid.

[ Voor 35% gewijzigd door freaky35 op 20-11-2017 11:39 ]

• Smedicin
Deze avond dus pc in elkaar gestoken. De pc start op maar zegt dat de graka te weinig stroom krijgt. Nu heb ik 2x8 slots gevuld en hebk er nog een 6pin slot over. JAMMER genoeg levert mijn voeding maar 1pci kabel mee?... kan ik deze apart bestellen?

Alsook werken de rgb fans niet van de 2 fans vooraan. Is dit mogelijk dat dit moet ingesteld worden eens de pc werkt?

Vg, steven.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Kan je een foto er van maken en hier linken ?

Bij je voeding zitten 2x 6+2-pins kabels voor de gpu dus dat zou het issue niet mogen zijn.

Hoe heb je de fans aangesloten aan de voorkant ?

• Smedicin
even kijken hoor. 2x 6+2 zit er in. maar vriend van me zegt, dat de 6pin ook erin moet voor de stroom die de kaart nodig heeft.

Fans zijn aangesloten.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 20:27
de gpu heeft toch maar 2 aansluitingen

• Smedicin
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/set6km0mzuod3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/exlzrha0n8sfe.jpg

• Smedicin
Ok, kabeltje bij geplaatst. Pc start op. Drivers geinstalleerd.

Nu nog enkel de RGB ledjes op de fans vooraan.
Pagina: 1