Over een paar weken trekken wij in een huis van net een jaar oud. Een zog. Nul-Op de Meter Woning. Nu ben ik aan het zoeken naar beste deal voor een energieleverancier, maar loop vast in het zoekproces.
De Feiten:
De woning is voorzien van een lucht/lucht warmtepomp die de begane grond en eerste verdieping voorziet van vloerverwarming
De keuken is voorzien van electrische apparatuur.
Geen gasaansluiting aanwezig
Zonnepanelen op 't dak die ongeveer 6875KWh per jaar opbrengen
Onbekend:
Hoe de verwarming van warm water tbv keuken en badkamer/douche verloopt.
Hoeveel energie een electrisch fornuis en het verwarmen van water kost (douchen en keukenwater)
Via de aankomende buurvrouw (single, alleenwonend) heb ik de volgende gegevens weten te achterhalen (zij woont er nu een jaar)
Gebruik
2306KWh
Opgewekt
6879KWh
Wij gebruiken nu in onze jaren 30 woning (twee volwassenen, twee kinderen)
Vebruik hoogtarief: 1289KWh
Verbruik laagtarief: 2168KWh
Totaal verbruik: 3457KWh
Gas: 1.354m3
's avonds zijn wij vaak thuis en wordt er aardig wat stroom verbruikt. Ook douchen wij vaak 's avonds tegen 19:00 (kinderen) en zelf om 07:00 's ochtends.
Verwarming staat standaard (als wij thuis zijn) op 20 graden, anders op 17,5 hoewel wij ook graag warmpjes erbij zitten met de houtkachel erbij aan.
Maar omdat wij nu een gasaansluiting hebben en een houtkachel heb ik geen idee welke factor ik moet rekenen om het verbruik van het koken en onze CV ketel én Houtkachel in stroom te vatten zodat ik op een ongeveer evenredig verbruik in KWh uitkomt. Ook hou ik nu rekening met dubbeltarief, maar mischien is dat wel helemaal niet handig.
Vragen:
Wat zou mijn verwachte verbruik zijn in KWh omdat Electrisch verwarmen en koken dan meegerekend moet worden.
Wanneer is er een kantelpunt qua hoog/dal tarief wanneer er ook verwarmd wordt met vloerverwarming (geen ervaring met vloerverwarming)
Moet ik kijken naar een leverancier die veel geld geeft voor elk overschot qua stroom dat ik teruglever?
Graag jullie adviezen en hulp! Alvast bedankt!
De Feiten:
De woning is voorzien van een lucht/lucht warmtepomp die de begane grond en eerste verdieping voorziet van vloerverwarming
De keuken is voorzien van electrische apparatuur.
Geen gasaansluiting aanwezig
Zonnepanelen op 't dak die ongeveer 6875KWh per jaar opbrengen
Onbekend:
Hoe de verwarming van warm water tbv keuken en badkamer/douche verloopt.
Hoeveel energie een electrisch fornuis en het verwarmen van water kost (douchen en keukenwater)
Via de aankomende buurvrouw (single, alleenwonend) heb ik de volgende gegevens weten te achterhalen (zij woont er nu een jaar)
Gebruik
2306KWh
Opgewekt
6879KWh
Wij gebruiken nu in onze jaren 30 woning (twee volwassenen, twee kinderen)
Vebruik hoogtarief: 1289KWh
Verbruik laagtarief: 2168KWh
Totaal verbruik: 3457KWh
Gas: 1.354m3
's avonds zijn wij vaak thuis en wordt er aardig wat stroom verbruikt. Ook douchen wij vaak 's avonds tegen 19:00 (kinderen) en zelf om 07:00 's ochtends.
Verwarming staat standaard (als wij thuis zijn) op 20 graden, anders op 17,5 hoewel wij ook graag warmpjes erbij zitten met de houtkachel erbij aan.
Maar omdat wij nu een gasaansluiting hebben en een houtkachel heb ik geen idee welke factor ik moet rekenen om het verbruik van het koken en onze CV ketel én Houtkachel in stroom te vatten zodat ik op een ongeveer evenredig verbruik in KWh uitkomt. Ook hou ik nu rekening met dubbeltarief, maar mischien is dat wel helemaal niet handig.
Vragen:
Wat zou mijn verwachte verbruik zijn in KWh omdat Electrisch verwarmen en koken dan meegerekend moet worden.
Wanneer is er een kantelpunt qua hoog/dal tarief wanneer er ook verwarmd wordt met vloerverwarming (geen ervaring met vloerverwarming)
Moet ik kijken naar een leverancier die veel geld geeft voor elk overschot qua stroom dat ik teruglever?
Graag jullie adviezen en hulp! Alvast bedankt!
Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM