PC gaat direct uit na indrukken aanknop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-05 14:08
Beste Tweakers,

Driekwart jaar geleden heb ik mijn computer aan de kant gezet nadat er iets duidelijk was foutgegaan. Ik wilde de pc aanzetten, het ledje naast de aan/uitknop brandde een halve seconde en daarna ging alles uit. Toen ik de tweede keer drukte, gebeurde hetzelfde maar dit keer met een harde klap (alsof er een opgeblazen boterhamzakje knalde). Ik heb hierna de voeding uitgezet, stekkers losgetrokken en de kast aan de kant gezet.

Ik vond het zonde dat de kast er maar bleef staan, dus ik wilde het ding repareren. Mijn vermoeden zei dat het de voeding was die was geklapt (Be quiet! Pure Power L8) en heb gisteren een Cooler Master G550M aangeschaft die vandaag binnenkwam. Met goeie moed heb ik de oude voeding eruit gehaald, nieuwe er in gedaan en alles weer aangesloten. Toen ik de aanknop dit keer indrukte, gebeurde precies hetzelfde als driekwart jaar terug. Lampje brandde een halve seconde en daarna ging alles weer uit. Ik ben bang dat er weer hetzelfde gaat gebeuren en hoop daarom op advies wat er mogelijk aan de hand kan zijn. Ik heb foto's gemaakt van de binnenkant van de kast. De foto's zijn genomen nadat ik geprobeerd heb de computer aan te zetten (en is mislukt dus..). Ik vond nog een klein stukje plastic ter hoogte van het PCI-e slot, dat heb ik eruit gehaald. Tijdens de poging tot opstarten zat de onderstaande videokaart er nog wel in, maar die heb ik eruit gehaald zodat het moederbord beter te zien is.

URL naar Google Drive map met foto's: https://drive.google.com/...wWk1qdGBd42NwzFLuz-OSIssb

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 197,50€ 197,50
1ASRock B85M Pro4€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GV-R667D3-2GI€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3160316AS, 160GB€ 0,-€ 0,-
1Antec One€ 54,95€ 54,95
1Scythe Shuriken Rev. B€ 26,95€ 26,95
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 69,-€ 69,-
1Lite-On IHAS122-18€ 0,-€ 0,-
1be quiet! Pure Power L8 400W€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 348,40

Inmiddels heb ik de voeding dus vervangen door een pricewatch: Cooler Master GM G550M. Wie kan deze (misschien toch wel een beetje bange..) student helpen met mijn probleem?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Begin eerst eens met het uitbouwen van het moederbord en alleen het broodnodige erop aansluiten ( 1 ram stick, geen video ) buiten de kast om te kijken of hij dan wel verder start.
Lees ook vooral! Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Lukt dat niet dan RAM stick wisselen van plek en geeft de andere ramstick ook geen soelaas dan dikke kans dat het MB gewoon defect is.

Lukt het wel dan kan je kijken of je videokaart het ook doet etc.. stap voor stap

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 18:34

auto660

1991 240 GL Brick

Blijft de pc wel aan als je de 4 pin cpu power connector uit het bord haalt? Zo ja, dan zijn de vrm's op je moederbord geklapt. Dat klinkt ongeveer zoals jij het beschrijft.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-05 16:32
Dat stukje plastic is in ieder geval van het pcie slot af gekomen.
Je ziet bij het andere slot een clipje om hem in het slot te klikken, die mist bij de bovenste.
Maakt niks uit voor de werking.

Naast het feit dat het moederbord een aantal schroefjes mist, zie ik niets bijzonders aan de foto's.

En dan is het inderdaad beginnen met zo min mogelijk, en vanuit daar dingen uitsluiten.
Ik zou eigenlijk eens beginnen zonder videokaart. Sluit de monitor eens aan op het moederbord, en probeer het eens zonder videokaart.

[ Voor 14% gewijzigd door WEBGAMING op 19-11-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-05 14:08
Update:

Ik heb jullie tips geprobeerd, en met succes gelukkig! Voeding vervangen was waarschijnlijk niet eens nodig geweest, het probleem zat hem in een harde schijf om een reden die mij nog steeds niet duidelijk is.

Bij het aansluiten van de stroomkabel op de voeding, werkte er niets meer. SSD aansluiten zonder harde schijf bleek prima te werken, dus ik heb het er maar bij gelaten. Kabel leek niks vreemds aan te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Mooi! d:)b

Dat je HD kapot is vindt ik op zich niet raar, hij is al minstens 5 jaar oud, spullen slijten.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Mooi inderdaad.
En als dat over de 160Gb schijf gaat, heb ik zo'n vermoeden dat die al ongeveer 10 jaar oud is ;)
Die schijf lijkt me in ieder geval geen heel groot verlies. Hopelijk stonden er geen belangrijke bestanden op.

Misschien kan je de voeding nog terugsturen onder WKOA?

[ Voor 55% gewijzigd door WEBGAMING op 19-11-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

WEBGAMING schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:27:
Misschien kan je de voeding nog terugsturen onder WKOA?
Buiten het feit dat ik het asociaal vindt om spullen eerst te gebruiken en dan WKOA te misbruiken zou ik de nieuwe voeding sowieso houden.
De oude zal ook al weer minimaal 4 jaar oud zijn, ik zou die even testen op werking en 2e hands verkopen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Humma Kavula schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:54:
[...]

Buiten het feit dat ik het asociaal vindt om spullen eerst te gebruiken en dan WKOA te misbruiken zou ik de nieuwe voeding sowieso houden.
De oude zal ook al weer minimaal 4 jaar oud zijn, ik zou die even testen op werking en 2e hands verkopen.
Netjes hoor, maar ik vind het geen misbruik. Je mag hem gewoon testen. Als je hem maar 1 keer aangesloten hebt, vind ik dat absoluut geen misbruik van de wkoa.
Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf weten ;)
Een nieuwe voeding na een aantal jaar is inderdaad ook geen slecht idee.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 19-11-2017 23:11 ]

Pagina: 1