Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterguzzi
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-11-2022
Volkomen noob hier....ik heb een platte buffalo terastation met 4 harde schijven erin, ben er wel achter dat ie in raid 10 staat dus 2 schijven met 2 schijven backup maar zie de nas niet op de pc. Staat bekabeld via KPN door het electriciteitsnet maar ik krijg nas navigator 2 niet gedownload vanaf de Buffalo pagina...heb ik daar de cd voor nodig? Probeer het beetje info wat ik heb hier te plaatsen...hoop dat iemand er iets van snapt?

Thanx,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je helemaal niets extra's nodig, en kun je alles regelen via de webinterface. Kijk eens in de webinterface van je router welk IP adres de NAS toegewezen heeft gekregen, dan kun je hem op dat IP adres benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een NAS van 1000 Euro?

de Quick Setup guide laat toch zien dat het eerst handig/handiger is om dat ding met een switch aan je machine te hangen. Dan krijgt de TeraStation, waarschijnlijk via DHCP, een IP-adres en dan kan je er op inloggen. En anders kan je dat ding ook met een UTP-kabel direct aan je PC hangen en dan zitten beide machines op 169.254 zoals op pagina 185 van de Engelse handleiding staat.

De NAS navigator kan je zonder problemen downloaden; moet je wel eerst het vinkje zetten bij "I accept the Software License Agreement".

Opgelet: RAID10 is geen backup! Maar dat is vast in een x aantal andere topics hier na te zoeken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof