Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Panasonic G80/G85 - Ruis bij video ISO200/400

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• dvermeulen
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 12-11-2018
Hey Tweakers,

Sinds een week ben ik in het bezit van een Panasonic G80, mede vanwege de lovende reviews op het net. Hij wordt alom geprezen vanwege zijn veelzijdigheid en scherp beeld (o.a. 4K). Ik heb wat videoprojectjes op de planning staan en wilde hiervoor graag een fijne allround mid-range camera hebben.

Echter, de afgelopen dagen even bezig geweest met het schieten van wat testmateriaal en tot mijn spijt niet echt overtuigd geraakt. Verschillende videostanden geprobeerd, maar tot op heden weinig succes. Vandaag bij daglicht een video geschoten op ISO 200, 60 frames per seconde bij 1080p en f 5.6. Het beeld leek prima belicht, het histogram was in evenwicht. Zou (zelfs bij mijn Canon 550D van 7 jaar oud) goed beeld op moeten leveren.
Voor het kleurprofiel heb ik voor - het voor mij nog onbekende - Cine-D gekozen. Toen ik het rauwe materiaal in Premiere gooide bleek het vol ruis te zitten. Een groot spikkelspektakel, het ziet er niet uit. Heeft dit met het kleurprofiel te maken?

Wat doe ik anders fout?

ISO 200
f 5.6
60fps
1080p/Full HD
Sluitertijd 50 (stond nog zo vanwege eerder 24fps opname, lijkt me niet van invloed op ruis?)
Onbewerkt beeldmateriaal

Het gaat in onderstaande video om het toetsenbord en de zwarte rand rondom het scherm.

dvermeulen wijzigde deze reactie 19-11-2017 16:51 (3%)
Reden: Aanvullende info

Alle reacties

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
Volgens mij is Cine-D een profiel met een heel laag contrast, zodat je in nabewerking nog veel kanten op kunt. Cine-V geeft juist een wat hoger contrast.
Laag contrast betekent dat de donkere delen (weinig signaal, relatief veel ruis) helderder worden gemaakt. De ruis wordt daardoor ook zichtbaarder.
Als je niet te veel nabewerking wilt doen, is Cine-D misschien niet de juiste keuze.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True