Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Macbook Air of soortgelijk

Pagina: 1
Acties:

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
Wat ga je met je laptop doen?
tekstverwerken, surfen, mailen, netflixen, af en toe foto- en videobewerking (gopro filmpjes, foto-albums maken, picasa, windows movie maker). In de toekomst misschien photoshop en/of 'zwaardere' videobewerkingssoftware; hobbymatig.

Wat is je budget?
1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop moet meegaan op backpack reizen. Gewicht is dus belangrijk, lange accuduur ook. Behuizing moet stevig zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Maximaal 13,3";
Minimaal 256 GB SSD, liefst meer;
Minimaal i5 processor, liever i7;
Voldoende aansluitmogelijkheden (liefst mét SD kaart en HDMI) De nieuwe 12" Macbook valt dus af met de enkele USB-C poort;
Geen Asus vanwege slechte ervaringen.

Macbook Air valt erg in de smaak vanwege ipad en iphone gebruik, macbook pro valt in de smaak vanwege het prachtige retina scherm; echter boven budget. Ik ben benieuwd wat de alternatieven zijn. Wat ik zelf heb gevonden:

- Dell Inspiron 13 met i7, 16gb geheugen en 512 gb ssd http://www.dell.com/nl-nl...on-13-7370-laptop/cn37003;
- Dell XPS 13, maar die is met i7, 16gb en 512 gb boven budget, echter wel qhd scherm en iets lichter;
- Lenovo Yoga;
- HP Envy;
- HP Spectre.

En de Asus Zenbook, maar Asus liever niet. Of het merk moet de afgelopen 4 jaren dusdanig verbeterd zijn dat het de overweging waard is.

Ik lees her en der dat sommige i5 processoren relatief beter zijn dan een i7 processor? Kan ik dan de Dell Inspiron met i7 processor dan vergelijken met een i5 processor in de macbook air?

De laptop vervangt de huidige Asus X550C

[ Voor 13% gewijzigd door SX-Superfly op 19-11-2017 18:19 ]

• SMRF
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 09:50
Misschien skip je de Macbook 12" iets te snel. Poorten in de laptop zijn fijn, maar een enkele dongle kan aan al je poortbehoeften voldoen.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:35
Heb je de Xiaomi notebook air overwogen?

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Wouter Lucassen schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:24:
Heb je de Xiaomi notebook air overwogen?
Of de Notebook Pro, de i7 16GB RAM verschijnt binnenkort voor ~$1200, ongeveer 1000 euro. Daar komen dan misschien nog importkosten bij, maar je houdt sowieso honderden euro's over bij laptops met vergelijkbare specificaties. En hij heeft veel poorten.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SMRF schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:21:
Misschien skip je de Macbook 12" iets te snel. Poorten in de laptop zijn fijn, maar een enkele dongle kan aan al je poortbehoeften voldoen.
Bijvoorbeeld dit Dock van OWC, als je een semi-vaste werkplek hebt is het een ideale combo met een MacBook. Je bent dan ook meteen klaar voor de toekomst, wanneer alles met USB-C wordt uitgerust. Je kunt iedere laptop er aan hangen zonder alle kabels over te moeten prikken.

• JOHNNIE_WALKER
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Neem een echte Pro laptop: ThinkPad 13

Je kan de configuratie naar smaak aanpassen. Hoewel voor alles wat je wil gaan doen, zelfs de i3 Gen7 is meer dan voldoende. Totaal: €680 Hij is tot NOV 22 in de aanbieding met eCoupon: SMBNOV

Neem de rest van je geld mee op vakantie ipv uit te geven aan een appel. :z

• SX-Superfly
Bedankt voor de reacties. De Xiaomi heb ik wel voorbij zien komen, maar niet overwogen vanwege het feit dat je de laptop uit China besteld, levertijd, eventuele garantie etc. Ik hou het liever 'dichter bij huis'.

Een dongle liever niet, onder andere vanwege het reizen.

De ThinkPad 13 ziet er leuk uit, en de prijs ook. Is de i3 processor echt genoeg? Ook voor de toekomst? Ik neig eerder naar een i5 en misschien wel de i7 aangezien je die ook kunt kiezen. Echer als je de configuratie aanpast is de coupon code niet geldig helaas.

Edit: bij het samenstellen van een Thinkpad kun je kiezen uit twee 'power cords':

45W AC Adapter - EU(3pin) of Netvoedingsadapter van 90 W (3 pinnen) - EU. Wat is het verschil?

[ Voor 14% gewijzigd door SX-Superfly op 20-11-2017 20:11 ]

• JOHNNIE_WALKER
Het totale wat de laptop ZELF aan stroom trekt ligt gemiddeld rond de 35W, dus een 45W is gewoon prima. Alleen, vanwege al de externe ports als USB-C, USB 3.0 en vooral de OneLink+ (wat heel veel accessories kan aansturen) het kan wel zijn dat je boven de 45W komt. Daarom bieden ze de 90W variant ook aan. Let er wel op, dat deze aanzienlijk groter en zwaarder is dan de standard 45W.

De i3 7-series kan je nu alvast met korting (12.6%) binnen halen, dus dat zou ik doen. Dan heb je vervolgens 30 dagen bedenk tijd om van ALLES wat je van plan bent te testen. En zelf achterkomen of die dat wel of niet aankan. Ben je dan van mening van niet? Prima, ze komen netjes bij je deur (UPS) de laptop terughalen en vervolgens kan je weer eentje met een i5/i7 bestellen. Iets wat nu toch geen korting heeft. En wie weet, misschien met kerst krijgt de hele Think line 10% korting. o<:)

[ Voor 4% gewijzigd door JOHNNIE_WALKER op 20-11-2017 21:17 . Reden: CPU vergelijking link toegevoegd ]

• SX-Superfly
Dat is ideaal. 30 dagen testen en wanneer niet tevreden kosteloos retourneren? Of alleen kosteloos product ruilen?

Qua robuustheid en kwaliteit van de onderdelen: thinkpad of de dell inspiron of dell xps? Prijs van de thinkpad en inspiron zijn nagenoeg gelijk. Xps zit er iets boven.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:05

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

SX-Superfly schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 03:25:
Dat is ideaal. 30 dagen testen en wanneer niet tevreden kosteloos retourneren? Of alleen kosteloos product ruilen?

Qua robuustheid en kwaliteit van de onderdelen: thinkpad of de dell inspiron of dell xps? Prijs van de thinkpad en inspiron zijn nagenoeg gelijk. Xps zit er iets boven.
Ik heb zelf een Thinkpad ze zijn robuust, maar die 30 dagen testen lijkt mij sterk (kan ik overigens nergens terug vinden en lezen), misschien dat je 30 dagen bedenktijd heb maar lijkt mij dan niet de bedoeling dat je 30 dagen lang elke dag gebruik gaat maken van de laptop, meer bedoeld dat je effe kijkt en test zoals gewoonlijke is bij de 14 dagen bedenktijd, product moet sowieso in precies de zelfde staat terug en als je een laptop gaat gebruiken/meeslepen vertoont die heel snel gebruikerssporen die de waarde sterk verminderd en ze kosten in rekening kunnen brengen bij zichtbare gebruikerssporen.

Si vis pacem, para bellum

• JOHNNIE_WALKER
Heb net nagekeken en klopt inderdaad, de bedenktijd is geen 30 dagen maar 14 dagen.

Met testen bedoel ik niet dat je de laptop overal naartoe meesleept maar dat je je benchmarks en software allemaal eropzet en prestaties onderzoekt.

• SX-Superfly
Door een goede black friday deal is het de macbook air 2017, 13", i5, 8gb en 256 gb opslag. Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1