Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik en mijn dochter zijn al een tijdje in het bezit van de Microsoft Surface Pro (Ik de Pro 4 en zij de Pro 3).
Nu zijn helaas beide schermen stuk gegaan. Ik heb contact gehad met Microsoft maar heb te horen gekregen dat dit helaas buiten de garantie valt. |:(

Heeft iemand een adres waar ik mijn Surfaces kan laten repareren? Bij mij in Soerendonk zit helaas geen winkel die dit kan.

Ik wil wel originele schermen en geen kopie graag. Als het kan inclusief een redelijk lange garantie termijn, want baal wel dat mijn Surface Pro 4 nu al buiten de garantie is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Vermoedelijk zal het goedkoper / gemakkelijk zijn om dit gewoon bij Microsoft zelf te laten repareren. Daarnaast zal er geen een reparatiewinkel garantie kunnen garanderen bij Microsoft (wellicht wel op de reparatie zelf)

Maar wat is er kapot aan de schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik krijg geen contact met Microsoft. Weet iemand misschien het juiste e-mailadres of telefoonnummer? Ik kom niet goed door hun keuzemenu.

Op Google kwam ik de volgende opties tegen:

smartphonerepair
€ 359,- en 6 maanden garantie.
https://www.smartphonerep.../microsoft-surface-pro-4/

Probello
€ 319,- en levenslange garantie.
https://www.probello.nl/microsoft-surface-pro-4-reparatie

Touchfix
€ 349,99 en 6 maanden garantie.
https://www.touchfix.nl/r.../surface-39/surface-pro-4

Iemand ervaring met deze bedrijven? De optie bij Probello ziet er wel aantrekkelijk uit. Waarom is het verschil in garantie zo groot? 6 maanden is wel erg kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
De garantievoorwaarden zijn het enige verschil. Levenslange garantie krijg je namelijk met zeer beperkte voorwaarden. Bijvoorbeeld alleen bij fabricage fouten of installatie fouten. Een scherm die alsnog weer stuk gaat heb je hoogstwaarschijnlijk geen garatie op.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
020-5001500.

Voor een schermreparatie is een Advanced Exchange helaas niet mogelijk, maar moet je het doen met een Standaard Exchange. De prijzen voor zo'n schermreparatie zijn redelijk. Ik adviseer je de RMA telefonisch aan te maken, dat gaat vaak sneller dan een web-RMA.

[ Voor 34% gewijzigd door Trommelrem op 20-11-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"RMA telefonisch aan te maken, dat gaat vaak sneller dan een web-RMA." En nu in het Nederlands alstublieft? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:54:
Bedankt voor je reactie. Ik krijg geen contact met Microsoft. Weet iemand misschien het juiste e-mailadres of telefoonnummer? Ik kom niet goed door hun keuzemenu.
Waar heb je beide apparaten gekocht? En wat is er mis met de schermen?

Bij jou bovenstaande opties heb je alleen garantie op de reparatie. Garantie op de rest van het apparaat geven ze niet. Daarnaast zal Microsoft je garantie ook weigeren wanneer ze merken dat het apparaat al een keer bij iemand anders gerepareerd is.
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:22:
"RMA telefonisch aan te maken, dat gaat vaak sneller dan een web-RMA." En nu in het Nederlands alstublieft? haha
RMA = return merchandise authorization = verzoek voor reparatie (Dit had je zelf ook wel kunnen Googlen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had ze online besteld. Maar de fabrieksgarantie was al verlopen dus ik bedoel inderdaad ook garantie op de reparatie en het gerepareerde onderdeel.

Ik heb wat bedrijven gebeld en die geven aan dat er best wel wat tijd overheen gaat voordat Microsoft mijn toestel weer terug stuurd.

Heb inmiddels de tablets al laten ophalen door mijn gekozen bedrijf. Zij gaven voor mijn gevoel de beste garantie en de mooiste prijs.

Bedankt in ieder geval voor de uitleg welke heeft geholpen mijn keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:02:
Had ze online besteld. Maar de fabrieksgarantie was al verlopen
Je gooit geloof ik wat dingen door elkaar. Je hebt op elk product wat je koopt minimaal 2 jaar garantie vanuit de winkel waar je het hebt aangeschaft, dit is wettelijk vastgelegd. In Nederland kan dat zelfs langer zijn. Geen idee wanneer je beide apparaten gekocht hebt, maar wanneer dit minder dan twee jaar geleden is heb je dus gewoon recht op reparatie.

Al weet ik niet of jou defect onder garantie valt, want je geeft geen antwoord op de vraag wat er mis mee is.

Daarnaast levert de fabrikant vaak ook nog garantie (=fabrieksgarantie), die is vaak maar één jaar of minder.

Verwijderd

Topicstarter
De pro 4 heeft alleen gebasten scherm en de pro 3 toont strepen is heeft een gebarsten hoek. Heb met Probello gebeld en zij hebben mij al geholpen want het valt blijkbaar onder mijn inboedelverzekering. Nogmaals bedankt voor de hulp en uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamax
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-04-2024
Vorige week bij Probello geweest, doen het uitstekend, klaar in 30 minuutjes!
Zeer tevreden.

• grytos84
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-07-2023
Het scherm van mijn Surface pro 6 1 jaar oud vertoont spontaan een scheur. Begint aan de zijkant bij de inkeping. Duidelijk geen fysieke oorzaak. Komt di vaker voor?
Pagina: 1