Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Is de google chromecast van aliexpress ook een echte google chromecast?

Een scherm spiegelen kan ik nu ook, het gaat er mij om dat ik youtube voor de kleintjes aan kan zetten terwijl ik zelf op bijv. tweakers aan het surfen ben.
Dan kan alleen met de google chromecast.
Bij aliexpress kost deze maar 12 euro tegenover 39 euro in de nl webshops.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
ik zie dat het sowieso andere merken zijn, het gaat me uiteindelijk om de functies. Miracast ect heb ik geen interesse in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Het product dat je gekoppeld hebt aan dit topic is de originele Chromecast, maar dan de audio variant die dus geen video streams gaat casten.

De imitatie (identiek hetzelfde apparaat, andere labels/merken) rommel die Ali verkoopt (https://nl.aliexpress.com...er+voor+Google+Chromecast) zijn geen echte Chromecast en in de meeste gevallen werken ze niet of heel slecht. Ik heb zelf eens getest met zo'n kloon maar casten was alleen mogelijk (IOS) met eigengemaakte content maar zodra er iets gecast moest worden vanuit andere apps zoals Youtube dan werkte dit niet. (geen chromecast icoon die verschijnt) Als je al iets wilde casten ging dit via DLNA en dat werkte bij niet met DRM content en bij praktisch alle ondersteunde media players of bestands formaten weigerde deze of deze stopte al na een paar seconden en deden niets meer.

Bespaar je de ellende en koop gewoon een echte Chromecast (geen idee wat tweedehands nu nog doet maar kan je kijken op Marktplaats of de V&A)

p,s: Het kan zijn dat deze imitaties beter werken op Android, maar daar kan ik dus niets over zeggen

[ Voor 13% gewijzigd door Breezers op 19-11-2017 14:55 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross