Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XWRT Merlin R7000 - 5G wifi webpagina's laden niet

Pagina: 1
Acties:

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:41
Beste tweakers,

Na veel lovende berichten en de balen erin hebben dat ik op mijn stock firmware van de netgear r7000 niet de maximale snelheid haalt uit mijn Z2 abbo via bijv wifi, of soms terug gecapped werd via vaste kabel (xbox bijv) en dan steeds de router moest herstarten om wel 200mbps te krijgen heb ik geprobeerd mijn router te flashen. X-WRT Vortex voor de R7000.

Dit lukte prima, alleen zodra xwrt op mijn router draait, na zelfs een factory reset krijg ik toch problemen via 5Ghz
Als ik via mijn laptop of oneplus 5 een webpagina wil inladen, zie je dat de browser aan de gang gaat maar ''blijft hangen''. Het duurt dan wel een seconde of 10 soms voordat hij de pagina begint in te laden.
Speedtest snelheden waren dan weer wel 200mbps volop als hij eenmaal een server gevonden had.

Nu heb ik al veel gezocht in de settings maar kon helaas niet iets vinden wat voor het euvel zorgde.
Ook getest met verschillende 5ghz Channels, omdat hij als eerste een kanaal in de 140 pakte en daar werken de mobiel niet lekker op en herkennen het wifi kanaal niet meer.

Helaas dus weer terug naar de stock firmware.
Iemand gelijke problemen gehad? Tips? Ideeën?

Gedraaide firmwares: Xwrt Merlin voor R7000 380.67 & 380.68_4
Nu weer terug op 1.07.6 netgear

Verwijderd

Gebruik eens andere DNS-servers dan die van Ziggo. En voor de rest denk ik dat je iets te gefocust bent op ruwe snelheid (tenzij je continu bestanden aan het overpompen bent).

Let trouwens op dat '5G' en '5GHz WiFi' twee hele aparte zaken zijn.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:01:
Gebruik eens andere DNS-servers dan die van Ziggo. En voor de rest denk ik dat je iets te gefocust bent op ruwe snelheid (tenzij je continu bestanden aan het overpompen bent).

Let trouwens op dat '5G' en '5GHz WiFi' twee hele aparte zaken zijn.
Bedoel je dan DNS Ziggo in de stock firmware van netgear?

Ruwe snelheid klopt wel, als ik met de xbox one x maar 50 mbps haal ipv 170mbps.. wereld van verschil als je 50 gb moet binnen harken. Vandaar dat ik er zo de balen in heb, omdat je soms ziet dat het wel lukt na een router reset.

Gaat uiteraard om 5Ghz wifi...zal het even veranderen

[ Voor 34% gewijzigd door Soullancer op 19-11-2017 15:19 ]