Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouEl
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-11-2017
Ik gebruik al meer dan een jaar een Devolo dLAN 1200+ WiFi ac starter kit. Sinds kort blijkt echter de WiFi adapter niet meer te werken/reageren. Als ik deze adapter uit het stopcontact haal en weer insteek, wordt de dLAN-LED heel kort rood, en daarna niets meer. Het WiFi access point komt niet meer in de lucht en de Devolo Cockpit software ziet de adapter ook niet meer.

Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd, maar niets hiervan helpt:
  • beide adapters uittrekken en terug insteken
  • expliciet opnieuw koppelen met de andere adapter
  • Factory reset door de reset button meer dan 10 seconden in te drukken (terwijl de adapter in het stopcontact zit, uiteraard)
  • laptop koppelen via UTP aan de WiFi adapter, maar de Ethernet interface komt ook niet op
Ik vrees dat de adapter stuk is, maar heeft iemand nog suggesties voordat ik de set naar de winkel terugbreng? Ik vind bv. nergens terug wat de korte rode led betekent (in de manual wordt alleen gesproken van een knipperende rode led tijdens het koppelen, of een langer brandende rode led als de snelheid niet optimaal is).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 07:50
Misschien een beetje laat maar ik heb een gelijk aardig probleem gehad begin deze maand.
Adapter werkte goed voor +- 1 jaar. Plots geen verbinding meer.
Bij mij branden er geen ledjes meer en heb ik het kunnen retourneren voor een nieuw exemplaar.
Een kennis van mij had exact hetzelfde probleem.
Blijkbaar toch een probleem met die toestellen na +- 1 jaar gebruik.