Vraag

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-10-2025
Mijn vraag

Sinds ik een nieuwe 55 inch Sony Bravia A1 heb, scaled mijn htpc niet meer naar volledig beeld. Heb ik een nieuwe videokaart nodig?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Htpc - w10 - gigabyte ma78g ds3h met onboard Ati hd3200 - verbonden via hdmi naar Sony Bravia A1 tv - ati driver vanuit microsoft aangeleverd ivm w10 besturingssysteem.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Verschilldende hdmi poorten op de tv.
Scaling mogelijkheden van de tv zelf.

Hopelijk kan iemand helpen. Bedankt alvast

...

Alle reacties

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Wat gebruik je voor software? Kodi? In dat geval even de settings doorgeven die je bij systeem>>systeeminstellingen>>beeldscherm en bij systeem>>spelerinstellingen>>video's hebt staan. Zet eventueel aan de linker kant van het scherm expert-modus aan om alle opties te zien.

iRacing Profiel

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 10:39
Overscan staat wel goed (in de ATI driver that is)?

Nickname does not reflect reality

• xdwarfx
Ik gebruik idd kodi maar zelfs in de desktop modus zwarte randen...

Omdat de pc van w7 naar w10 is gegaan, is er van microsoft een ati driver geinstalleerd ter vervanging van de oude ati driver.

Bij die driver zit geen overscan helaas...

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-01 12:12
Ik zou de meest recente driver voor de hd3200 van de amd site halen, misschien dat je daar iets meer optie door krijgt.
Persoonlijk heb ik altijd het idee dat windows altijd van die 'generic'/algemene drivers installeert die altijd het minimale doen voor enigszins functioneel zijn ;)

• xdwarfx
Ik zal eens kijken of een oude driver oplossingen geeft. Mocht dit niet lukken, is dan een nieuwe videokaart een oplossing?
Pagina: 1