Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:51
Een jaar of 4 geleden heb ik ooit eens een Smappee energiemonitor gekocht om wat meer inzicht te krijgen in een gebouw met 3 fase aansluiting. Dat werd toen redelijk eenvoudig duidelijk en heb ik daarna alles weer afgekoppeld. (ivm draden en sensoren op niet bepaald ongevaarlijke kabels)

Goed, ik gok een jaar of 3 - 4 niet meer gebruikt, en vanochtend besloten hem eens thuis te installeren, op een 1-fase aansluiting.
Dat ging niet vanzelf, maar heb de monitor nu toch goed werkend; ik krijg live verbruik te zien, en de bubbels reageren zoals het hoort ook op apparaten in- en uitschakelen.

Wat anders is met t.o.v. 4 jaar geleden, is dat er schijnbaar een 'versie 2' van apparaten herkennen is.
Echter, in beide versie krijg ik het niet voor elkaar om apparaten te herkennen. Ondanks een laag sluimerverbruik, en apparaten die staan te laden af te koppelen.

Hij staat nu enkele uurtjes aan pas. Ben ik te snel :? of doe ik iets niet goed?
Ik zie overigens ook andere opties / menu structuur van de screenshots in de app store. Ik kan me niet meer exact herinneren van 4 jaar geleden hoe dat er toen uit zag.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:05
Als het al kan, want het is gruwelijk ingewikkeld om herkenning goed te doen, dan zal het zeker wel een tijdje duren voor zo'n systeem apparatuur kan identificeren. Maar wellicht "kan" het ook alleen met nieuwe apparatuur. (danwel licentietechnisch)

Ik geloof er niks van dat ze met een meter in de meterkast een staande lamp a 40W er nauwkeurig uitpakken en ook daadwerkelijk weten dat het een staande lamp is ;) . Ik denk dat dat een screenshot is met die losse plugs die ze hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 19-11-2017 17:20 ]

• paQ
Nee hoor het werkt(e) wel. Afhankelijk van opgenomen vermogen en wellicht een sinus/puls worden er patronen ontdekt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:05
Ja, zou tot op zekere hoogte idd kunnen. Doelde zelf meer op het feit dat het onmogelijk is om volautomatisch te detecteren dat een peertje in een staande lamp zit. Kan net zo goed een plafondlamp zijn, of bureaulamp, of buitenlamp ;)

Verwijderd

Natuurlijk hangt het ervan af hoeveel toestellen je in huis hebt, maar gemiddeld herkent de Smappee energiemonitor na 2 tot 3 weken de meeste toestellen. Na 6 tot 8 weken kan hij zelfs tot 80% van je verbruik toewijzen. Als je Smappee je toestellen niet snel genoeg herkent, kan je hem helpen. Schakel enkele toestellen eens aan en uit. Smappee herkent je toestel adhv elektrische handtekening op het net. Hoe vaker je een toestel aan- en uit schakelt, hoe sneller de energiemonitor je toestellen herkent. Mocht je nog problemen hebben kan je nog steeds terecht bij ons customer service team via support@smappee.com. Veel succes en plezier met het besparen van energie, Janne & het Smappee team

• paQ
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:04:
Natuurlijk hangt het ervan af hoeveel toestellen je in huis hebt, maar gemiddeld herkent de Smappee energiemonitor na 2 tot 3 weken de meeste toestellen. Na 6 tot 8 weken kan hij zelfs tot 80% van je verbruik toewijzen. Als je Smappee je toestellen niet snel genoeg herkent, kan je hem helpen. Schakel enkele toestellen eens aan en uit. Smappee herkent je toestel adhv elektrische handtekening op het net. Hoe vaker je een toestel aan- en uit schakelt, hoe sneller de energiemonitor je toestellen herkent. Mocht je nog problemen hebben kan je nog steeds terecht bij ons customer service team via support@smappee.com. Veel succes en plezier met het besparen van energie, Janne & het Smappee team
Ah dank je Smappee,

Maar het 'klopt' dus dat de handmatige leerfunctie vooralsnog geen nut heeft? Dat werkt dus pas over enkele dagen?

Wat is overigens het verschil tussen leerversie 1 en 2?
GENETX schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:27:
Ja, zou tot op zekere hoogte idd kunnen. Doelde zelf meer op het feit dat het onmogelijk is om volautomatisch te detecteren dat een peertje in een staande lamp zit. Kan net zo goed een plafondlamp zijn, of bureaulamp, of buitenlamp ;)
Uiteraard, maar dan kun je alsnog kijken door in en uitschakelen welk 'toestel' er reageert in het overzicht.
Mits het patroon van lamp A anders is dan dat van lamp B... dat moet nog blijken.

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 20-11-2017 09:21 ]

• paQ
Smappee heeft zojuist mijn kookplaat, koelkast en wasmachine ontdekt.
ws op basis van verbruikspatronen.
Niet gek, want een wasmachine verbruikt in een cyclus een samenstelling van vermogens.

• paQ
@Verwijderd is er mee gekapt in de nacht van 22 op 23 november. Ik heb TALLOZE emails gestuurd naar de support, en steeds krijg je dan pas na dagen een reactie waar ik niks aan heb.
Al enkele malen hebben ze me gevraagd of ze kunnen bellen, GRAAG!, paar keer een tijdstip doorgegeven, en dan gebeurt er vervolgens weer niets :(
Waardeloos zo....

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 09-12-2017 16:08 ]

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-11 17:49
Ik overweeg ook een Smappee Inclusief Solar - Water en Gas .

Nou vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met het volgende > Ik heb ook al wat vragen naar de klantenservice verstuurd en laats een contactformulier ingevuld maar ik denk dat diegene die deze vragen beantwoorden kan op vakantie is ofzo want het blijft akelig stil.

Is het zo dat de apparaatherkenning van Smappee beter is als je een 3 fase Groepenkast hebt ?
Mijn redenatie : Mijn oven is groep 3 en groep 1,2en 3 zitten op fase 1 mijn vaatwasser zit op groep 5 in fase 2. smappee zal het verbruik van Fase 1 , 2 en 3 apart meten alvorens samen te voegen . En de kans dat de vaatwasser en oven door elkaar gehaald worden is dan mijn inziens kleiner .

Wij hebben 2 zonnepanelen systemen op 2 verschillende groepen. De eerste is op het dak van de woning en heeft een aparte groep en valt onder de 2e fase . het 2e systeem is een blokhut met daarop 4 kleine panelen.deze zijn nog op de oude manier aangesloten en op diezelfde groep zit een WCD ( bijna nooit gebruikt) 1 20 w tl balk van de blokhut (zelden aan) en de stroom van de logger van deze panelen en straks de Smappee box mochten we die aanschaffen. Deze groep (blokhut) zit op fase 3
Kan de smappee beide systemen monitoren ? Ik las dat je 3 klemmen krijgt wat suggereert dat je op 3 groepen (mits andere fase) een klem kan doen. zie je beide metingen dan nog apart of telt smappee dit op en krijg ik nog problemen door eventuele verbruikers op deze groep ?

zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben ?

Ps : zijn die klemmen om de bedrading niet heel groot ? ik heb filmpjes gezien waarbij ik me zorgen maak over of deze klemmen wel in onze groepenkast passen.

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18
ik ga ook een smappee solar kopen, ik hoop dat het ding zijn werk goed gaat doen :)

iemand die nieuwe ervaringen kan delen met versie 2 ? hopelijk wat goede

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:33
Ik heb een Smappee Plus opgepikt. Normaal gesproken moet deze door een installateur geïnstalleerd worden maar omdat ik deze van een particulier gekocht heb wil dat graag zelf doen.

Op zich lijkt me dat geen moeilijke klus als de handleiding maar volledig zou snappen. Ik denk ook wel dat ik het snap maar ik wil 100% zeker weten wat ik doe. De handleiding staat op

https://www.smappee.com/m...20Product%20Manual_EN.pdf

Ik heb een 1-fase 35 A aansluiting en zou graag zekerheid krijgen over het aansluiten van de spanning op het groene blokje.

Verder heb ik zonnepanelen en een 1-fase autolader. Zou ik in dit geval dan totaal 3 sensors installeren, 1 op de aanvoer vanaf de hoofdzekering en 1 op de toevoer van de autolader en 1 op de binnenkomende kabel van de omvormer van de zonnepanelen?

In dit laatste geval wordt het laden van de auto toch eigenlijk dubbel gemeten?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Pagina: 1