Script/plugin voor firefox 57

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 13:48
Aangezien ik volgend jaar moet gaan verhuizen omdat mijn blok gesloopt gaat worden én ik wil verhuizen naar een pand met glasvezel (heb ik nu ook immers) én ik geen zin heb om iedere keer handmatig een postcodecheck te gaan doen voor ik reageer op een woning dacht ik dat het behoorlijk makkelijk moet zijn om een userscript of een plugin te maken voor firefox die postcode huisnummer voer mij invoert op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ en dan de output in de pagina invoegt.

Moet behoorlijk simpel zijn lijkt mij omdat de lokale woningnet website alle informatie al in een div uitstuurt:
<div class="contentBlock">
<span class="tabLabel">Locatie</span>
<p>Noordeinde 43 A</p>
<p>2311CB Leiden</p>
<p>Binnenstad-Zuid</p>
</div>

Ik heb 0 ervaring met het maken van userscripts of plugins, dus wat moet ik lezen om aan de slag te kunnen, of als er al bestaande scripts zijn die zoiets doen kan iemand mij dan een link geven?

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:06
Heb je de firefox plugin Greasemonkey al gevonden? Daarmee kun je makkeiljk stukken Javscript op een pagina injecteren.

De JS om deze velden automatisch in te vullen zouden daarmee niet al te moeilijk moeten zijn.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
terror538 schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:45:
Moet behoorlijk simpel zijn lijkt mij
[...]
Ik heb 0 ervaring met het maken van userscripts of plugins
Grappig is dat. Als ik de tegelzetter sta te bekijken denk ik ook altijd "dat stelt niks voor, dat kan ik makkelijk zélf ondanks mijn complete gebrek aan ervaring". En dat ziet er dan zo uit ;)

My point being: als je 0 ervaring hebt zijn dergelijke uitspraken vrij... on-slim ;) Als iemand zijnde die al een poosje in het vak zit: hoe vaak ik al niet heb gehoord "Ja maar dat is toch simpel? Gewoon even zus-en-zo en hoppa!" wat vervolgens een klus van ettelijke duizenden manuren zou zijn. Nu zal dat hier wel meevallen, maar onderschat het niet. En dan kom ik meteen bij 't volgende punt: met "een linkje waar je moet beginnen met lezen" ben je er, bij lange na niet. Goed, als je er op staat: astu (of, idd, de voorgenoemde GreaseMonkey route: astu). Is de helft daar Chinees voor je: ah, u mist nog was (basis)kennis :P Verwacht niet dat je met een avondje lezen 't mannetje bent.

En dat alles brengt me op Welke programmeertaal moet ik leren?. En Kan iemand even...?. En scriptrequests. Allemaal punten waar je topic raakvlak mee heeft. En dan lees ik ook nog helemaal niets terug in je topicstart van wat we verder allemaal verwachten (wat heb je al gezocht, gevonden, geprobeerd, wat werkte er niet, wat voldeed er niet, ...) per onze Quickstart. En dat geeft me dan weer voldoende reden om dit topic te sluiten. Open gerust een nieuw topic, maar hou dan, minimaal, even onze voorgenoemde Quickstart in je achterhoofd bij 't schrijven van een nieuwe topicstart ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.