Toon posts:

USB sticks

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Ik wil een USB stick kopen *wauw* :P Het is natuurlijk niet iets spectaculairs maar als ik kijk naar de USB sticks op pricewatch dan vraag ik me af hoe het precies zit met USB's met 3.0 en 3.1.

3.1 is natuurlijk een opvolger van 3.0, een stapje bovenop met snellere verbinding technologie... maar wanneer ik kijk naar specificaties zoals maximale lees en schrijf snelheid dan zie ik soms USB 3.0 sticks die hogere snelheden hebben...

Hoe zit dat nou precies met verbinding en snelheden? Kan een 3.0 stick sneller zijn dan een 3.1 stick? Of haal ik dingen door elkaar?

Met vriendelijke groet,
Muffin

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-11-2017 12:56)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat kan ja. De snelheid is namelijk een combinatie van verschillende factoren: beperkingen in de verbindingsstandaard (USB versie), prestaties van de geheugencontroller in de stick, prestatie van de gebruikte geheugenchips...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat kan ja. De snelheid is namelijk een combinatie van verschillende factoren: beperkingen in de verbindingsstandaard (USB versie), prestaties van de geheugencontroller in de stick, prestatie van de gebruikte geheugenchips...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:58
En let even op met de USB3.1 naamgeving, in de nieuwe USB3.1 standaard komt USB3.0 (5Gbps) terug als USB3.1 Gen1, waardoor fabrikanten hier soms lekker creatief (misleidend) mee om gaan. Enkel USB3.1 Gen2 is de nieuwe snellere 10Gbps standaard. Overigens zal in de meeste gevallen ook een 5Gbps interface niet de beperkende factor zijn maar zoals @Orion84 al aangeeft eerder de controller en gebruikte nand chips.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ok. Zo zie je maar weer een getalletje hoger betekent niet automatisch beter haha. Bedankt voor de info Orion & Nielson!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Voor alle hardware geld, uit een review de echte snelheid bepalen, in de advertenties etc. haal je bijna geen info.