Toon posts:

Side Band On/Off????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus6800Deluxe videokaart en bij de info van die kaart staat Side Band On/Off
Wat betekend dat????

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Koel, nog een Vtec :)
Leuke voornaam ook :D

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat is een optie, Side Band Addressing, die je kunt activeren / deactiveren door middel van een bios flash.

Ik geloof dat je videokaart er sneller door zou moeten worden, in de praktijk zal dit echter niet veel uitmaken. Ik heb het bij mij wel gewoon aanstaan (evenals Fast Writes) en alles loopt verder stabiel. :P

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[topic=69127]

They made me do it.

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op woensdag 11 juli 2001 09:35 schreef hjs het volgende:
Koel, nog een Vtec :)
Leuke voornaam ook :D
Hehe, dat is inderdaad een mooie naam :) De 1e x dat ik een VTec in Nederland tegenkom. Zeker ook een Honda-fan :) En dan ook nog dezelfde voornaam.

En nog een leuke:Geregistreerd op: 05 juli 2001. Dat was dus op mijn verjaardag !!! :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• VTec
En over je vraag. Hier een stukje van www.geforcefaq.com:
How can I enable AGP Sidebanding?
Before you read this question: Don't worry too much if you can't get AGP sidebanding enabled. There's only about 1-2fps in it and it can cause instability.

If you have a Creative card, there is a utility called AGP Wizard that you can use to enable AGP sidebanding. You can read more about it in the following question: 'What is AGP Wizard?'.

In the 3.69 and later drivers you can use the athlonsbaon.reg registry file to enable sidebanding on Athlon motherboards only - available here:
http://www.geforcefaq.com/files/athlonsbaon.reg
If you have problems after enabling this, use the athlonsbaoff.reg registry file to disable it again - available here:
http://www.geforcefaq.com/files/athlonsbaoff.reg

WARNING: The registry file may not work if you have a 64MB Prophet II card. It seems that AGP sidebanding is disabled in the video BIOS for Athlons with that card. In addition you may not be able to use AGP Sidebanding if you have the Athlon AGP2X hack enabled as well in the 5.xx drivers.

If you have an ASUS card, you can download a special Flash BIOS file that will enable sidebanding from the ASUS website.

If you really like living dangerously, it is possible to use a program called BIOSMOD to change your BIOS file before you flash it so that sidebanding is enabled. However, this will invalidate your warranty, and could in theory mess up your card. Don't email me or your manufacturer's technical support for more information or if it messes up your card!

If that hasn't scared you off, take a look at this page:
http://www.m3dzone.com/zoiah/
under the BIOSMOD / Tutorials / How to disable/enable SBA (Sideband addressing) on a GeForce section.

Once again, this is for experienced users only.

The sidebanding registry hack (involving the DISABLEAGPSIDEBAND key) that is being spread around is fake and does not work.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry hoor!!!!!!!!!!! Dat ik een Hondafreak ben, maar we hebben het nu over Compu's

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op woensdag 11 juli 2001 09:37 schreef VTec het volgende:

[..]

Hehe, dat is inderdaad een mooie naam :) De 1e x dat ik een VTec in Nederland tegenkom. Zeker ook een Honda-fan :) En dan ook nog dezelfde voornaam.

En nog een leuke:Geregistreerd op: 05 juli 2001. Dat was dus op mijn verjaardag !!! :)

Het zit je allemaal wel mee he Vtec????

• hjs
  • Niet online

hjs

Relax, en gebruik smilies ;)

Mhh, ik heb nog bij een Mark uit Spanbroek op de middelbare school gezeten (RSG-Hoorn), maar dat is lang geleden en ik vermoed dat je iets jonger bent.

• VTec
[quote]
Op woensdag 11 juli 2001 10:03 schreef -Vtec- het volgende:
Op woensdag 11 juli 2001 09:37 schreef VTec het volgende:

[..]

Het zit je allemaal wel mee he Vtec????
Jezus, een beetje gefrustreerd ofzo ??? Zoals je ziet heb ik je daarna effe netjes proberen te helpen. Baal je nu dat je toch niet zo orgineel bent met je naam ? :+ BTW, het is VTec geen Vtec.

• VTec
Zoals hierboven al stond, de vraag is of het zin heeft op de Sidebanding aan te zetten. Je krijgt hierdoor misschien iets meer fps, maar je systeem kan hierdoor ook wat onstabieler worden. Maar het is eigelijk gewoon een kwestie van proberen.

• hjs
  • Niet online

hjs

Als je je andere topic zoekt (met mijn naam) moet je helemaal naar beneden scrollen :+

Dit is een vrij serieus tech forum, dus niet van die onzin draden openen.
en nee, ik kom nooit in Spanbroek dus die Honda van je zal ik wel nooit gezien hebben.

Nog ff ontopic:
Sideband geeft over het algemeen inderdaad erg veel stabiliteits problemen, dus neem het risico maar niet en laat het lekker uit.
Pagina: 1