.
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 443119 op 13-11-2020 20:12 ]
[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 19-11-2017 12:26 ]
Ey!! Macarena \o/
Don't let perfect be the enemy of good.
[ Voor 6% gewijzigd door michael3 op 19-11-2017 12:36 ]
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Anoniem: 147126
Als je 7 jaar ingeschreven staat, dan sta je toch bijna altijd bovenaan? Heb je per maand keuze uit zo'n 60 woningen (waar ik woon), lijkt me behoorlijk wat te willen. Blijkt ook uit het feit dat veel mensen woningen weigeren. Helemaal als je geen haast hebt, kun je gewoon vrijblijvend inschrijven tot je een woning tegenkomt die je bevalt.In de sociale huur heb je helemaal niks te willen..
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 19-11-2017 15:26 ]
Ey!! Macarena \o/
Vaak zit het oude behang er wel nog op. Of je wel of niet moet behangen hangt simpelweg van de staat van de muren af.. misschien is wat er hangt nog wel ok en volstaat een likje latex.Anoniem: 443119 schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:55:
Ik heb woningnet een email gestuurd over dat punten systeem, mij hebben ze in ieder geval nooit verteld.
Wordt lachen dus.../s
In de meeste gevallen of altijd, moet je dan zelf gaan behangen als je eerste huurder bent na een renovatie?
Komt echt veel bij kijken bij een sociale huurwoning zeg, wordt maar erger met de minuut al die kosten.
Weet iemand ongeveer de hoogte van bijzonder bijstand?
Geloof me, dat is niet anders bij een bestaande huurwoning (al dan niet sociaal), of koopwoningen (bestaand of nieuwbouw). Een huis kost gewoon geld, of je het nu huurt of koopt.Anoniem: 443119 schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:55:
Komt echt veel bij kijken bij een sociale huurwoning zeg, wordt maar erger met de minuut al die kosten.
Weet iemand ongeveer de hoogte van bijzonder bijstand?
Het is geen kwestie van 'een woning mogen kiezen'. Nadat je een urgentie hebt toegewezen gekregen heb je zes maanden de tijd om te reageren op een woning. Daarna vervalt de urgentie weer en kun je twee jaar geen urgentie meer aanvragen. Als je dus nergens op reageert ben je na 6 maanden gewoon 50 euro armer.Anoniem: 443119 schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:53:
maar ja zoals ik zei de instantie dat het toekent zei dat ik mag kiezen welke huis ik wel. Overal op 't net zeggen ze dat 't niet het geval is. <confused>
[ Voor 16% gewijzigd door Lustucru op 19-11-2017 21:26 ]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Vaak bu'j te bang!
Hier in Breda krijg je 20k cash bij een sociale huurwoning, krijg je dat in Almere niet danAnoniem: 443119 schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:45:
Omdat ik urgentie heb...
Buiten een urgentie zijn de wachttijden echt belachelijk lang, niet normaal
In Finland bijv.. krijg je alles erbij, koelast, oven, tapijt en volgens mij ook gordijnen vandaar dat ik uitging dat het dezelfde is in Nederland.
De islam kan uw vrijheid schaden
Nope, dakloosheid is definately niet genoeg reden voor urgentie. Zoals ik al zei, ze vinden dat je ook 'n studentenkamer kan huren, terug naar je ouders / kinderen kan, of bij vrienden kan logeren, of in Schubbekutteveen 'n huis kunt accepteren. Of idd bij het Leger des Heils 'n paar dagen per week onderdak kan krijgen.Anoniem: 443119 schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:14:
Ik heb het nog niet, maar als je dakloos gaat worden lijkt het mij urgent genoeg.
Tenzij de gemeente verwacht dat je onderdak zoekt bij ene of andere instantie of wat dan ook.
Dan zou ik me afvragen waarom urgentie dan nog bestaat, in mijn geval is er geen uitweg.
Ik zou het op prijs stellen als we het daarbij laten over de hoe en wat i.v.m. urgentie.
Ik zou daar niet zomaar van uitgaan eigenlijk.Anoniem: 443119 schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:14:
Ik heb het nog niet, maar als je dakloos gaat worden lijkt het mij urgent genoeg.
Dan is dat in Finland misschien beter geregeld, maar hier in Nederland niet. Beste optie die je hebt is kijken of je iets (goedkoop) kan overnemen van een vorige bewoner.Anoniem: 443119 schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:45:
Buiten een urgentie zijn de wachttijden echt belachelijk lang, niet normaal
In Finland bijv.. krijg je alles erbij, koelast, oven, tapijt en volgens mij ook gordijnen vandaar dat ik uitging dat het dezelfde is in Nederland.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je huidige situatie niet snap.Anoniem: 443119 schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:27:
Ik zie wel over een maand wat er gebeurt, if shit hits the fan dan verlies ik alleen 50,-.
Daarna weet ik 't niet meer, maar goed ik denk dat ik alles begrepen heb, kale woning en leven/dood situatie nodig voor urgentie.
[...]
Dat gaat niet lukken omdat het pand voorheen kantoor ruimte was, dus wordt het gerenoveerd in sociale huurwoningen.
Ik hoop dan als eerste verhuurder in te trekken, dus moet ik alles zelf voor zorgen.
Vaak bu'j te bang!
Klinkt meer als sarcasme, uit reactie op Arai's verwachting dat voor de peanuts die een sociale huurwoning kost ook nog de boel volledig ingericht is.Ardana schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:46:
Klinkt wat mij betreft als quatsch. Je krijgt nérgens 20k cash bij een sociale huurwoning.
Heb je de urgentiecheck al eens gedaan? https://almere.urgentiewi...entiewijzer/bewijsstukkenAnoniem: 443119 schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:12:
Hallo,
Door omstandigheden moet ik binnen 6 maanden verhuizen, nou is de vraag van wat kan ik verwachten?
Daarmee bedoel ik, wordt z'n huis opgeleverd met een fornuis, kledingkast of helemaal kaal?
Het wordt een appartement in de binnenstad, weet niet of dat veel uit maakt?
Verder "moet" ik per se of wil ik per se een bepaalde hoek van 't gebouw (hoogste verdieping en in een hoek).
Persoonlijke redenen maar ik er niet kwijt erover, heeft een brief aan de burgemeester zin om het te beïnvloeden (medische reden) of om korting op 't appartement te krijgen i.v.m. passend toewijzen?
Ik weet dat de gemeente afspraken maakt met de woningcorporaties wat betreft huur prijzen vandaar de vraag.
King for a day,... fool for a lifetime.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Enigszins offtopic maar goed. Ik heb ze regelmatig voorbij zien komen om inrichting aan te schaffen. Inclusief begeleider (en x budget) omdat als je de taal niet spreekt en uit donker Afrika komt het wat lastig spullen kopen is. Laat staan dat ze weten of begrijpen dat je in een appartement bijv een vloertje moet hebben met voldoende geluidsdemping etc. Het ging dan om aanschaffen van tig duizend euro. Ik herinner mij ook nog wel wat nieuwsberichten dat men het oneerlijk vond dat ze in gemeente A meer kregen dan in gemeente B. Google is je vriend. Nu weet ik niet wat jij verstaat onder 'zomaar' maar de kans dat deze mensen dat geld zelf bij elkaar hebben gewerkt is 0. Het gaf ook heel wat scheve ogen want die mensen kwamen uit bumblefuck nowhere shoppen met gratis geld terwijl de mensen daar in de detailhandel tegen net geen minimumloon 40 uur in de week dozen staan te schuiven en met een fooitje naar huis gaan. Je kan het onzin noemen maar vertel dat maar aan de mensen die het voor hun neus zien gebeuren.Ardana schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:46:
Ja, er zijn mensen die menen dat vluchtelingen zomaar een woning + geld krijgen, maar ook dat is onzin.
Anoniem: 39993
Dit lijkt me toch een vrij essentieel onderdeel van het hele verhaal. Als je die urgentie namelijk niet krijgt, dan zijn al je verdere vragen min of meer overbodig. Dan zou je het een klein wonder kunnen noemen als jij over 6 maanden een sociale huurwoning hebt "gescoord".Anoniem: 443119 schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:14:
Tenzij de gemeente verwacht dat je onderdak zoekt bij ene of andere instantie of wat dan ook.
Dan zou ik me afvragen waarom urgentie dan nog bestaat, in mijn geval is er geen uitweg.
Ik zou het op prijs stellen als we het daarbij laten over de hoe en wat over urgentie.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 21-11-2017 14:52 ]
Dit.TERW_DAN schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:12:
[...]
Geloof me, dat is niet anders bij een bestaande huurwoning (al dan niet sociaal), of koopwoningen (bestaand of nieuwbouw). Een huis kost gewoon geld, of je het nu huurt of koopt.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Klopt, de situatie van TS, hoe vaag dan ook is geen reden voor urgentie.-tom-562 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:22:
Dat je dakloos wordt is geen urgentie, je hoeft namelijk niet dakloos te worden, want je kan ook een kamertje huren o.i.d.. Zoals gezegd is urgentie alleen voor schrijnende gevallen, b.v. als er kleine kinderen in het spel zijn.
Verder lijk je je erg te focussen op 1 woning/pand. Dat zou ik nooit doen. Met weinig inschrijftijd heb je eigenlijk niks te kiezen in de sociale huur. Gewoon overal op reageren (ook lotingwoningen)
-= Very annoying forum person =-
Ik denk niet dat je de luxe hebt om nog een maand achterover te gaan zitten wachten. Als je nu nog geen 6 maanden hebt tot je uit je woning/kantoor moet, dan moet je alles op alles zetten om nu direct een woning te vinden. Vergeet niet dat je aan alle kanten vertraging oploopt. Het is niet zo dat als je nu op een woning reageert, dat je dan volgende week de sleutel krijgt. Eerst moet je de reactietermijn afwachten, dan gaat de woningstichting de eerste op de lijst uitnodigen, maar die brief is ook niet altijd direct verzonden. Dan komt er de afspraak tot bezichtigen. En als je de woning wilt, moet je nog een afspraak maken om het contract te tekenen. En dan heb ik het nog niet over de reële kans dat iemand anders meer jaren heeft opgebouwd en dus de eerste keus krijgt.Anoniem: 443119 schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:27:
Ik zie wel over een maand wat er gebeurt,
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Vaak bu'j te bang!
Vaak bu'j te bang!
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
[ Voor 72% gewijzigd door tweakduke op 25-11-2020 10:57 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq