Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 993489

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn Nieuwe (gisteren binnen) NZXT Kraken x52 heeft nu al problemen met koeling. De CPU temperature blijft maar op 80-100 C˚. Op reddit en andere websites zeggen ze dat je Pump kapot is. De fans gaan op 2000 rpm draaien en hij blijft maar 90 graden. De lichten doen het en de fans. maar op CAM blijft hij maar zeggen dat de Pump RPM 0 is. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 993489 op 19-11-2017 11:52 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 993489 op 19-11-2017 12:06)

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:21

Sorbo

Uw hulp in huis!

Anoniem: 993489 schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:01:
Ik heb alle kabels gecheckt en alle kables zitten er goed in. Op CAM laat hij de Kraken helemaal niet meer zien. Wat moet ik nu doen?
Als je zeker bent dat ie niets doet: Je PC niet meer aanzetten, daar schiet je niets mee op. Tijdelijk even een luchtkoeler installeren (Intel/AMD Stock koeler of je vorige koeler?) en een RMA aanmelden voor je Kraken bij de winkel waar je m gekocht hebt.

Die systemen zijn gemaakt om zo min mogelijk aan te hoeven doen, dus echt heel veel kun je er zelf ook niet aan zien/doen. Als je zeker bent van je installatie en je ziet/voelt/hoort de pomp niet draaien, dan heb je waarschijnlijk een defecte pomp te pakken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

De kraken heeft best een flink aantal kabels nodig om correct te functioneren. Heb je al gecontroleerd of deze allemaal aangesloten zitten?

Zie http://blog.nzxt.com/2016...zxt-kraken-liquid-cooler/ voor een overzichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:27
Als je zeker weet dat je alles goed aan het gesloten, ook dat de pomp dus voeding krijgt. En dat de koeler goed contact maakt met de cpu, dan kan het niet anders als de pomp zijn. En die willen helaas nog wel eens kapot gaan, ook bij de x42 serie. Al die AIO hebben bijna dezelfde pomp van casetec .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alle kabels gecheckt en alle kables zitten er goed in. Op CAM laat hij de Kraken helemaal niet meer zien. Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:27
Duidelijker ga je het niet krijgen denk ik dan,!de kraken moet dan RMA, blijkbaar is die kapot. En zal deze omgeruild moeten worden

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Anoniem: 993489 schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:01:
Als je zeker bent dat ie niets doet: Je PC niet meer aanzetten, daar schiet je niets mee op. Tijdelijk even een luchtkoeler installeren (Intel/AMD Stock koeler of je vorige koeler?) en een RMA aanmelden voor je Kraken bij de winkel waar je m gekocht hebt.

Die systemen zijn gemaakt om zo min mogelijk aan te hoeven doen, dus echt heel veel kun je er zelf ook niet aan zien/doen. Als je zeker bent van je installatie en je ziet/voelt/hoort de pomp niet draaien, dan heb je waarschijnlijk een defecte pomp te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is gelukt! Nogmaals bedankt voor het helpen. _/-\o_. Zelfs met de intel stock cooler haal je 34 C met 0% load...

[ Voor 109% gewijzigd door Anoniem: 993489 op 19-11-2017 13:38 ]

Pagina: 1