Hoi tweakers, ik ben een studente aan de universiteit van Leiden en zou graag advies willen van jullie m.b.t. een nieuwe laptop. Ik studeer rechten en loop momenteel stage. Hiervoor gebruik ik constant mijn Asus Transformer Book T100 echter merk ik dat deze het niet meer trekt. Als ik er tijd voor heb kijk ik er series op maar ook daar heeft hij steeds meer moeite mee. Vandaar dat het tijd wordt voor een nieuwe!
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk studie gerelateerde zaken zoals mijn scriptie aftikken, hoorcolleges bijwonen etc. Verder speel ik nauwelijks spelletjes, misschien soms een online spelletje of spelletjes die ik vroeger speelde. Series kijken vind ik leuker, dat moet ie wel soepel kunnen.
Wat is je budget?
Tussen de 800 en 1000
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, daarom het liefst een lichte, compacte laptop die tevens netjes oogt. Maximaal 13.3"
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De laptops die ik heb bekeken zijn de MacBook Pro en MacBook Air maar van velen hoor ik dat deze het geld niet waard zijn... Daarnaast heb ik ook gekeken naar de Yoga 520 maar deze vind ik net iets te groot/zwaar. De Dell XPS 13 is een mooie maar zeer prijzig. De Asus ZenBook UX330 ziet er ook goed uit zover ik begrijp. Een goede vriend van me heeft de Microsoft Surface aangeraden maar die zijn nog duurder, zou dan de Dell XPS 13 niet beter zijn...?
Ik zie door de bomen het bos niet meer! Jullie hulp zou zeer gewaardeerd worden
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk studie gerelateerde zaken zoals mijn scriptie aftikken, hoorcolleges bijwonen etc. Verder speel ik nauwelijks spelletjes, misschien soms een online spelletje of spelletjes die ik vroeger speelde. Series kijken vind ik leuker, dat moet ie wel soepel kunnen.
Wat is je budget?
Tussen de 800 en 1000
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, daarom het liefst een lichte, compacte laptop die tevens netjes oogt. Maximaal 13.3"
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De laptops die ik heb bekeken zijn de MacBook Pro en MacBook Air maar van velen hoor ik dat deze het geld niet waard zijn... Daarnaast heb ik ook gekeken naar de Yoga 520 maar deze vind ik net iets te groot/zwaar. De Dell XPS 13 is een mooie maar zeer prijzig. De Asus ZenBook UX330 ziet er ook goed uit zover ik begrijp. Een goede vriend van me heeft de Microsoft Surface aangeraden maar die zijn nog duurder, zou dan de Dell XPS 13 niet beter zijn...?
Ik zie door de bomen het bos niet meer! Jullie hulp zou zeer gewaardeerd worden