Als leek is het bijna niet te doen om de ontwikkelingen om hardware-gebied bij te houden. Gelukkig is daar Tweakers, waar ik met 2 uurtjes reviews en DAA's lezen de schade van de afgelopen 3 jaar kan inhalen! Dan nog kan het zomaar zijn dat ik onderdelen bij elkaar heb gezocht die slecht samenwerken, te duur zijn of misschien niet zo tof zijn als dat ding wat over een maand uitkomt..
Daarom, net als de heersers van het oude Griekenland, betreed ik de traptreden van dit virtuele Orakel van Delphi en kniel ik nederig aan jullie voeten. Ik offer onderstaande lijst, opdat jullie in je oneindige wijsheid me de weg kunnen tonen naar De Ware PC!
Zonder gekheid, ik vind het oprecht enorm fijn dat dit forum bestaat en dat ik hier zomaar m'n vragen mag neerleggen.
Ik twijfel of ik de oude 2TB HDD wil vervangen voor een extra snelle SSD van 525GB voor het OS. Of is m'n huidige M.2 SSD van 240GB daar ook groot en snel genoeg voor? De videokaart wordt op termijn vervangen voor een 1080Ti. Of is het zinvol om nog even te wachten tot maart? Zie dit gerucht....
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op een zo hoog mogelijke kwaliteit. Graag met zo min mogelijk laadtijden en een zo hoog mogelijke framerate. Andere visuele hoogstandjes zijn ook leuk, maar een constant hoge framerate zou ik toch wel erg fijn vinden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum budget. Dat gezegd hebbende, hoef ik niet het duurste van het duurste voor 1% extra rendement. Ik hoop dat de lijst dat ook laat zien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
M'n huidige kast is erg stil, ik zou deze graag houden. Mocht dat niet passen, dan ben ik erg benieuw naar een vergelijkbaar model.
Ga je overklokken?
Ik zou de optie graag openhouden, maar ben niet van plan daar meteen mee te beginnen.
Wat verwacht je van ons?
Ik neem een aantal onderdelen mee van m'n huidige build, mijn belangrijkste vraag is: kan dat? Zorgt dat niet voor vertraging, kan ik niet beter alles op marktplaats zetten en een geheel nieuwe build maken? Daarnaast ben ik erg benieuwd of de gekozen onderdelen goed bij elkaar passen, de beste zijn in hun prijsklasse en of jullie nog tips hebben om het geheel te verbeteren.
Van het moederbord (leuk als die functies, maar ga ik het gebruiken..?) en de SSD (240GB klinkt weinig, maar moet er wel meer op dan alleen een OS?) heb ik het minst verstand...
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en eventuele feedback!
Daarom, net als de heersers van het oude Griekenland, betreed ik de traptreden van dit virtuele Orakel van Delphi en kniel ik nederig aan jullie voeten. Ik offer onderstaande lijst, opdat jullie in je oneindige wijsheid me de weg kunnen tonen naar De Ware PC!
Zonder gekheid, ik vind het oprecht enorm fijn dat dit forum bestaat en dat ik hier zomaar m'n vragen mag neerleggen.
| # | Nieuw aan te schaffen | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 378,50 | € 378,50 |
| 1 | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | € 185,95 | € 185,95 |
| 1 | Asus ROG Swift PG279Q Zwart | € 789,- | € 789,- |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 189,90 | € 189,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.594,25 | |
| # | Mee te nemen van huidige build | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC | € 449,- | € 449,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | WD Red Pro WD6002FFWX, 6TB | € 224,- | € 224,- |
| 1 | Corsair Carbide 330R Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Corded Mouse M500 | € 30,99 | € 30,99 |
| 1 | XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze | € 57,50 | € 57,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston HyperX Predator SSD M.2 240GB | € 175,35 | € 175,35 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.016,79 | |
Ik twijfel of ik de oude 2TB HDD wil vervangen voor een extra snelle SSD van 525GB voor het OS. Of is m'n huidige M.2 SSD van 240GB daar ook groot en snel genoeg voor? De videokaart wordt op termijn vervangen voor een 1080Ti. Of is het zinvol om nog even te wachten tot maart? Zie dit gerucht....
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op een zo hoog mogelijke kwaliteit. Graag met zo min mogelijk laadtijden en een zo hoog mogelijke framerate. Andere visuele hoogstandjes zijn ook leuk, maar een constant hoge framerate zou ik toch wel erg fijn vinden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum budget. Dat gezegd hebbende, hoef ik niet het duurste van het duurste voor 1% extra rendement. Ik hoop dat de lijst dat ook laat zien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
M'n huidige kast is erg stil, ik zou deze graag houden. Mocht dat niet passen, dan ben ik erg benieuw naar een vergelijkbaar model.
Ga je overklokken?
Ik zou de optie graag openhouden, maar ben niet van plan daar meteen mee te beginnen.
Wat verwacht je van ons?
Ik neem een aantal onderdelen mee van m'n huidige build, mijn belangrijkste vraag is: kan dat? Zorgt dat niet voor vertraging, kan ik niet beter alles op marktplaats zetten en een geheel nieuwe build maken? Daarnaast ben ik erg benieuwd of de gekozen onderdelen goed bij elkaar passen, de beste zijn in hun prijsklasse en of jullie nog tips hebben om het geheel te verbeteren.
Van het moederbord (leuk als die functies, maar ga ik het gebruiken..?) en de SSD (240GB klinkt weinig, maar moet er wel meer op dan alleen een OS?) heb ik het minst verstand...
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en eventuele feedback!