Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 18:48

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een Asus PRIME B350-PLUS met een Ryzen 1600. Ik heb de bios geupgrade naar de laatste versie (1002). Nu geeft mijn computer aan in de bios dat ik een 3.5 ghz core heb. Ook in windows word dat aangegeven. Maar als ik windows taakbeheer bekijk komt mijn gebruik niet boven de 1.35 Ghz uit. Ook heb ik het idee dat windows de processor niet volledig benut.

Ik heb met verschillende programma's bekeken wat ik hier aan kan doen. Maar niets heeft voor mij een bevredigende resultaat.

Bij AI suite zie ik ook dat mijn processor ook op 1550 Mhz draaid. Ook in de bios heb ik geprobeerd geforceerd mijn processor op 3.2 ghz te zetten wat de stock zou moeten zijn.

Ik heb de AMD Ryzen master tool gebruikt om mijn CPU ook op 32. ghz te zetten. Default staat ie op 1.555 mhz gelocked.

Tijdens het draaien van benchmarks word mijn processor ook nooit volledig belast.. Dat is vreemd.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 Pro 64 bit
Asus AI Suite
CPUZ
AMD Ryzen Master tool

Dus mijn vraag is.. Hoe weet ik nu zeker dat mijn processor op de juiste snelheid draait en dat deze volledig benut word.

Ik heb al google gebruikt en heel veel mensen zeggen dat ze zien dat de Ryzen 5 1600 op 1555 Mhz blijft steken..

Een vriend van mij vertelde dat het waarschijnelijk aan de bios ligt.

Ik lees nu net dit uit het AMD topic :
VoDkA12 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 04:40:
Lijkt erop dat Asus weer als eerste is.

Asus ROG STRIX B350-F GAMING BIOS 3203
Update to AGESA 1071 for new upcoming processors

De rest staat ook al op hun download server:
Asus ROG Strix X370-F Gaming BIOS 3203
Asus Prime X370-Pro BIOS 3203
Asus Prime B350-Plus BIOS 3203

Ook mooi om te zien de vermelding over "new upcoming processors". Raven Ridge desktop APUs? Of toch nieuwe refresh binnenkort?

Edit: Nog geen BIOS 3203 voor de Asus Crosshair VI Hero en de Asus ROG Crosshair VI Extreme.
Betekend dit dus dat er net een nieuwe bios uit is.. Ik zie hem nl niet op de site staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Stronkie op 19-11-2017 05:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 18:48

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Smiles.. Deze mag dicht. Het is dus idd de laatste bios die het euvel verholpen heeft . Alles draait nu optimaal.