Welke videokaartje?, ruime keus....

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
hoi,
Ik ben van plan om een nieuwe grafische kaart te kopen (ik heb geld teveel), maar wat is een goeie prijs/kwaliteit (blabla):

Diamond Viper 770 32MB 275
Diamond Viper 770 Ultra 32MB 375
Guillemot Xentor TNT Ultra 32MB 399
VeBraView (wat voor merk is dat???) Riva TNT2-16MB 159
VeBraView Riva TNT2-32MB 229
3DFX VooDoo III 2000 16MB 245
3DFX VooDoo III 3000 16MB 265
Asus V3800TVR Riva TNT-2 32MB 405
Diamond Stealth III S540 235
Diamond Viper II 32MB 495

*Zijn allemaal AGP versies, en hij komt te draaien op een AMD-K62 400@448, 96MB ram, 15" mon (op 800x600), epox mvp3gm mobo... prijzen staan erachter

Dus welke gaat het worden???? Heeft iemand ervaringen of resultaten (fps met quake3) met een van bovenstaande kaartjes??

Verwijderd

Huh ? Je bent de GeForce vergeten...

Verwijderd

als je geen nieuw scherm gaat halen en blijft draaien op 800-600 dan is volgens mij de v3 het snelst of je moet perse 32 bit kleur willen.

Verwijderd

en nog iets ik zou niet die bagger merken nemen daar krijg je later meestal spijt van.

• Daan
  • Laatst online: 31-08 16:29
Ik zou nog ff wachten op de NV11 en NV15 van nVidia.. die worden echt super... veeeeell beter dan de GeForce DDR.. De NV11 en NV15 komen in 2/3 maanden.. nog ff wachten dus..
Als je echt op hoge poten zit en je hebt zoals je zei geld teveel zou ik voor de GeForce DDR gaan.. :) Beest van een kaart..

Verwijderd

Nou als je echt geld teveel hebt zo ik eerst een gooie monitor kopen.
Bij deze bedoel ik een 19" ofzo en niet dat je huidige 15" niet goed is.

Verwijderd

Ik heb die Xentor32, en ik ben er gek op. Had eerst een TNT 1, maar UT is nu echt feest geworden. Hoe het in Q3 is weet ik niet, maar dat zal ook niet echt slecht zijn. Die Xentor was als een van de beste getest.
Ik was eerst van plan te wachten op de NV15, maar die laat ik gaan. Maar het is ZONDE om op een 15" zo'n "dure" videokaart te kopen. Koop dan een 2e hands voodoo2/3 en spaar voor een fatsoenlijke 17" of 19" (maar over een 19" voor GAMING is ook niemand het eens, doe maar eens een search).

I love my Ultra :)

• -MvZ-
ok, een groter monitor.... mooi is dat; Ik heb inderdaad wat geld teveel, maar niet zo veel teveel... wat voor monitor hebben jullie dan, zijn er nog veel mensen met een 15"???
ik kan natuurlijk wel een 17" monitorretje kopen voor 475 piek, maar is dat wat, maakt het nog veel uit wat voor monitor je hebt? 'k kan natuurlijk ook naar de beurs gaan en daar een goedkope 17/19" geval kopen?
Ik heb nu dus een ASTVision 5L 15" geval (ik weet de homepage van makers van deze monitor niet eens...), en ik vind dat die het prima doet, op wat rare dingen na bij het installeren van nieuwe banshee drivers, maar verder doet ie het goed.....
En wat eigenlijk ook wel wil weten is of er een duidelijk verschil is tussen een banshee kaartje of een TnT2 (al dan niet Ultra) die op 800x600 draait.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Dat vershil zul je niet of nouwelijks merken. Maar ik sta hier echt raar van te kijken. 800x600 bedoel ik. Dan kun je toch niet werken man! Echt zware klote zooi is dat. Ik dacht niet dat er tweakers waren die op deze resolutie werkten.

Verwijderd

Wie heeft het hier over werken?
Viper heb je al vanaf 250,- even een socket7 coolertje van een tientje erop schroeven en tweaken maar. Lijkt me de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Als je echt geld teveel hebt koop je toch gewoon een geforce ddr.
En het verschil met alle bovenstaande kaarten zul je natuurlijk merken :o :D ;)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Ik werk dus nog met een 15"en ik heb (onder andere daarom) een voodoo3 2000 gekocht. Die kan je nog prima opclocken tot een voodoo3 3000 en zo spaar je de beurs nog wat. Ik heb samen met mijn broertje voor hem een 19" LG955 gekocht, dit na recensies en omdat de prijs erg schappelijk was (< 900 piek). Als ik nog eens het geld heb, ga ik hem ook kopen en dan smijt ik er wel een andere video aart (en een nieuwe cpu, en een grotere HD enz) in.

• Daan
  • Laatst online: 31-08 16:29
Nee iki snap ook echt nie hoe je op 800x600 kan werken, ik draai op 1280x1024 16-bit op een 17" monitor, een 17" is echt wel een vereiste hoor om fatsoenlijk te kunnen gamen :). Een goeie 17" kost nu iets van 600,- en niet 475,- zoals jij zei, want dan hebbie niet veel... 600,- dus investen in een 17". Dan pas de NV11 of NV15 kopen :)

Veel plezier ermee. Mzzl!

• -MvZ-
Kijk, ik kan wel quake3 in 1024x768 gaan draaien op mijn banshee kaartje, maar dat brengt niet erg veel fps teweeg. Maakt het dan nog veel uit of ik een banshee of een TnT2 kaartje heb????

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Ik denk niet dat dat verschil erg groot zal zijn. Voor jouw systeem kun je gewoon het beste een V3 2000 kopen. Dan ben je ook niet zo duur uit... Het enige nadeel is dat je geen 32 bit kan...

Verwijderd

- GEEN 16bits kaart of een kaart met maar 16 MB, tenzij je half blind bent en geen verschil ziet tussen 16 en 32 bits; als je lekker op 32 bits, triple buffering, max. textures wilt gaan gamen is 32mb nl wel erg handig...

De Viper770 met 32mb lijkt mij de beste optie (prijs/prestatie). Met klonen-kaarten heb ik zelf nooit moeite, maar aangezien die "ZebraView" maar 50 piek goedkoper is zou ik de gok niet wagen.

Ik vrees trouwens voor je, dat je framerate toch niet heel hoog zal worden; een K6-2 is met de huidige games (Q3A, UT, FS2) absoluut niet meer in staat het maximale uit je videokaart te halen.

In ieder geval geen dure kaart (500,- of meer) kopen, dan ben je beter uit met een goedkopere kaart en een ander mobo/processor.

Als je echt niet maalt om 32bits kleur, kun je dus wel volstaan met een 16MB kaartje; dan lijkt die voodo3-3K me een leuke, vooral ondat de voodoo-drivers ook behoorlijke 3DNow-support hebben en dus aardig lopen op een K6-2.
Pagina: 1