Welk geheugenkaartjes zijn compatibel met de DS218+?
Vraag
Beste antwoord (via Checkeys op 19-11-2017 12:52)
Nee, standaard DDR3 (1.5V) kan niet, het moet DDR3L/LPDDR3 (1.35V) zijn. Bv deze modules: pricewatch: Kingston HyperX Impact HX318LS11IB/4Checkeys schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:18:
Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen: Kan ik zonder problemen een willekeurige DDR3 SO-DIMM nemen?
Alle reacties
Heb je misschien een linkje naar de manual, dan kunnen we het voor je voorlezen.
- knip -
Het staat zelfs gewoon op de website.
Is nu niet echt iets wat je niet zelf had kunnen vinden IMO.
Is nu niet echt iets wat je niet zelf had kunnen vinden IMO.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het is hier geen "pleur je vraag neer en krijg antwoord" forum.
Dit had je van te voren makkelijk kunnen googlen of op de website van de fabrikant kunnen vinden.
Dit had je van te voren makkelijk kunnen googlen of op de website van de fabrikant kunnen vinden.
Mijn excuses Heren!
Het was mij niet bekend dat de topics voor een specifiek product in een general forum terecht komen.
Ik ging er dan ook vannuit dat dit topic alleen naar de personen ging die de 218+ al in bezit hebben of hem nog willen kopen.
Gehugentype: DDR3 SO-DIMM
Geinstalleerd: DDR3L-1866
Enige module die compatibel is volgens Synology is hun eigen module: D3NS1866L-4G.
(1,866GHz)
Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen: Kan ik zonder problemen een willekeurige DDR3 SO-DIMM nemen? Of moet de snelheid van de tweede module bijv. hetzelfde zijn, of kan het ook trager en dus goedkoper?
Mijn tips voor tweakers/jullie:
1) Ga er niet meteen van uit dat de topic starter zelf niet al gezocht heeft!
2) Het zou ook een niet tweaker kunnen zijn die de vraag stelt, tweakers adverteerd tenslotte op veel meer "niet-tweakers" plekken en de pricewatch is een van de trekpleisters!
3) Je hoeft niet te reageren!
Linkje naar de compatibility list:
https://www.synology.com/...S218%2B&category=rams&p=1
Linkje naar de manual:
https://global.download.s...DS218+_Data_Sheet_enu.pdf
Het was mij niet bekend dat de topics voor een specifiek product in een general forum terecht komen.
Ik ging er dan ook vannuit dat dit topic alleen naar de personen ging die de 218+ al in bezit hebben of hem nog willen kopen.
Gehugentype: DDR3 SO-DIMM
Enige module die compatibel is volgens Synology is hun eigen module: D3NS1866L-4G.
(1,866GHz)
Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen: Kan ik zonder problemen een willekeurige DDR3 SO-DIMM nemen? Of moet de snelheid van de tweede module bijv. hetzelfde zijn, of kan het ook trager en dus goedkoper?
Mijn tips voor tweakers/jullie:
2) Het zou ook een niet tweaker kunnen zijn die de vraag stelt, tweakers adverteerd tenslotte op veel meer "niet-tweakers" plekken en de pricewatch is een van de trekpleisters!
Linkje naar de manual:
[ Voor 4% gewijzigd door Checkeys op 19-11-2017 00:32 ]
Nee, standaard DDR3 (1.5V) kan niet, het moet DDR3L/LPDDR3 (1.35V) zijn. Bv deze modules: pricewatch: Kingston HyperX Impact HX318LS11IB/4Checkeys schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:18:
Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen: Kan ik zonder problemen een willekeurige DDR3 SO-DIMM nemen?
Een willekeurig DDR3 reepje zou ik niet zomaar doen.
Echter, zolang je het bij DDR3L-1866 Non-ECC Unbuffered houdt en niet over de in de manual gegeven 4GB gaat 'zou het moeten werken'.
Een korte zoekopdracht leert mij dat D3NS1866L-4G een CAS Latency van 13 zou hebben.
Diezelfde zoekopdracht gaf trouwens ook een waslijst met personen die dezelfde vraag hebben, inclusief antwoorden.
Compatibiliteit benoemen ze met de standaard typeaanduiding van RAM.
Edit;
Bedankt voor de tips trouwens.
Mijn tip voor jou: zet die info voortaan in de TS.
Echter, zolang je het bij DDR3L-1866 Non-ECC Unbuffered houdt en niet over de in de manual gegeven 4GB gaat 'zou het moeten werken'.
Een korte zoekopdracht leert mij dat D3NS1866L-4G een CAS Latency van 13 zou hebben.
Diezelfde zoekopdracht gaf trouwens ook een waslijst met personen die dezelfde vraag hebben, inclusief antwoorden.
Dat is het enige reepje dat ze gevalideerd hebben en wat gegarandeerd zal werken.Checkeys schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:18:
Compatibiliteit benoemen ze met de standaard typeaanduiding van RAM.
Edit;
Bedankt voor de tips trouwens.
Mijn tip voor jou: zet die info voortaan in de TS.
[ Voor 5% gewijzigd door Raymond P op 19-11-2017 00:50 ]
- knip -
Je schijnt volgens gebruikers op het Engelstalige synology forum zelfs 16 GB (2 x 8 GB) erin te kunnen plaatsen of dit verstandig is natuurlijk de vraag. Mijn DS412+ Draait al sinds het begin met een Corsair 2 GB DDR3 geheugen stick prima 24/7 sinds 2012 maar heb toch vorige week besloten om een 4 GB module van Synology zelf te bestellen voor mijn DS918+ (dus heb nu in totaal 8 GB).
Dit omdat ik het nut van 16 GB niet in zie voor wat ik er mee wil en dat ik zelf slechte ervaring heb met het gebruiken van 2 verschillende geheugen modules als je systeem een dual channel memory controller heeft en ik wil wel dat het systeem te vertrouwen is.
https://forum.synology.co...wtopic.php?f=289&t=136443
Ik zat naar deze geheugen kit te kijken voor dat ik besloot om toch voor een synology eigen module te gaan.
(https://tweakers.net/pric...act-hx318ls11ibk2-16.html)
Dit omdat ik het nut van 16 GB niet in zie voor wat ik er mee wil en dat ik zelf slechte ervaring heb met het gebruiken van 2 verschillende geheugen modules als je systeem een dual channel memory controller heeft en ik wil wel dat het systeem te vertrouwen is.
https://forum.synology.co...wtopic.php?f=289&t=136443
Ik zat naar deze geheugen kit te kijken voor dat ik besloot om toch voor een synology eigen module te gaan.
(https://tweakers.net/pric...act-hx318ls11ibk2-16.html)
[ Voor 12% gewijzigd door angerfist-yentl op 19-11-2017 01:16 ]
Vake bei te bange
Waar het topic terecht komt maakt (mij) niet zoveel uit.Checkeys schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:18:
Mijn excuses Heren!
Maar het gaat er wel om dat er vooronderzoek gedaan wordt ipv "dumpen" van vragen. Simpel of moeilijk maakt niet ut.
Met dit beging was het ook veel duidelijker dat je niet zo maar iets dumped maar wat onderzocht hebt en daar vragen over hebt. Daarvoor kunnen we je (en dat zie je aan de comments verder) prima mee helpen.Gehugentype: DDR3 SO-DIMM
(1,866GHz)
Linkje naar de manual:
1)Volgens registratie op dit forum moet je wel aangeven wat je zelf gezocht hebt. Anders komen andere met dezelfde opdrachten terug als jij. En zoals aangegeven komt dat ook veel beter over dan "zomaar iets dumpen en laat andere het maar uitzoeken" zoals je TS overkomtMijn tips voor tweakers/jullie:
2) Klopt. Maar dat neemt niet weg dat er toch enige inzet verwacht wordt bij het maken van een TS
3).Eens. Ik (we) hadden ook kunnen verwijzen naar de AV.
anyway. volgende x iets uitgebreider je vraag stellen. En deze is beantwoord.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
@Checkeys Mag ik vragen of je een SODIMM gekocht hebt voor de DS218+ en welke het uiteindelijk geworden is? En uiteraard of het stabiel draait? 
Ik heb dezelfde NAS en overweeg er ook 4GB bij te plaatsen (niet echt nodig, maar nice-to-have), maar vind die Synology SODIMM module nogal overpriced. Dus ben ook op zoek naar een goedwerkend goedkoper alternatief.
Ik heb dezelfde NAS en overweeg er ook 4GB bij te plaatsen (niet echt nodig, maar nice-to-have), maar vind die Synology SODIMM module nogal overpriced. Dus ben ook op zoek naar een goedwerkend goedkoper alternatief.
@timotheetimothee schreef op zondag 21 januari 2018 @ 01:08:
@Checkeys Mag ik vragen of je een SODIMM gekocht hebt voor de DS218+ en welke het uiteindelijk geworden is? En uiteraard of het stabiel draait?
Een van deze 2 zou zeker moeten werken. De Crucial heeft dezelfde CL als de Synology (13), terwijl de Kingston het met CL11 doet.
https://tweakers.net/pric...re/1033573;473694;451983/
@ScSi Dank voor je reactie. Ik had inmiddels al het Kingston geheugen gekocht. Werkt prima tot dusverre.
Goed om weten dat de Kingston ook werkt, want die heeft levenslange garantie. Nu nog de DS218+ zelf aanschaffentimothee schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:42:
@ScSi Dank voor je reactie. Ik had inmiddels al het Kingston geheugen gekocht. Werkt prima tot dusverre.
Als ik 4 gb bij mijn systeem wil prikken naast de standaard aanwezige 2gb
Maakt het dan verschil denken jullie of ik orgineel gebruik of de Crucial CT4G3S186DJM die naar mijn idee identiek is alleen 1/3 van de prijs.
Wie kan er wat over stabiliteit en betrouwbaarheid zeggen op lange(re) termijn ??
Maakt het dan verschil denken jullie of ik orgineel gebruik of de Crucial CT4G3S186DJM die naar mijn idee identiek is alleen 1/3 van de prijs.
Wie kan er wat over stabiliteit en betrouwbaarheid zeggen op lange(re) termijn ??
Goede vraag, ook in ben hier naar benieuwd!debroei schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:17:
Als ik 4 gb bij mijn systeem wil prikken naast de standaard aanwezige 2gb
Ik heb de CT4G3S186DJM inmiddels sinds februari 2018 in mijn DS218+ en geen enkel probleem, dus stabiel genoeg.zunrob schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:49:
[...]
Goede vraag, ook in ben hier naar benieuwd!
Waar en hoe merk je het verschil van de extra RAM?dajappie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:35:
[...]
Ik heb de CT4G3S186DJM inmiddels sinds februari 2018 in mijn DS218+ en geen enkel probleem, dus stabiel genoeg.
Ik draai een aantal Docker images waarbij met name de Unifi Controller nogal wat geheugen inneemt als die een tijd draait. Met daarnaast bv. InfluxDB, Sonarr, Sabnzbd en NodeRed images, en Synology's packages zit ik gemiddeld op zo'n 3 GB RAM permanent in gebruik. Met "maar" 2 GB RAM zal er wat meer swap op schijf gaan plaatsvinden denk ik.zunrob schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:06:
[...]
Waar en hoe merk je het verschil van de extra RAM?
Pagina: 1