Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-05 13:29
Hallo,
Ik heb recentelijk een videokaart (MSI Gaming X+ 1080) gekocht, maar heb liever toch een andere. Nu vroeg ik me af of ik hem nog kan retourneren. Het valt binnen de garantietijd, maar weet iemand of Alternate dit ook erkent? Ik heb de kaart namelijk een week in mijn computer zitten. Wordt dit dan gezien als "beschadigd product"?

Met vriendelijke groet,
Niels :)

Beste antwoord (via NielsG op 20-11-2017 13:09)

• Alternate.nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11-2024

Alternate.nl

Bedrijfsaccount Alternate
NielsG schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:15:
Hallo,
Ik heb recentelijk een videokaart (MSI Gaming X+ 1080) gekocht, maar heb liever toch een andere. Nu vroeg ik me af of ik hem nog kan retourneren. Het valt binnen de garantietijd, maar weet iemand of Alternate dit ook erkent? Ik heb de kaart namelijk een week in mijn computer zitten. Wordt dit dan gezien als "beschadigd product"?

Met vriendelijke groet,
Wanneer de videokaart compleet en in nieuwstaat is, zal dit geen probleem opleveren.
Voor een snelle afhandeling raad ik je aan om onze klantenservice te bellen of stuur ons een DM met je ordernummer en / of klantnummer, dan stuur ik je een retourformulier per email toe :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 15:40

dominic

will code for food

Heb je al contact gehad met Alternate hierover? Het lijkt me dat ze netjes zullen reageren wanneer je ze de zaak voorlegt.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Garantie heeft hier niets mee te maken. Als je hem via internet hebt gekocht dan kun je retourneren omdat het onder koop op afstand valt.
https://www.consumentenbo...ine-telefonische-aankopen

Heb je hem in de winkel gekocht, dan niet. Tenzij Alternate genegen is hem terug te nemen. Maar verplicht zijn ze het niet in dit geval.

Beetje zoeken op internet had je dit antwoord ook opgeleverd.

[ Voor 20% gewijzigd door arbraxas op 18-11-2017 20:22 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
dominic schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:19:
Heb je al contact gehad met Alternate hierover? Het lijkt me dat ze netjes zullen reageren wanneer je ze de zaak voorlegt.
Helaas moest ik werken, waardoor ik ze niet kon contacteren. Helaas zijn ze nu gesloten tot en met maandag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:21
arbraxas schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:20:
Garantie heeft hier niets mee te maken. Als je hem via internet hebt gekocht dan kun je retourneren omdat het onder koop op afstand valt.
https://www.consumentenbo...ine-telefonische-aankopen

Heb je hem in de winkel gekocht, dan niet. Tenzij Alternate genegen is hem terug te nemen. Maar verplicht zijn ze het niet in dit geval.

Beetje zoeken op internet had je dit antwoord ook opgeleverd.
En in jouw link staat:
Wat mag je met het product doen tijdens de bedenktijd?
Je moet het product kunnen beoordelen om na te gaan of je het wil houden en je mag het proberen net zoals je dat in een winkel zou doen. Je moet bijvoorbeeld kleding en schoenen kunnen passen. Je mag ook de verpakking openmaken om het product te bekijken, als je dit maar netjes doet. Maar je mag het product niet daadwerkelijk gaan gebruiken (bijvoorbeeld kleding gaan dragen) als je nog niet weet of je het houdt.
Een week in je computer is niet hetzelfde als in de winkel testen ;) Ik verwacht dus niet dat Alternate deze terug gaat nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Lijkt mij dat je dingen zoals een videokaart of beeldscherm gewoon mag proberen, anders kan je het niet beoordeleln.
Als ik een beeldscherm koop en hij heeft binnen 2 weken dode pixels of backlightbleeding dan gaat hij geheid terug ;). Natuurlijk zorg ik er wel voor dat de verpakking nog in goede staat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 22:28

InFamous

excommunicado

@Archie_T Dat is dus deels waar, maar Alternate dient hoe dan ook het product terug te nemen, maar mag in bepaalde gevallen een vergoeding in rekening brengen voor het gebruik.

Bron: https://www.consumentenbo...telefonische-aankopen#no2
Wat mag je met het product doen tijdens de bedenktijd?
Je moet het product kunnen beoordelen om na te gaan of je het wil houden en je mag het proberen net zoals je dat in een winkel zou doen. Je moet bijvoorbeeld kleding en schoenen kunnen passen. Je mag ook de verpakking openmaken om het product te bekijken, als je dit maar netjes doet. Maar je mag het product niet daadwerkelijk gaan gebruiken (bijvoorbeeld kleding gaan dragen) als je nog niet weet of je het houdt.

De verkoper mag een vergoeding vragen als na retourzending blijkt dat je iets met het product hebt gedaan dat niet nodig was om het te kunnen beoordelen.
Nou kan ik echter niet inzien dat een GPU die iets meer gebruikt is dan een paar uur een waardevermindering zou opleveren. Er is namelijk geen sprake van “schade” wanneer je de kaart nu openmaakt en direct test voor een paar uur of de kaart een week ingebouwd laat zitten.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag maar eentje over aankoopvoorwaarden.

Move VB -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:18

Ik heb de kaart namelijk een week in mijn computer zitten. Wordt dit dan gezien als "beschadigd product"?
Is er iets aan beschadigd dan? Een videokaart een week in je computer hebben zitten doet weinig met een videokaart, dus ik vind dit een vreemde vraag, tenzij er wat kapot is gegaan tijdens installatie of iets dergelijks.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hahn schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:28:
[...]

Is er iets aan beschadigd dan? Een videokaart een week in je computer hebben zitten doet weinig met een videokaart, dus ik vind dit een vreemde vraag, tenzij er wat kapot is gegaan tijdens installatie of iets dergelijks.
Als jij een nieuwe auto gaat kopen, word jij dan vrolijk als er al 1000km op de teller staat? Waarom zou dat met een videokaart anders zijn?

Een product retourneren onder de WKA is kan om je de kans te geven dat product te testen zoals je dat in de winkel zou doen. Aangezien je een videokaart in de winkel meestal überhaupt niet echt kan testen is het sowieso nogal discutabel of je die überhaupt in zou mogen bouwen, maar er echt een week van gebruikmaken, dat is gewoon niet waar de WKA (of garantie) voor bedoeld is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-05 16:27

Chris van der G

Tailchakra

NMe schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:43:
[...]

Als jij een nieuwe auto gaat kopen, word jij dan vrolijk als er al 1000km op de teller staat? Waarom zou dat met een videokaart anders zijn?

Een product retourneren onder de WKA is kan om je de kans te geven dat product te testen zoals je dat in de winkel zou doen. Aangezien je een videokaart in de winkel meestal überhaupt niet echt kan testen is het sowieso nogal discutabel of je die überhaupt in zou mogen bouwen, maar er echt een week van gebruikmaken, dat is gewoon niet waar de WKA (of garantie) voor bedoeld is.
En toch vind ik dat anders. Bij een auto vraag ik om een testrit. Ik kan moeilijk bij de lokale internetboer een uurtje een spel gaan spelen om te kijken of de 1080 is wat ik wil

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Chris van der G schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:52:
[...]

En toch vind ik dat anders. Bij een auto vraag ik om een testrit. Ik kan moeilijk bij de lokale internetboer een uurtje een spel gaan spelen om te kijken of de 1080 is wat ik wil
Zo'n testrit krijg je bij een nieuwe auto in een showmodel, niet in de hagelnieuwe auto die je uiteindelijk koopt. :P En wat je over die videokaart zegt is precies wat ik bedoel. Als je die gewoon in een fysieke winkel koopt kun je hem ook niet testen en als je dan na thuiskomst bedenkt dat je toch liever een andere had kun je ook niet zomaar de koop ongedaan maken. Dat zou online eigenlijk niet anders moeten zijn, dus het feit dat je hem überhaupt al eventjes kan inbouwen om te testen is al een extraatje dat je anders niet zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

En dan nog mogen ze de retour binnen de WKOA niet weigeren en alleen de daadwerkelijke schade in rekening brengen, dat is in het geval van een videokaart niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-05 22:51
NMe schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:43:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in dat de WKOA hier niet voor bedoeld is.
Wat kan een webshop als tegenbewijs leveren? Een geopende verpakking, eventueel verwijderde verzegelingen op de videokaart zelf (sticker als "remove before use" op de fans), eventueel zichtbare plekken van inbouwen.

Maar is dat niet net het "brede" van de wet?
"Een product testen net zoals je in de winkel mag doen" is een nogal brede formulering.
In het voordeel van de koper, nadeel van de webshop en de volgende koper.

Andere omschrijving is ook "testen of het product aan de verwachtingen voldoet".

Een videokaart, heeft voor zover ik weet, niet zoiets als een HDD met "power on hours".
Wellicht bestaat er wel een kleine lokale winkel waar je een videokaart in je eigen PC mag inbouwen en even mag testen. Dat de winkel waar je het product gekocht hebt, dat niet toestaat bij een fysieke aanschaf, lijkt mij een ander verhaal.

Nu is er wel een verschil tussen even "testen" en een paar weken ingebouwd laten zitten.

Ik ben het er mee eens, hier is de WKOA niet voor bedoeld, maar doordat de formulering nogal breed is, heb ik dit zelf ook wel eens met meerdere producten gedaan en geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

InFamous schreef op zondag 19 november 2017 @ 02:01:
En dan nog mogen ze de retour binnen de WKOA niet weigeren en alleen de daadwerkelijke schade in rekening brengen, dat is in het geval van een videokaart niet te doen.
Als de TS meldt dat hij het product in gebruik heeft genomen (of als ze dat op een of andere manier kunnen aantonen) mogen ze dat zeker wel weigeren. De WKA geldt domweg niet voor producten die daadwerkelijk in gebruik genomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Dat mogen ze dus niet, zolang je binnen de 14 dagen bedenktijd zit. Zie mijn eerder aangehaalde bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 20:57
NMe schreef op zondag 19 november 2017 @ 02:41:
[...]

Als de TS meldt dat hij het product in gebruik heeft genomen (of als ze dat op een of andere manier kunnen aantonen) mogen ze dat zeker wel weigeren. De WKA geldt domweg niet voor producten die daadwerkelijk in gebruik genomen zijn.
reviews: Hoe duidelijk is het herroepingsrecht in de Wet koop op afstand?

Je mag het product dus gewoon gebruiken om het te testen. Vinden ze het te veel uren gebruik, dan zullen ze zelf met een beargumentatie moeten komen en eventueel een verrekening voor vergoeding van die te vele uren.

Terug mag de kaart sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 09:18
NMe schreef op zondag 19 november 2017 @ 02:41:
[...]

Zoals al een paar keer eerder gezegd: neen, dat mogen ze niet weigeren. Ze mogen wel kosten in rekening brengen, dus dat je bijvoorbeeld maar 75% van je aankoopbedrag terug krijgt in plaats van 100%.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 09:28
Je bent binnen de 14 dagen bedenktijd als je hem online besteld hebt. Dat hij een week in je PC zat is niet relevant zou ik hen vooral niet vertellen, slapende honden etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsG
Dus als ik het zo lees dan mag ik het natuurlijk retourneren, al kan er dan wel waardevermindering intreden. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wanneer heb je hem gekocht dan ? - edit een week ... overheen gelezen
Want recent is een ruim begrip

En binnen de garantie is 0 tot 2 jaar, en op geheugenmodules zelfs levenslang.

Dus zoals al geroepen, mailtje/telefoontje naar Alternate is de beste manier

[ Voor 30% gewijzigd door FreshMaker op 19-11-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Elektronische Alle op afstand bestelde (er zijn uitzonderingen) producten mogen worden geretourneerd binnen twee weken na ontvangst. Binnen die tijd mag je het product uitproberen.

Ik weet niet of je het langer geleden dan twee weken is geleverd maar als je nog binnen die termijn zit mag je retourneren.

Dit heeft helemaal niets te maken met garantie, sterker nog, als je gebruik wil maken van garantie dan kan je retourrecht vervallen.

[ Voor 6% gewijzigd door M.l. op 19-11-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
M.l. schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:20:
Elektronische producten mogen worden geretourneerd binnen twee weken na ontvangst. Binnen die tijd mag je het product uitproberen.

Ik weet niet of je het langer geleden dan twee weken is geleverd maar als je nog binnen die termijn zit mag je retourneren.

Dit heeft helemaal niets te maken met garantie, sterker nog, als je gebruik wil maken van garantie dan kan je retourrecht vervallen.
Wat wel erg vreemd is. Ik heb een monitor besteld en die komt niet werkend binnen. Maar wil hem alsnog erg graag "proberen" Maar dat zou dan niet mogen omdat hij eerst gerepareerd moet worden. En ja ik kan hem terug sturen. Maar sommige producten kosten erg veel om ze even terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
loki504 schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:30:
[...]

Wat wel erg vreemd is. Ik heb een monitor besteld en die komt niet werkend binnen. Maar wil hem alsnog erg graag "proberen" Maar dat zou dan niet mogen omdat hij eerst gerepareerd moet worden. En ja ik kan hem terug sturen. Maar sommige producten kosten erg veel om ze even terug te sturen.
Ik heb zoiets ook een keer meegemaakt! Wat ik toen heb gedaan is gewoon contact opnemen zonder gebruik te maken van garantie of het herroepingsrecht! Ik heb een e-mail gestuurd en daarin heb ik uitgelegd dat ik geen werkend product heb gekregen en dat ik vind dat ze dat alsnog moeten leveren, dat is toen alsnog gedaan en ik kreeg een bon opgestuurd waarmee ik het defecte product mocht retourneren. Breng ze dus gewoon op de hoogte van de situatie en vraag wat ze er mee gaaan doen en wat je zelf het liefst wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05 13:45
Archie_T schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:10:
[...]

Een week in je computer is niet hetzelfde als in de winkel testen ;) Ik verwacht dus niet dat Alternate deze terug gaat nemen.
Hoe zou de winkel kunnen weten hoe lang je hem hebt ''uitgeprobeerd''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Leuke case, kleding mag je ook niet een avond op een feestje testen, maar alleen echt passen. Testen is mijns inziens kijken of hij werkt,of het compatible is met jouw systeem, of de drivers werken, etc (of de kleding past) en niet er echt op gamen en framerates checken (kijken of je leuke reacties krijgt op een feestje) en al helemaal niet of je ergens nog een betere deal kan krijgen...

Nu is het in de praktijk denk ik niet te controleren hoe ver je getest hebt, en kom je er bij de meeste winkels wel mee weg onder de WKOA. Ditzelfde geldt denk ik ook voor kleding, meestal kan je niet zien als het 1x gedragen en/of zelfs netjes gewassen is...

Ik ben benieuwd hoe het afloopt, laat je het weten?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
Laat ik zo zeggen: ik heb er een paar spellen mee getest, maar was er niet tevreden over. Dit lijkt me niks meer dan een standaard "test".
Luxx schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:55:
Ik zal wel laten weten hoe Alternate het maandag / dinsdag afhandeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:00
Gewoon retourneren. Minder dan de volledige aankoopprijs hoef je niet te accepteren. Er is geen waardedaling door jouw gebruik.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 21:02

Franko P.

Hit it.

Oh? Wie kan garanderen dat ts de videokaart netjes heeft ingebouwd in zijn pc?
Voor hetzelfde geld heeft ie dit liggend op een hoogpolig tapijt gedaan en is mogelijke schade door statische elektriciteit wel degelijk een issue.

Dit kan zich ook pas op een later tijdstip openbaren, dus zou ik er als winkel echt niet gelukkig van worden als klanten dit soort elektronica gaan retourneren.

Zie ook: Flake's blog: Hardware kapot? Waarschijnlijk door ESD!

Als ts de kaart heeft laten inbouwen door een door Alternate erkend bedrijf dan zou ik zeggen ja, 100% vergoeden.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
Franko P. schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:40:
Voor hetzelfde geld heeft ie dit liggend op een hoogpolig tapijt gedaan en is mogelijke schade door statische elektriciteit wel degelijk een issue.

Dit kan zich ook pas op een later tijdstip openbaren, dus zou ik er als winkel echt niet gelukkig van worden als klanten dit soort elektronica gaan retourneren.

Als ts de kaart heeft laten inbouwen door een door Alternate erkend bedrijf dan zou ik zeggen ja, 100% vergoeden.
Dat klopt. Nu heb ik hiervoor geaarde armbandjes en van die speciale handschoenen gedragen, omdat ik hem niet wil beschadigen of kapot wil maken. Tevens had ik de computer ontstoft, komt niet altijd voor dat zoiets duurs in mn pc komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Franko P: Dat is nou net ondernemersrisico. Daar hoeven we niet zielig over te doen, wil Alternate dit risico niet lopen, dan moeten zo online geen spullen meer verkopen. Door het toch verkopen van spullen accepteren ze dit risico.

Persoonlijk vind ik het nogal gezocht overigens. Stel nou dit, stel nou dat. Nou nee, koper heeft het product een goede periode getest. Dit is wat er normaliter binnen de zichttermijn van de WKOA gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 11:04
Waarom wil je eigenlijk retouneren, dat is me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 21:02

Franko P.

Hit it.

SkiFan schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:10:
Franko P: Dat is nou net ondernemersrisico. Daar hoeven we niet zielig over te doen, wil Alternate dit risico niet lopen, dan moeten zo online geen spullen meer verkopen. Door het toch verkopen van spullen accepteren ze dit risico.

Persoonlijk vind ik het nogal gezocht overigens. Stel nou dit, stel nou dat. Nou nee, koper heeft het product een goede periode getest. Dit is wat er normaliter binnen de zichttermijn van de WKOA gebeurt.
Heeft niets met stel dit of dat te maken, een verkoper kan aan de buitenkant zien of deze beschadigd is na bijvoorbeeld een val of met geweld in de kast gedrukt, maar een flinke spanningspiek is aan de buitenkant niet zichtbaar.

Ik geloof best dat ts de kaart voorzichtig behandeld heeft, maar heb al genoeg voorbeelden gezien van zogenaamde experts hoe het niet moet.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chris van der G schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:52:
En daarom is er bij online aankopen (ervan uitgaande dat de videokaart online gekocht is bij Alternate en niet via hun winkel) een zogenaamde zichttermijn van 14 dagen. ;)
Malt007 schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:30:
Waarom wil je eigenlijk retouneren, dat is me niet helemaal duidelijk.
Dat maakt natuurlijk niets uit voor ons, waarom hij hem retourneren wilt. ;)

De vraag voor @NielsG is dus, of hij de videokaart online gekocht heeft en nog binnen de zichttermijn zit. Zichttermijn is immers niet hetzelfde als garantietermijn. Heb je de videokaart in de winkel gekocht, dan staat het als het goed is op de bon, wat de termijn is waarin je het product kan retourneren. ;)
Luxx schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:55:
Leuke case, kleding mag je ook niet een avond op een feestje testen, maar alleen echt passen. Testen is mijns inziens kijken of hij werkt,of het compatible is met jouw systeem, of de drivers werken, etc (of de kleding past) en niet er echt op gamen en framerates checken (kijken of je leuke reacties krijgt op een feestje) en al helemaal niet of je ergens nog een betere deal kan krijgen...

Nu is het in de praktijk denk ik niet te controleren hoe ver je getest hebt, en kom je er bij de meeste winkels wel mee weg onder de WKOA. Ditzelfde geldt denk ik ook voor kleding, meestal kan je niet zien als het 1x gedragen en/of zelfs netjes gewassen is...

De zichttermijn is de periode waarin je thuis het product mag gebruiken zoals je dat ook in de winkel doet. In de winkel ga je ook niet een feest vieren om de kleding te testen. ;)

[ Voor 70% gewijzigd door CH4OS op 19-11-2017 22:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Ik begrijp alle metaforen en vergelijkingen niet in dit soort topics.
Ja hij mag retour onder wkoa.
Je betaalt de retourkosten en hebt -mits onbeschadigd- recht op het volledige aankoopbedrag.
Geen spijkers op laag water zoeken, niet achterdochtig over doen en geen reden voor retour opgeven.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

SkiFan schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:10:
Franko P: Dat is nou net ondernemersrisico.
Het risico van blootstelling aan ESD door verkeerde installatie handelingen te verrichten is zeker geen ondernemersrisico.

Als je als gebruiker een videokaart blootstelt aan ESD heb je het product gewoon beschadigd en lijkt het me niet meer dan normaal dat de leverancier je daarvoor kosten in rekening brengt.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
JackBol schreef op maandag 20 november 2017 @ 02:32:
[...]

Het risico van blootstelling aan ESD door verkeerde installatie handelingen te verrichten is zeker geen ondernemersrisico.

Als je als gebruiker een videokaart blootstelt aan ESD heb je het product gewoon beschadigd en lijkt het me niet meer dan normaal dat de leverancier je daarvoor kosten in rekening brengt.
En volgens de wet mogen ze dat ook. Maar dan moeten ze het wel kunnen bewijzen. En dat kunnen ze niet. Dus valt het onder onderneming risico. en Ik als nieuwe koper kan ook niet van de buitenkant zien of ik een maandag ochtend model heb gekocht. Maar toch heb ik uiteindelijk het gezeur met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 16:43
Franko P. schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:40:

Schade welke zich later pas openbaart is natuurlijk nooit aan te tonen. Mocht een volgende koper daarmee problemen krijgen dan kan hij gewoon garantie claimen lijkt mij.
WKOA weigeren met dit argument mag niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Alternate.nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11-2024

Alternate.nl

Bedrijfsaccount Alternate
Hallo,

Met vriendelijke groet,
Wanneer de videokaart compleet en in nieuwstaat is, zal dit geen probleem opleveren.
Voor een snelle afhandeling raad ik je aan om onze klantenservice te bellen of stuur ons een DM met je ordernummer en / of klantnummer, dan stuur ik je een retourformulier per email toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
Alternate.nl schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:33:
[...]

Fijn om te horen, dat is hij zekers! Ik heb jullie een DM gestuurd met beiden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
En om Alternate even op de wettelijke verplichtingen te wijzen waaraan ze zich nog wel eens proberen te onttrekken;

Ook als de videokaart niet in nieuwstaat en niet compleet is mag deze geretourneerd worden. Alternate mag dan slechts een onkostenvergoeding voor de waardevermindering of de missende zaken in rekening brengen, waarbij dan nog opgemerkt dient te worden, dat de basis voor deze waardevermindering de inkoopprijs is, niet de verkoopprijs.

Pagina: 1