Wij bieden een SaaS-dienst aan. Nu wil een klant van ons wil een Escrow-regelen treffen. Ik heb daarvoor diverse partijen benaderd, en die willen ons met allemaal ingewikkelde juridische constructies 'opzadelen' die (het ergste) erg veel geld kosten. Men heeft het over servers, waar wij alles heen moeten backupen en waarvoor we flink moeten betalen. Ook komt men met uitgebreide overeenkomsten met veel juridische termen.
Het geval wil dat al onze broncode een GPL 3 / MIT-licentie heeft.
Mijn vraag: ik kan toch gewoon een stichting oprichten en de broncode delen met die stichting? Idem de (gencrypte) data van klanten, waarvan de klant de sleutel krijgt. Vervolgens kan de klant een contract met die stichting sluiten, dat die stichting zorgt voor een doorstart in geval van calamiteiten.
Of denk ik nu veel te simpel? Wat zie ik over het hoofd?
Het geval wil dat al onze broncode een GPL 3 / MIT-licentie heeft.
Mijn vraag: ik kan toch gewoon een stichting oprichten en de broncode delen met die stichting? Idem de (gencrypte) data van klanten, waarvan de klant de sleutel krijgt. Vervolgens kan de klant een contract met die stichting sluiten, dat die stichting zorgt voor een doorstart in geval van calamiteiten.
Of denk ik nu veel te simpel? Wat zie ik over het hoofd?