Stonehawk schreef op maandag 20 november 2017 @ 07:18:
TS als er een verschil is tussen je laptop en je pc, vermoed ik dat jouw laptop Bluetooth heeft en je pc niet. Dit is mij niet duidelijk. Als dit het geval is, zou jij ook kunnen denken aan een Bluetooth adapter voor je pc. Hierdoor maak jij gewoon gebruik van je DAC in je hoofdtelefoon. En heb je dus dezelfde kwaliteit als je (bluetooth verbonden?) laptop.
Ook mijn PC heeft echter gewoon bluetooth, dus hierin zou geen verschil in moeten zitten.
MerijnB schreef op maandag 20 november 2017 @ 07:55:
[...]
- Heb je nu last van bijgeluiden? Denk aan (voedings)brom of een piep die veranderd als je je muis beweegt.
- Mis je features? Zoals gebalanceerde of optische uitgangen, of meer kanaals opnemen/afspelen?
- Heb je nu mechanische problemen? Zoals een minijack die geen goed contact meer maakt.
- Heb je behoefte aan hele lage latency, ben je bijvoorbeeld toetsenist en speel je met VST instrumenten?
- Gebruik je software die iets als asio vereist?
- Heb je een ultra lage ruisvloer nodig? Moet je bijvoorbeeld een versterker aansturen met een zeer gevoelige ingang
Als je op een of meer van deze vragen ja beantwoord heeft een aparte geluidskaart zin (extern of PCIe), zo niet gaat het je niets brengen.
• Ik hoor inderdaad wel een toonverschil.
• Feature die ik inderdaad mis is de duidelijkheid van het verschil in geluidsrichting bijv. rechtsvoor en rechtsachter, Dit is alleen op de pc en op de laptop niet, terwijl hier geen verschil in zit qua aansluiting, allebij 3.5mm jack.
(Amper gebruik gemaakt van de bluetooth, aangezien deze niet alle audiosporen meepakt?
Sommige games hoor ik het lopen wel en het schieten en andere audiosporen missen dan gewoon.
Bij muziek geen last.)
• Geen mechanische problemen, de koptelefoon en de jacks zijn vrijwel nieuw.
• Geen behoefte verder aan lage latency alhoewel voor het gamen ik vooral op geluid speel.
• Ik hoor een brom in mn subwoofer als deze geen signaal krijgt als de computer aan staat.