Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeleb
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-03 17:37
Beste allemaal,

Ik zit vandaag vanuit het niets ineens met een probleem, ik krijg een bepaald excelbestand niet meer geopend. Als ik het probeer krijg ik de melding:

"Het bestand <bestandsnaam>.xlsm kan niet worden geopend omdat de bestandsindeling of de bestandsextensie niet geldig is. Controleer of het bestand niet is beschadigd en of de bestandsextensie overeenkomt met de indeling van het bestand."

Dit gebeurt vanuit elke computer waar ik het bestand probeer te benaderen (staan in de Office Cloud dus het bestand in de Cloud is corrupt).

Op internet vind ik oplossingen voor wanneer je wél in het bestand zou komen (om zo een eerdere versie van het bestand in te kunnen laden) echter dat is niet mogelijk omdat ik helemaal niet in het bestand kom. Ik zit daarom ook eigenlijk met mijn handen in het haar!

Iemand enig idee voor een oplossing (of waar ik terecht kan om dit op te lossen)? Alvast enorm bedankt!

Groetjes

Beste antwoord (via Dubbeleb op 19-11-2017 16:27)

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 19:44
Heb je misschien nog een backup in de Office Cloud van het bestand?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 19:44
Heb je misschien nog een backup in de Office Cloud van het bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeleb
Niet dat ik weet, ik kan het in ieder geval nergens vinden. Had ook iets gezien over de functie ‘openen en repareren’ maar dat zit niet in mijn versie va excel (onderdeel van Office 365) voor zover ik heb kunnen zoeken :-(

Dank voor je reply!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeleb
Thanks! Je antwoord was perfect maar ik was niet helder genoeg om goed te lezen. De oplossing was om in te loggen in mijn account via de site, vanuit daar naar OneDrive te gaan en dáárin kan ik wél aangeven dat ik een oudere versie van het bestand wil opvragen. Nogmaals bedankt lifesaver!