Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op zoek naar een Tablet voor school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Korte samenvatting: Momenteel neem ik vrij grote laptop mee naar school om te kunnen studeren en huiswerk etcetera te maken, maar ik merk dat dit mij te onhandig is. Ik zie steeds veel meer mensen om mij heen gebruikmaken van een tablet met eventueel een toetsenbord eraan vast. Dit lijkt mij ook super. Dan kan ik voor kleine aantekeningen gewoon de tablet in de hand houden en voor veelvuldig typen, kan ik dan een toetsenbord gebruiken. Ook de mogelijkheid om eventuele schriftelijke aantekeningen snel vast te kunnen leggen met de camera en deze in mijn map of word document uploaden, lijkt mij prettig. Het liefst zoek ik een tablet waarbij je een stylus kan gebruiken die je eigen gezette letters converteert in digitale letters(of hoe je die ook noemt). De tablet hoeft niet al te groot te zijn, maar het toetsenbord moet wel ifjn typen en niet zo'n mini toetsenbord, want dat vind ik lastig. Als laatste: als jullie een beter idee hebben dan een tablet(bv. chromebook, kleinere laptop) dan hoor ik dat graag! Het gaat vooral om efficiëntie(snel aantekeningen maken, niet laptop helemaal uit tas halen, tablet of toetsenbord snel kunnen gebruiken. Bestanden via camera in word zetten of zon dingen, ik denk dat het idee wel duidelijk is)

Wat ik zelf heb gevonden(ik heb er geen verstand van): SAMSUNG Galaxy Tab A 10.1
In mijn ogen lijkt deze aan mijn voorwaarden te doen, behalve de toetsenbord, maar die kan ik er misschien bijkopen. Ik heb zelf al een beetje rondgekeken in wat winkels en wil komende week nog naar de mediamarkt gaan en daar wat dieper de apparaten bekijken, maar vaak hebben verkopers de neiging om daar alles als passend bij mijn vraag aan te bieden.

Overige info

Wat ga je met je laptop doen?
Gebruik voor school, hoeft geen al te zware programma;s te draaien, misschien een programma voor statistiek aan te kunnen op universiteitsniveau. Opleiding psychologie statistiek.. Daarnaast word, PowerPoint en andere dergelijke functies. snel internetten is ook wel fijn
Voornamelijke functies wat ik zoek, zijn niet al te groot, compact, eventueel aantekeningen via de fotocamera van de tab vastleggen. efficient, makkelijk in gebruik.

Wat is je budget?
200-300, maar ik wil meer uitgeven als dat nodig is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja, dagelijks naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf denk ik aan een samsung, maar dit komt omdat ik dit merk gewoon gewend ben.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Die samsung is android, daar draaien alleen apps op, dus, gaan de door jouw gewenste programma's daarop draaien? 'geen al te zware programma;s' 'misschien een programma voor statistiek'

Kun je dan niet beter een windows laptopje/tablet/convertible nemen?
categorie: Tablets
categorie: Laptops

Dit lijkt me bijvoorbeeld niet zo'n gek idee: pricewatch: Asus Transformer Book T101HA-GR004T (2GB ram, 64GB, Windows 10) (...

Als je er perse een stylus bij wil krijg je een heel ander prijskaartje.

Deze kan ik je wel erg aanraden, helemaal omdat je met het bijgeleverde papieren notebook aantekeningen kunt maken die direct opgeslagen worden op de tablet! Ik heb zelf de android versie hiervan, de link is naar de windows versie. Tof apparaatje, helemaal voor school/vergaderingen/doodlen/.... ;)

[ Voor 58% gewijzigd door dragon2 op 18-11-2017 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je antwoord!

ow ja, dat was ik helemaal vergeten, dat stukje dat android geen windows apps draait. Dan is een tablet/laptop met android dus af te raden, neem ik aan? Of denken jullie daar anders over?

Jouw voorbeeld ziet er wel oke uit, ik denk dat ik deze maar eens in de mediamarkt moet opzoeken, mochten ze die daar verkopen.

Die laatstgenoemde ziet er wel goed uit met de stylus. Ik krijg bij het zien van de foto wel het idee dat dit meer een grafisch gerichte tablet is. Klopt dit? Ik wil namelijk een stylus erbij, omdat ik graag schrijf, maar omdat ik merk dat schrijven op papier en op laptop niet efficient is(ik wil leren op alleen de laptop te werken) , zoek ik een stylus omdat ik dan het gevoel heb alsof ik schrijf. Ik vind het gevoel van schrijven fijner dan typen, maar ik wil dus niet en op paier werken en op de laptop. Vandaar de stylus :)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet dat het ver buiten je budget ligt maar is een Microsoft Surface niks voor dit soort zaken? Native Windows draaien plus een net toetsenbord. categorie: Tablets

Verwijderd

Topicstarter
ja, misschien wel, maar zoals je al aangeeft: het ligt ver buiten mijn budget :/

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij opgevallen dat ik ook op Samsung word en PowerPoint kan zetten, terwijl er wel Android op staat. Weet iemand precies hoe dit kan?

Daarnaast, momenteel ben ik aan het twijfelen tussen een convertible en een Samsung tablet met toetsenbord erbij. Los van de specs, is er iets handig of juist niet handig bij deze 2 soorten? Hetgene wat mij opvalt, is vooral de grootte, maar verder kan ik niet zoveel zeggen. Heb op dit moment niet de producten, dus is misschien lastig te zeggen, maar over het algemeen dan.

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 10:01
Op de universiteit gebruik ik SPSS voor statistiek. Dit is voor zover ik weet alleen te gebruiken op MacOS, Windows en Linux.

Overigens heeft maar een enkeling een tablet in plaats van een laptop. Voor Word, PowerPoint en multitasken lijkt mij een tablet niet ideaal.

[ Voor 36% gewijzigd door jugger naut op 04-12-2017 01:24 ]

Pagina: 1