Korte samenvatting: Momenteel neem ik vrij grote laptop mee naar school om te kunnen studeren en huiswerk etcetera te maken, maar ik merk dat dit mij te onhandig is. Ik zie steeds veel meer mensen om mij heen gebruikmaken van een tablet met eventueel een toetsenbord eraan vast. Dit lijkt mij ook super. Dan kan ik voor kleine aantekeningen gewoon de tablet in de hand houden en voor veelvuldig typen, kan ik dan een toetsenbord gebruiken. Ook de mogelijkheid om eventuele schriftelijke aantekeningen snel vast te kunnen leggen met de camera en deze in mijn map of word document uploaden, lijkt mij prettig. Het liefst zoek ik een tablet waarbij je een stylus kan gebruiken die je eigen gezette letters converteert in digitale letters(of hoe je die ook noemt). De tablet hoeft niet al te groot te zijn, maar het toetsenbord moet wel ifjn typen en niet zo'n mini toetsenbord, want dat vind ik lastig. Als laatste: als jullie een beter idee hebben dan een tablet(bv. chromebook, kleinere laptop) dan hoor ik dat graag! Het gaat vooral om efficiëntie(snel aantekeningen maken, niet laptop helemaal uit tas halen, tablet of toetsenbord snel kunnen gebruiken. Bestanden via camera in word zetten of zon dingen, ik denk dat het idee wel duidelijk is)
Wat ik zelf heb gevonden(ik heb er geen verstand van): SAMSUNG Galaxy Tab A 10.1
In mijn ogen lijkt deze aan mijn voorwaarden te doen, behalve de toetsenbord, maar die kan ik er misschien bijkopen. Ik heb zelf al een beetje rondgekeken in wat winkels en wil komende week nog naar de mediamarkt gaan en daar wat dieper de apparaten bekijken, maar vaak hebben verkopers de neiging om daar alles als passend bij mijn vraag aan te bieden.
Overige info
Wat ga je met je laptop doen?
Gebruik voor school, hoeft geen al te zware programma;s te draaien, misschien een programma voor statistiek aan te kunnen op universiteitsniveau. Opleiding psychologie statistiek.. Daarnaast word, PowerPoint en andere dergelijke functies. snel internetten is ook wel fijn
Voornamelijke functies wat ik zoek, zijn niet al te groot, compact, eventueel aantekeningen via de fotocamera van de tab vastleggen. efficient, makkelijk in gebruik.
Wat is je budget?
200-300, maar ik wil meer uitgeven als dat nodig is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja, dagelijks naar school.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf denk ik aan een samsung, maar dit komt omdat ik dit merk gewoon gewend ben.
Wat ik zelf heb gevonden(ik heb er geen verstand van): SAMSUNG Galaxy Tab A 10.1
In mijn ogen lijkt deze aan mijn voorwaarden te doen, behalve de toetsenbord, maar die kan ik er misschien bijkopen. Ik heb zelf al een beetje rondgekeken in wat winkels en wil komende week nog naar de mediamarkt gaan en daar wat dieper de apparaten bekijken, maar vaak hebben verkopers de neiging om daar alles als passend bij mijn vraag aan te bieden.
Overige info
Wat ga je met je laptop doen?
Gebruik voor school, hoeft geen al te zware programma;s te draaien, misschien een programma voor statistiek aan te kunnen op universiteitsniveau. Opleiding psychologie statistiek.. Daarnaast word, PowerPoint en andere dergelijke functies. snel internetten is ook wel fijn
Voornamelijke functies wat ik zoek, zijn niet al te groot, compact, eventueel aantekeningen via de fotocamera van de tab vastleggen. efficient, makkelijk in gebruik.
Wat is je budget?
200-300, maar ik wil meer uitgeven als dat nodig is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja, dagelijks naar school.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf denk ik aan een samsung, maar dit komt omdat ik dit merk gewoon gewend ben.