Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Port forwarding synology lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11 14:08
Ik heb een synology nas. En DSM deze had ik via ziggo altijd bereikbaar via mijn ip adres op poort 5000. Nu ben ik overgestapt naar 't mobile thuis, ik heb op hethg659 modem/router de port forwarding ig gesteld. toch kan ik geen verbinding maken. Poort 5000 staat wel open en dat geven ook diverse tooltjes op internet aan, het direct verbinden naar DSM via het lokale lang ip werkt wel gewoon.

Ik heb al geprobeerd de modem te resetten en het opnieuw in te stellen maar dat helpt niet. Synology p een andere ip DSM laten servere

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40

DarkSide

theres no place like ::1

Ik weet niet wat een hethg659 modem is.
Zou eens goed kijken hoe de portforwarding op je modem zelf werkt.

Of post eens een plaatje hoe het ingesteld staat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• sypie
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:06:
Ik weet niet wat een hethg659 modem is.
Dat was een typo van TS. Het gaat om dit modem:
Afbeeldingslocatie: https://www.spark.co.nz/content/dam/kb/public/images/ibase/modem/HG659/HG659b/hg659b-front-large.jpg

Als je de Synology wel van buitenaf kunt benaderen maar niet vanuit je eigen netwerk met een URL, maar wel met een IP-adres, dan kan het zijn dat je modem NAT-loopback niet ondersteunt.

Zo te zien ondersteunt je modem de NAT-loopback inderdaad niet: https://community.vodafon...-NAT-Loopback/td-p/130065

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:17
sypie schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:17:
Als je de Synology wel van buitenaf kunt benaderen maar niet vanuit je eigen netwerk met een URL, maar wel met een IP-adres, dan kan het zijn dat je modem NAT-loopback niet ondersteunt.
Bijna. Het is inderdaad ongetwijfeld een gebrek aan NAT loopback, maar je uitleg klopt niet helemaal.

Het probleem bij ontbrekende NAT loopback/hairpinning is dat er geen source NAT plaatsvindt als je op het externe IP-adres van je (modem)router (met portforward) probeert te verbinden.

De oplosing is een router die dat wél ondersteunt, of alternatief een statische DNS entry, zodat je 'vanaf het internet' via het externe IP gaat, maar intern naar het LAN-adres van de NAS. Dat kan ook met een entry in de hosts file...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@sypie T-mobile thuis gebruikt deze toch niet?

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/wifi-modem

@Fenergy
Verder is natuurlijk wel een hoop informatie wat ik mis?

Je externe IP adres is gewijzigd, is ook de dyndns / of IP adres in de app aangepast? Anders zit je naar je oude IP adres te verbinden...

Door naar www.watismijnip.nl te gaan zie je bovenin je nieuwe IP adres. Voer deze eens in..

[ Voor 68% gewijzigd door Vorkie op 18-11-2017 17:52 ]

• sypie
  • Niet online
Geen idee. Als TS zegt dat die een HG659 in huis heeft dan is dat waar ik naar op zoek ga.

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11 14:08
Ja het is en HG659, ik ben er nu uit. Het komt omdat hij geen NAT loopback ondersteunt, van buiten het netwerk wel bereikbaar met WAN ip en binnen lan alleen met het LAN ip.
Pagina: 1