Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talemetarius
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-12-2021
Heb sinds kort het penningmeester-stokje overgenomen in een bewonersvereniging. Het viel me op dat we al jaren betalen aan een "Aansprakelijkheidsverzekering Bedrijven" van Reaal.

Heb de voorwaarden er op nagelezen en we zijn gedekt als we als vereniging aansprakelijk gesteld worden door derden. Nu organiseren we voor/met de bewoners elke jaar op een veld een buurtbarbecue, een nieuwjaarsreceptie en een vergadering in een wijkgebouw.

Is het nu echt nodig om als bewonersvereniging een dergelijke verzekering te hebben? Er komt per jaar nog geen 1000 euro aan contibutie binnen en de premie van 120 euro neemt een aardige hap uit het budget, waar we andere dingen voor kunnen doen. Heb ook rondgevraagd bij andere verenigingen in de buurt, maar daar heeft men een dergelijke verzekering niet.

Bedankt voor de reactie!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
Dekt het ook bestuurdersaansprakelijkheid (of voorkomt het dat de bestuurders niet aangesproken gan worden omdat er een verzekering is)? Dan heb je als penningmeester mogelijk al een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Het is wel verstandig om een verzekering te hebben lopen tegen aansprakelijkheid. Let er wel op wat er wordt gedekt zoals financiële nalatigheid, materiële schade en/of letsel.

120 euro is overigens een normaal bedrag.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QvTzKwCi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 18:53
Op de galerij krijgt iemand een armatuur op zijn hoofd. De beveiliging van de liftdeur is stuk en .... (vul zelf in).

Onwaarschijnlijk, maar de potentiële schade die kan ontstaan kan wel erg groot zijn. Daarom verzeker je dit risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:14
Wat doet jullie bewonersvereniging allemaal? Is het alleen af en toe een borrel of BBQ organiseren of gaan jullie meer richting VVE dat er ook onderhoud namens de bewoners uitgevoerd wordt? In het eerste geval vraag ik me af of een vereniging wel nodig is, of dat het gewoon "ongeorganiseerd" zou kunnen, in het tweede geval wil je wel dat risico's goed afgedekt zijn en niet bij een beperkte groep individuen komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoneyPriest
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
Recent heb ik als voorzitter van een vereniging een soortgelijke verzekering opgezegd. We hebben geen eigendom en behartigen met name de belangen van eigenaren in een recreatiepark. Richting gemeente, dienstverleners en natuurlijk een jaarlijkse bbq. De zaken waarvoor we aansprakelijk gesteld kunnen worden is erg beperkt en dat risico is te overzien. Er is wel gesproken over aansprakelijkheidsverzekering voor het bestuur, maar dat viel er niet onder. Dat zou een nieuwe verzekering moeten worden, met weer hogere kosten.
Toen heb ik de boel opgezegd en dat scheelde 1/3 van het totale jaarbudget. Samen met het bereiken van de gewenste buffer, hebben we de contributie gehalveerd.
Kijk dus goed welke spullenboel je hebt (if any) en welke risico's daadwerkelijk gedekt zijn.
Pagina: 1