Toon posts:

Upgrade HP 8530w

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds mijn goedkope laptopje is gecrashed denk ik erover mijn hp 8530w te upgraden. Ik heb het scherm eraf gehaald, aangezien deze niet werkt. Ik heb er een schermpje op aangesloten en dat werkt prima.

Nu wil ik mijn werkgeheugen verhogen van 4 GB (2*2; 4,00GB Dual-Channel DDR2 @ 398MHz) naar 8 GB (2*4). Ik weet niet zo goed waar ik nu precies op moet letten, gezien de vele elementen. Zou ik bijvoorbeeld onderstaande elementen probleemloos in kunnen bouwen? Zo nee, waarom niet en wat moet er anders?

https://nl.aliexpress.com/item/Brand-New-4GB-DDR2-800Mhz-Single-PC2-6400-DIMM-240Pin-For-AMD-Chipset-Motherboard-Desktop-Memory/32793975329.html?src=google&albslr=225526050&isdl=y&aff_short_key=UneMJZVf&source=%7Bifdyn:dyn%7D%7Bifpla:pla%7D%7Bifdbm:DBM&albch=DID%7D&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&albcp=664365076&albag=32654332494&slnk=&trgt=87981925924&plac=&crea=nl32793975329&netw=g&device=c&mtctp=&gclid=EAIaIQobChMIgObkjpvI1wIVS5PtCh2RuQuxEAQYASABEgKpi_D_BwE

Op termijn zou ik ook wel een nieuw scherm willen. Kan ik zomaar een 2K of 4K aansluiten?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Bram
...

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:38:
Nu wil ik mijn werkgeheugen verhogen van 4 GB (2*2; 4,00GB Dual-Channel DDR2 @ 398MHz) naar 8 GB (2*4). Ik weet niet zo goed waar ik nu precies op moet letten, gezien de vele elementen. Zou ik bijvoorbeeld onderstaande elementen probleemloos in kunnen bouwen? Zo nee, waarom niet en wat moet er anders?
Gaat niet werken, want het past simpelweg niet. Je hebt voor je notebook SO-DIMM nodig.
Op termijn zou ik ook wel een nieuw scherm willen. Kan ik zomaar een 2K of 4K aansluiten?
Ligt helemaal aan de aansluitingen. Maar gezien de leeftijd van dat ding denk ik dat je er geen 4K mee aan kan gaan sturen. Maar in de specs kun je precies terugvinden wat erop zit, en wat je daarmee kan aansturen.

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:44
Mijn advies: investeer niet meer in deze laptop. So-dimm ddr2 is enorm prijzig.
Daarnaast zal de fx770 videokaart geen 4k trekken.

Via v&a zijn er vast wel een aantal opties die betaalbaar zijn. Natuurlijk is het afhankelijk van wat je met de setup wil doen.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]TERW_DAN schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:58:
[...]

Gaat niet werken, want het past simpelweg niet. Je hebt voor je notebook SO-DIMM nodig.

[...]

Dat had ik inderdaad zelf ook kunnen zien.

Bedankt voor het antwoord

Verwijderd

Topicstarter
Martensupport schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:01:

Via v&a zijn er vast wel een aantal opties die betaalbaar zijn. Natuurlijk is het afhankelijk van wat je met de setup wil doen.
Bedankt!

Het lijkt me wel een leuk projectje, waarna ik het apparaat zou gaan gebruiken voor simpele bezigheden. Fotobewerking, tekstverwerking, Netflix. Dingen die op mijn tablet wat minder werken, waar ik mijn laptop nog wel eens voor uit de kast haalde. Maar deze is dus ten einde, terwijl de HP nog werkt. Wanneer ik een compleet nieuwe laptop koop ben ik ook een aardig bedrag kwijt, voor hetzelfde geld vind ik het leuker dit projectje op te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Martensupport schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:01:

Heeft het nut om alleen een ssd kaart in te bouwen? Had zelf het idee dat ik dit zou moeten combineren met een verbetering van andere elementen.
Modbreak:Twee keer achter elkaar posten is nergens voor nodig, je kunt prima twee andere berichten in dezeflde reply quoten. Om een bestaand bericht te wijzigen, druk op de 'wijzig'-knop. Om een extra bericht te quoten, ga in de wijzig-scherm naar bericht in kwestie en druk op 'quote'

Aub voortaan zo werken, want meerdere posts achter elkaar is niet toegestaan want het leest niet lekker en is minder sociaal tov andere gebruikers.

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 18-11-2017 19:25 ]

Verwijderd

alleen een ssd zal een een grote verbetring geven in senlheid,daar is een ram upgrade niet voor nodig.

Het enigste is dat de videokaart uitgang op de laptop geen 2k of 4k kan weergeven,deze is te langzaam en ook vooral niet de juiste aansluitingen

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Je zou nog kunnen proberen om een SSD in te bouwen. Die zou je in ieder geval mee kunnen nemen naar een volgende laptop/desktop. RAM zou ik niet upgraden. Ten eerste is het hartstikke duur op het moment, ten tweede steek je geld in een dood platform (je kunt het RAM dus niet meenemen naar een nieuw systeem) en ten derde steek je geld in een laptop die nooit geweldig wordt, omdat de CPU gewoon achterhaalt is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

hoi1234 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:44:
Je zou nog kunnen proberen om een SSD in te bouwen. Die zou je in ieder geval mee kunnen nemen naar een volgende laptop/desktop. RAM zou ik niet upgraden. Ten eerste is het hartstikke duur op het moment, ten tweede steek je geld in een dood platform (je kunt het RAM dus niet meenemen naar een nieuw systeem) en ten derde steek je geld in een laptop die nooit geweldig wordt, omdat de CPU gewoon achterhaalt is.
Dan nog zou ik er voor kiezen om niet meer te investeren in een pc en de boel lekker laten.
Ik zou eerder ervoor kiezen om dat geld apart te zetten voor een nieuwe laptop/pc

Johann Sebastian Bach

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Nivida_intel schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:51:
[...]

Dan nog zou ik er voor kiezen om niet meer te investeren in een pc en de boel lekker laten.
Ik zou eerder ervoor kiezen om dat geld apart te zetten voor een nieuwe laptop/pc
Misschien is dat inderdaad beter, maar het is in ieder geval niet weggegooid geld terwijl extra RAM dat wel is.
Pagina: 1