Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouser
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 21:32
Tweakers!

Ik heb op mijn ubuntu LTS 16.04 server een snap draaien (nextcloud). Helaas kan deze niet bij een bepaalde folder vanwege admin rechten.
Nou heb ik al even zitten googlen en puzzelen maar ik kan niet uitvinden onder welke user mijn snap draait en of/hoe ik dat kan aanpassen naar een andere?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kom eerst even met de informatie hoe je 'm start en bovenal welke map het niet bij mag. Wil het ergens onder /var gaan schrijven? Logs bekeken? Zelf iets gevonden?

Het mist een beetje aan inzet en eigen onderzoek. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouser
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 21:32
Thanks voor de snelle reply, hier de aanvullende informatie:

Ik heb de snap als root geinstalleerd en start/restart dus middels als root user 'snap nextcloud' aan te spreken, installatie en dergelijken verliepen zonder problemen.
De aanvankelijke directory van de snap heb ik aangepast (/var/snap/nextcloud/current/nextcloud/config/config.php) naar /MEDIA/Nextcloud.

Laatsgenoemde is een directory op mijn Freenas VM (andere VM dan de snap van nextcloud op draait). Deze directory heb ik in mijn fstab gemount en kan ik wel gebruiken vanuit andere programma's op die VM echter de nextcloud snap heeft geen schrijfrechten. Als ik kijk naar wie de eigenaar is van die map is dat user '1001', kloppend bij mijn Freenas user van die bestanden.

Nou was het plan om mijn snap user conform te maken, dus ook 1001, zodat hij wel zou kunnen lezen/schrijven. Hoe is echter de vraag en het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het wijzigen van een UID van een gebruiker is niet zo moeilijk. Je kan beter kijken hoe je een snap als een andere gebruiker laat draaien. Is er geen documentatie van je Snap package voor hoe je 'm aan externe schijven koppelt?

Commandline FTW | Tweakt met mate