3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Of je nu wilt of niet, aan de achterkant van die speaker kunnen best wel schroefhaken worden gedraaid om ze te behoeden voor een val boven op de kleine. Wat vind je meer waard?
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Alleen de manier waarop is ff interessant qua sterke en waf.
En dan zie je opeens zo een zuil met kind en al richting de TV omvallen, want het is toch zo tof om tegen te leunenPageFault schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:41:
Je Jamo's vervangen door hele dikke zuilen, da's de beste oplossing.

Ook dat bolletje van de tweeter is heel interessant om eens op te duwen. Ja helaas, weer ervaring.
Het enige dat goed helpt, is om de speakers buiten bereik van kinderhanden te plaatsen. Legplank hoog genoeg tegen de muur bevestigen en ze daar op zetten?
maar serieus : erbij blijven / niet alleen laten is de enige remedie
[ Voor 31% gewijzigd door Compagnon op 18-11-2017 15:08 ]
Je hebt ook van die steunen van Vogels om ze op te hangen. Maak je de speakers met een band vast. Werkt denk ik ook vrij goed, hoef je ook niet te boren
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Plankje vind ik zelf ook echt lelijk...Shabbaman schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:39:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet lang duurt voordat je kleine op een tv meubel kan klimmen. Dat lijkt me niet echt een optie. Kan je ze niet ophangen? Of je maakt een plankje aan de muur om ze op te zetten.
Als ik het nu zo lees dan ga ik ze ook niet op een meubel zetten. Ik heb bij Vogels gekeken voor iets aan de muur, ze hebben iets.The Eagle schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:05:
Opvoeden en in de smiezen houden helpt ook heel goed. Dr staan hier vier zuilen en Eagle junior (bijna 2) weet inmiddels heel goed dat ie er niet met zijn vingertjes aan mag komen. Helemaal voorkomen doe je het echter niet.
Je hebt ook van die steunen van Vogels om ze op te hangen. Maak je de speakers met een band vast. Werkt denk ik ook vrij goed, hoef je ook niet te boren

Voor mijn speakers is het echter niet ideaal om zo dicht op de muur te staan maar ik kan in ieder geval de basreflex poort dicht maken.Ik vind het alleen een beetje eng om 11kg en 25cm breed op een 15cm breed beugeltje te plaatsen. Daar zie ik toch nog val gevaar als ze bij de kabel kan komen ofzo...
Voor de sier zeker
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Duidelijk zijn wat wel en niet mag.
Enigste is wel dat je je Basspoorten moet checken op bouwsteentjes, dat is namelijk een goede plek om ze te verstoppen.

Ik ben de term even vergeten, maar op de plek waar je de spikes erin kunt draaien, kun je ook van de bredere "planken" schroeven, minder kans op omvallen/omduwen.luukske schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:53:
[...]
En dan zie je opeens zo een zuil met kind en al richting de TV omvallen, want het is toch zo tof om tegen te leunenIk spreek helaas uit ervaring.
Ook dat bolletje van de tweeter is heel interessant om eens op te duwen. Ja helaas, weer ervaring.
Het enige dat goed helpt, is om de speakers buiten bereik van kinderhanden te plaatsen. Legplank hoog genoeg tegen de muur bevestigen en ze daar op zetten?
Dat geldt voor de helft van de spullen in huis. Met een doodgewone stoel doen ze dat ook. Gelukkig heeft de natuur ervoor gezorgd dat kinderen behoorlijk robuust zijn.luukske schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:53:
[...]
En dan zie je opeens zo een zuil met kind en al richting de TV omvallen, want het is toch zo tof om tegen te leunenIk spreek helaas uit ervaring.
Als je wilt dat spullen niet stuk gaan is de enige remedie om niet aan kinderen te beginnen. Echt gevaarlijke zaken (scherp, heet, giftig, etc) hou je natuurlijk achter slot en grendel en verder moet je maar gewoon voor lief nemen dat er spullen kapot gaan zolang er kinderen in huis zijn.
Verwijderd
Zoek eens op Vogels WALL 1025 voor een eenarmige steun, of de Vogels WALL 1045 voor de twee armige versie.JT schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:37:
[...]
Als ik het nu zo lees dan ga ik ze ook niet op een meubel zetten. Ik heb bij Vogels gekeken voor iets aan de muur, ze hebben iets.
[afbeelding]
Voor mijn speakers is het echter niet ideaal om zo dicht op de muur te staan maar ik kan in ieder geval de basreflex poort dicht maken.Ik vind het alleen een beetje eng om 11kg en 25cm breed op een 15cm breed beugeltje te plaatsen. Daar zie ik toch nog val gevaar als ze bij de kabel kan komen ofzo...

Beide steunen zijn op dit moment als "buitenkansje" te koop.
Het zijn trouwens uitloopmodellen en blijken nog maar sporadisch leverbaar.
Voordeel van deze steunen is dat zij de speaker een eindje van de muur af zetten en buitengewoon stevig en toch rank zijn uitgevoerd.
Ik heb de 'wall 1025' eerder gebruikt om lookalike speakers aan de muur te bevestigen en het bleek toen handig dat ook de hoek instelbaar was.
De reflexpoorten komen met deze steunen meteen los van de muur.
De tips 'dubbelzijdig plakband' te gebruiken zou ik liever negeren, plakband heeft de vervelende eigenschap op het geheel verkeerde moment los te laten.
Ik weet niet waar jij je kinderen hebt besteld, maar die van ons waren toentertijd volgens de meegeleverde specs expliciet niet bedoeld voor vallende speakers van rond de 12kg vanaf 1 meter hoogte.downtime schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:17:
[...]
Dat geldt voor de helft van de spullen in huis. Met een doodgewone stoel doen ze dat ook. Gelukkig heeft de natuur ervoor gezorgd dat kinderen behoorlijk robuust zijn.
Met name de hoofdjes schijnen in die fase nogal kwetsbaar te zijn.
De disclaimer van het ziekenhuis was daar toen best duidelijk in.
Het is goed mogelijk dat vandaag de dag meer robuuste materialen worden gebruikt.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2017 11:17 ]
Verwijderd
Ik ben ook duidelijk naar mijn kinderen (en hun vriendjes) toe. Maar ik wil geen politieagent spelen 24/7 en ik ben ook nog eens regelmatig van huis weg wegens dienstreis. Toen ik van de vorige dienstreis thuiskwam viel me gelijk iets op aan mijn speakers. De domes van mijn mid-woofers helemaal ingedeukt door een kindervinger. Mijn vrouw valt zoiets helemaal niet op en heeft het ook niet zien gebeuren. Gelukkig met de stofzuiger redelijk goed kunnen repareren. Nieuwe woofers kosten per paired paar ongeveer 650 Euro. Re-domen ongeveer de helft. Dus ik heb eieren voor mijn geld gekozen en de speakers uit de woonkamer verwijdert tot ze wat ouder zijn. Geeft me gelijk een excuus om de zolder als luisterkamer te gaan inrichten.Grandisimo schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:05:
Nooit zorgen over hoeven maken !
Duidelijk zijn wat wel en niet mag.
Enigste is wel dat je je Basspoorten moet checken op bouwsteentjes, dat is namelijk een goede plek om ze te verstoppen.
Dat zijn speaker outriggers.PageFault schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:11:
[...]
Ik ben de term even vergeten, maar op de plek waar je de spikes erin kunt draaien, kun je ook van de bredere "planken" schroeven, minder kans op omvallen/omduwen.
https://www.google.be/sea...cQsAQIJg&biw=1600&bih=769