Laptop schakelt uit zonder netstroom.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 18:59
Goedemiddag allemaal,

Ik zit hier met een Acer Aspire s3 ik heb hiervan de gewone harde schijf vervangen met een Samsung Evo 850 SSD. De SSD werkt naar behoren met een schone installatie van Windows 10.

Alleen als ik de stekker eruit trek van het netstroom dan valt de laptop in 1x uit zonder melding. Windows 10 zegt dat de de accu 100% opgeladen is. Dus de laptop ziet de accu dan wel lijkt mij? Dus hoe kan het dat deze zo uitvalt en dit ook zonder melding? En wat kan ik hieraan doen?

*Voor het vervangen van de HDD werkte de laptop prima zonder netstroom

*edit* met de oude HDD start de laptop ook niet meer op zonder netstroom.

*edit* Even Batterycare op de laptop gezet en deze ziet de accu ook gewoon en verteld ook dat de accu 100% opgeladen is

*edit* En ik tweak de SSD voor Windows en ik denk ik probeer de stekker nu is eruit te trekken... en hopla alles blijft werken! Ik kan de laptop herstarten/uitzetten en weer aanzetten alles werkt zoals het moet.

[ Voor 28% gewijzigd door DeEindbaas op 18-11-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

En als je de hardeschijf er weer in doet blijft het dan raar? Wel een gek probleem. Wel de accu verwijderd tijdens het ombouwen naar een SSD?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
MsG schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:22:
En als je de hardeschijf er weer in doet blijft het dan raar? Wel een gek probleem. Wel de accu verwijderd tijdens het ombouwen naar een SSD?
Nee, dit is zo'n ultra thin ding dus je kan niet zomaar de accu los klikken zoals bij een normale laptop. Ik heb het gedaan zoals elk filmpje die je op YouTube kan vinden erover:

Ik heb nog niet de oude terug geplaatst om te kijken of hij het dan weer normaal doet ik zal dat nu even aan doen om te testen wat er dan gebeurd.

*edit* met de oude HDD start de laptop ook niet meer op zonder netstroom.

*edit* Even Batterycare op de laptop gezet en deze ziet de accu ook gewoon en verteld ook dat de accu 100% opgeladen is

*edit* En ik tweak de SSD voor Windows en ik denk ik probeer de stekker nu is eruit te trekken... en hopla alles blijft werken! Ik kan de laptop herstarten/uitzetten en weer aanzetten alles werkt zoals het moet.

[ Voor 25% gewijzigd door DeEindbaas op 18-11-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

Welke tweaks pastte je toe?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
Deze guide loop ik altijd even na als ik een nieuwe SSD installeer voor iemand.

[ Voor 17% gewijzigd door DeEindbaas op 18-11-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberonline
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 20:55
Is het probleem inmiddels al opgelost?.

Zoals ik het lees, lijkt het mij een kortsluiting probleem, of een defecte accu.
Start de laptop wel op zonder netstroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:59
bios resetten kan ook wel eens helpen
maar eigenlijk moet de accu dan ook even los
Pagina: 1