Ik stond geparkeerd langs een flitspaal. Ik vertrok toen het oranje was en heb het nog rood zien worden dus denk dat ik geflitst ben. Ik reed ongeveer 30-35 door het rood maar ik reed pas tussen de flitspaal en het verkeerslicht zelf het wegdek op (flitspaal staat op gelijke hoogte met de stopstreep, dus ook pas achter de stopstreep het wegdek opgereden). Zou het kunnen dat mijn auto niet geregistreerd is? Ik heb namelijk ook geen flits gezien en dat vond ik raar want het was nacht. Iemand een idee? Ik heb pas 3 weken mijn rijbewijs en ik was gewoon iets te onoplettend. Bedankt alvast!
Vraag
Alle reacties
Als je echt geflitst bent krijgt de eigenaar van de auto vanzelf wel een keer een brief op de mat? Het heeft iig weinig zin om je zorgen te maken tot die tijd.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
lol, speciaal voor deze vraag geregistreerd?
Je krijgt vanzelf de bekeuring op mat als je geflits bent
Je krijgt vanzelf de bekeuring op mat als je geflits bent
Als je geflitst ben heb je meestal binnen een paar weken je bekeuring binnen tegenwoordig, gebeurt automatisch.
Heb je na een maand of 2 nog niks binnen kan je er redelijk van uitgaan dat je niet geflitst bent.
Verder niet druk over maken, je kan er toch niks aan doen
Heb je na een maand of 2 nog niks binnen kan je er redelijk van uitgaan dat je niet geflitst bent.
Verder niet druk over maken, je kan er toch niks aan doen
Virussen? Scan ze hier!
Was al even van plan me hier te registreren, nu ik met dit probleem zat deed ik het maar best even!
Alvast bedankt voor de goede hulp. Het probleem zit hem in het feit dat 'door het rood rijden' veel geld kost voor een student als ikzelf, daarom heb ik een beetje schrik. De eigenaar van de auto is dan ook de moeder van mijn vriendin dus dat maakt het extra ambetant
Alvast bedankt voor de goede hulp. Het probleem zit hem in het feit dat 'door het rood rijden' veel geld kost voor een student als ikzelf, daarom heb ik een beetje schrik. De eigenaar van de auto is dan ook de moeder van mijn vriendin dus dat maakt het extra ambetant
[ Voor 14% gewijzigd door Vincent1997 op 18-11-2017 13:14 ]
Tsja, door rood rijden is idd redelijk prijzig (€ 230), maar aan de andere kant: het is over het algemeen ook één van de meer gevaarlijke overtredingen, dus zo raar is het niet dat de boete dan iets hoger dan gemiddeld is 
Tsja, je druk erom maken heeft weinig zin. Je kan er niks aan doen, hooguit de volgende keer beter opletten, that's all.
Tsja, je druk erom maken heeft weinig zin. Je kan er niks aan doen, hooguit de volgende keer beter opletten, that's all.
Virussen? Scan ze hier!
Helemaal mee eens maar kan me deze vraag goed voorstellen. Een "nieuwe" weggebruiker is waarschijnlijk niet bekend met de werking van flitssystemen en de gevolgen ervan. Heel veel "oude" (incl mijzelf) ook niet trouwens.wildhagen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:15:
Tsja, door rood rijden is idd redelijk prijzig (€ 230), maar aan de ander kant: het is over het algemeen ook één van de meer gevaarlijke overtredingen, dus zo raar is het niet dat de boete dan iets hoger dan gemiddeld is
Misschien is de vraag of flitspalen zonder daadwerkelijk flits een auto/kenteken kunnen registreren bij een overtreding, dmv IR oid? Indien nee, dan kan TS wakker gaan liggen of hij écht geen flits heeft gezien/net met zijn ogen knipperde.
Inderdaad, dat is exact wat ik bedoel. We zaten met 3 in de auto en niemand zag een flits. Ben er zeker van dat het een roodlichtcamera was, dus daarom vond ik het vreemd. Maar ik vroeg me gewoon af van waar de auto geregistreerd werd en of ik misschien niet geflitst ben omdat ik pas achter de flitspaal het wegdek opging. Dat was mijn voornamelijke vraag.
Ik kan me voorstellen dat het spannend is, vooral omdat je niet weet hoe lang je moet wachten. Ik dacht ook eens geflitst te zijn dus ik zat al met geknepen billen te wachten tot ik de brief zou krijgen maar die is nooit gekomen. Dat is helemaal vreemd 
Maar ik zou het in ieder geval je vriendin en haar moeder vertellen dat het gebeurd is, dat je net te laat was. Dan komt het in ieder geval niet als vervelende verassing.
Maar ik zou het in ieder geval je vriendin en haar moeder vertellen dat het gebeurd is, dat je net te laat was. Dan komt het in ieder geval niet als vervelende verassing.
Even voor de duidelijkheid dan: Jij woont in België, toch?Vincent1997 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:24:
Inderdaad, dat is exact wat ik bedoel. We zaten met 3 in de auto en niemand zag een flits. Ben er zeker van dat het een roodlichtcamera was, dus daarom vond ik het vreemd. Maar ik vroeg me gewoon af van waar de auto geregistreerd werd en of ik misschien niet geflitst ben omdat ik pas achter de flitspaal het wegdek opging. Dat was mijn voornamelijke vraag.
[ Voor 38% gewijzigd door Room42 op 18-11-2017 13:26 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Even kijken of ik je goed begrijp. Je stond dus geparkeerd achter een flitspaal en zoals je zelf zegt dus ook achter de stopstreep voor het stoplicht?
Waar heb jij je rijbewijs gekocht? Het is levensgevaarlijk om op zo'n plek je auto te parkeren, je staat namelijk practisch midden op de kruising dan.
Misschien zou je je daar wat drukker over moeten maken in plaats van de vraag of je geflitst bent of niet.
Waar heb jij je rijbewijs gekocht? Het is levensgevaarlijk om op zo'n plek je auto te parkeren, je staat namelijk practisch midden op de kruising dan.
Misschien zou je je daar wat drukker over moeten maken in plaats van de vraag of je geflitst bent of niet.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
@Vincent1997 Een beetje moderne flitspaal doet zijn naam geen eer meer aan. Ze flitsen namelijk niet meer zoals ''vroeger''. Ja er staan her en der nog ouderwetse palen met een flitssysteem, maar een beetje moderne dus niet.
Over het door rood gaan, tsja ik heb het ook weleens gedaan daar waar het oranje was (drukte, dus even vol op de rem was zeker weten een deuk in mijn achter bumper) maar net op het moment dat ik het stoplicht passeerde werd het rood. Nooit hier een boete voor gehad.
Ik weet niet hoe het precies werkt (vast wel op google te vinden) maar naar mijn idee rij je pas door rood (volgens het systeem)nadat die 1-2 sec op rood staat. Niet wanneer die net op rood springt wanneer jij daar rijd (zou flink lullig).
Over het door rood gaan, tsja ik heb het ook weleens gedaan daar waar het oranje was (drukte, dus even vol op de rem was zeker weten een deuk in mijn achter bumper) maar net op het moment dat ik het stoplicht passeerde werd het rood. Nooit hier een boete voor gehad.
Ik weet niet hoe het precies werkt (vast wel op google te vinden) maar naar mijn idee rij je pas door rood (volgens het systeem)nadat die 1-2 sec op rood staat. Niet wanneer die net op rood springt wanneer jij daar rijd (zou flink lullig).
Geef anders even een Google Maps-linkje met wat meer uitleg over de situatie.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Geef eens een link naar Google Maps welk kruispunt het was.Vincent1997 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:09:
Ik stond geparkeerd langs een flitspaal. Ik vertrok toen het oranje was en heb het nog rood zien worden dus denk dat ik geflitst ben.
Een roodlichtcamera neemt twee foto's achter elkaar, waarbij er wordt aangetoond dat de auto door rood reed en niet iets verder stil stond.
De stopstreep is niet zo erg van belang. Als het licht rood is, hoort het kruispunt op jouw rijstrook vrij te zijn, en zo te lezen reed je daar nog op.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Als ik naar mijn werk rij op de N35 staat er ook op een lange rechte weg een filtspaal bij een overgang. Als je op google maps kijkt is het een zeer overzichtelijk punt, maar gevoelsmatig gaan de lichten snel op rood. Heb al paar keer gehad dat ik, terwijl ik door reed, in mijn ooghoeken een rood licht zag. Ben nog nooit geflits op dat stuk. Volgens mij werkt de rood licht flits ook niet gelijk als stoplicht op rood staat. Volgens mij zit er nog een vertraging in.
Google maps:
https://www.google.nl/map...rdBXCQ!2e0!7i13312!8i6656
Google maps:
Off-topic: Met een oranje buffer waar je indien veilig / mogelijk ook voor moet stoppen lijkt me het zeker niet lullig om rood = rood dus boete aan te houden. Zeker lastig voor een beginnende gebruiker om oranje goed in te schatten (noodstop voor verkeerslicht is niet wenselijk), maar voor overig verkeer in de buurt is het goed dat iedereen dit zo snel mogelijk leert.LopendeVogel schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:27:
Ik weet niet hoe het precies werkt (vast wel op google te vinden) maar naar mijn idee rij je pas door rood nadat die 1-2 sec op rood staat. Niet wanneer die net op rood springt wanneer jij daar rijd (zou flink lullig).
Lastig om de situatie te beoordelen op basis van de uitleg, maar de vraag of je geflitst kunt worden zonder daadwerkelijke flits lijkt me wel beantwoord:
BronGeen last meer van flits
Hardrijders worden niet meer geflitst door de nieuwe palen. De lichtflits is niet meer nodig omdat er van andere technieken gebruik wordt gemaakt.
Of je echt geflitst bent, merk je vanzelf als er een schikkingsvoorstel boete op de mat valt.
Niet alle camera's staan 24/7 aan, en niet alle camera's registreren overtredingen voor boetes (hier krijg je bijvoorbeeld een brief van de gemeente van wie de flitspaal is, met het verzoek of je niet meer door rood wilt rijden op dit gevaarlijke kruispunt waar veel scholieren passeren, en waar afgelopen jaar xx ongevallen zijn gebeurd.).
meer info:
http://www.dirkdebaan.nl/hoe-werkt-een-roodlichtcamera.html
Niet alle camera's staan 24/7 aan, en niet alle camera's registreren overtredingen voor boetes (hier krijg je bijvoorbeeld een brief van de gemeente van wie de flitspaal is, met het verzoek of je niet meer door rood wilt rijden op dit gevaarlijke kruispunt waar veel scholieren passeren, en waar afgelopen jaar xx ongevallen zijn gebeurd.).
meer info:
http://www.dirkdebaan.nl/hoe-werkt-een-roodlichtcamera.html
Uiteraard kan ook gemeten worden met behulp van radar, in plaats van met lussen in het wegdek.De roodlichtcamera wordt aangestuurd door twee lussen in het wegdek die net ná de stopstreep liggen (zie foto hiernaast).
De tussenruimte is 0,5 of 1 meter zodat ook de snelheid gemeten kan worden én de set lussen niet door 2 voertuigen gelijktijdig bezet kunnen zijn.
Een auto die bij rood licht over deze twee lussen rijdt, veroorzaakt een verstoring in het magnetische veld dat rondom die lussen ligt en de camera registreert dat er door rood wordt gereden en 'flitst'. De camera wordt pas in werking gesteld 'ergens' tussen nul en één seconde nadat het licht naar rood is gegaan. Zo wordt degene die door geel/oranje rijdt niet afgestraft. De politie stelt deze 'pardontijd' in, maar niet duidelijk is op basis waarvan deze tijd daadwerkelijk wordt bepaald.
Een meting wordt pas gedaan ná een seintje (puls) vanuit de lussen en altijd met een check van de stand van het verkeerslicht (rood/geel/groen). Voor het roodrijden wordt het ogenblik dat het voertuig over de eerste lus ná de stopstreep rijdt vergeleken met de stand van het verkeerslicht (al dan niet rood of groen).
Ben ik nu echt de enige die uit de startpost leest dat TS geparkeerd stond langs een flitspaal waarachter, en dus ook achter de stopstreep, hij pas het wegdek opreed.
Hierin lees ik toch echt dat TS met verkeerstechnisch illegale praktijken bezig was.....
Of komt TS uit België en gebruikt hij een woordkeuze die in Nederland een andere betekenis heeft?
Ik vind het namelijk allemaal nogal gevaarlijk klinken, zeker voor iemand die pas 3 weken een rijbewijs heeft....
Hierin lees ik toch echt dat TS met verkeerstechnisch illegale praktijken bezig was.....
Of komt TS uit België en gebruikt hij een woordkeuze die in Nederland een andere betekenis heeft?
Ik vind het namelijk allemaal nogal gevaarlijk klinken, zeker voor iemand die pas 3 weken een rijbewijs heeft....
Langs = naast toch?Panzer_V schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:37:
Ben ik nu echt de enige die uit de startpost leest dat TS geparkeerd stond langs een flitspaal waarachter, en dus ook achter de stopstreep, hij pas het wegdek opreed.
Misschien zocht hij een paal om een plasje te plegen, en de flitspaal was hier geschikt voor. Dus parkeerde hij de auto naast / langs de flitspaal..
Iets in die richting?
[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 18-11-2017 13:40 ]
https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i13312!8i6656
Ik stond dus geparkeerd waar het linkse, witte busje stond, maar wel evenwijdig met de weg. Ik trok op en reed dus de baan op (tussen de flitspaal en het verkeerslicht door) op het moment dat het rood werd. De auto trekt nogal snel op dus ik reed vast al meer dan 30. Vroeg me af of de flitspaal me dan heeft geregistreerd aangezien ik er eigenlijk achter doorreed, je kunt ook duidelijk de flitspaal zien, die nog een stukje voor het verkeerslicht staat. En ja, ik ben een Belg
Ik stond dus geparkeerd waar het linkse, witte busje stond, maar wel evenwijdig met de weg. Ik trok op en reed dus de baan op (tussen de flitspaal en het verkeerslicht door) op het moment dat het rood werd. De auto trekt nogal snel op dus ik reed vast al meer dan 30. Vroeg me af of de flitspaal me dan heeft geregistreerd aangezien ik er eigenlijk achter doorreed, je kunt ook duidelijk de flitspaal zien, die nog een stukje voor het verkeerslicht staat. En ja, ik ben een Belg
[ Voor 5% gewijzigd door Vincent1997 op 18-11-2017 13:43 ]
Langs is inderdaad naast. Maar ik viel vooral over het woord parkeren. Dat betekend de auto stil zetten, zeer waarschijnlijk motor uit en sowieso niet op de rijbaan. Dit wordt onderschreven door de woordkeuze "het wegdek oprijden" wat impliceert dat je niet eventjes voor het stoplicht stond te wachten....LopendeVogel schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:39:
[...]
Langs = naast toch?
Misschien zocht hij een paal om een plasje te plegen, en de flitspaal was hier geschikt voor. Dus parkeerde hij de auto naast / langs de flitspaal..
Iets in die richting?
Levensgevaarlijk dus
Ahhhh, dat verheldert de situatie! Dank daarvoor.Vincent1997 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:42:
https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i13312!8i6656
Persoonlijk vind ik het nog steeds link om precies achter die flitspaal pas de weg op te rijden. Maar goed...Ik ben Nederlander en ken de Belgische wetgeving dus niet hè
Ik geloof dat deze flitspalen, er staan er nog wat meer hier in de buurt, flitsen voor afslaan, wat dus niet mag. Volgens mij flitsen ze niet voor rood of snelheid.grote_oever schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:34:
Als ik naar mijn werk rij op de N35 staat er ook op een lange rechte weg een filtspaal bij een overgang. Als je op google maps kijkt is het een zeer overzichtelijk punt, maar gevoelsmatig gaan de lichten snel op rood. Heb al paar keer gehad dat ik, terwijl ik door reed, in mijn ooghoeken een rood licht zag. Ben nog nooit geflits op dat stuk. Volgens mij werkt de rood licht flits ook niet gelijk als stoplicht op rood staat. Volgens mij zit er nog een vertraging in.
Google maps:
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Maar in België voegen ze ook op een 120km/u weg in met 50km/u, dusja waarom zou dit niet normaal zijn?Panzer_V schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:42:
[...]
Langs is inderdaad naast. Maar ik viel vooral over het woord parkeren. Dat betekend de auto stil zetten, zeer waarschijnlijk motor uit en sowieso niet op de rijbaan. Dit wordt onderschreven door de woordkeuze "het wegdek oprijden" wat impliceert dat je niet eventjes voor het stoplicht stond te wachten....
Levensgevaarlijk dus
Daarnaast is het volgens mij ook zo dat alle flitspalen in België nog de ouderwetse flits hebben, volgens mij zelfs incl Finish vlag die de lucht in schiet zodra iemand te hard rijdt.
De flitspaal is een roodlicht- en snelheidscamera dus niet enkel voor afslaan. Zal naderhand wel duidelijk worden of ik geflitst ben of niet! Zal het hier up-to-date houden. Bedankt allen voor de antwoorden!
Nog irritanter, sinds de Belgen overal die 50 / 70 regels hebben op hun wegen, rijden ze hier in NL op de 80wegen ook 'maar' 70, en dan het liefste nog 65, want je zal je maar vergissen ...LopendeVogel schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:47:
[...]
Maar in België voegen ze ook op een 120km/u weg in met 50km/u, dusja waarom zou dit niet normaal zijn?
Daarnaast is het volgens mij ook zo dat alle flitspalen in België nog de ouderwetse flits hebben, volgens mij zelfs incl Finish vlag die de lucht in schiet zodra iemand te hard rijdt.
Zou je al gepakt zijn, dan zal het gebeuren ter hoogste van de voorste auto ( Citroën )
Dat is ongeveer de geschatte plek bij het door rood rijden ( en dan heb je al wat vaart, dus kan er evt ook nog snelheid overheen )
[ Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 18-11-2017 15:15 ]
@FreshMaker 70 buiten bebouwde kom voor vlaanderen en 90 in wallonie. Als een land al niet eenduidig verkeersregels op kan stellen, vind jij het vreemd dat de inwoners van dat land dan ook maar wat doen?
Neuhh, maar het is niet dat NL zo onduidelijk is, met die grote rode borden met 80 er op_JGC_ schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:19:
@FreshMaker 70 buiten bebouwde kom voor vlaanderen en 90 in wallonie. Als een land al niet eenduidig verkeersregels op kan stellen, vind jij het vreemd dat de inwoners van dat land dan ook maar wat doen?
AFAIK kun je gewoon inloggen met je DigID op de site van het CJIB en je openstaande boetes bekijken, ook voordat je ze thuisgestuurd krijgt. Even de eigenaar van de auto in laten loggen dus.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Het woord langs betekent zoiets als "naast", maar het bevat meer informatie. Het betekent zoiets als "naast" + "in Brabant".
CJIB doet toch geen boetes in België? Of ligt er een koppeling tussen het CJIB en de Belgische tegenhanger, zodat je ook Belgische boetes bij het CJIB kunt bekijken?NMe schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:24:
AFAIK kun je gewoon inloggen met je DigID op de site van het CJIB en je openstaande boetes bekijken, ook voordat je ze thuisgestuurd krijgt. Even de eigenaar van de auto in laten loggen dus.
Virussen? Scan ze hier!
Ah, ik had dat stukje uit het topic gemist.
[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 18-11-2017 15:30 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Een roodlichtcamera flitst als het licht op moment van voorbijrijden van de stopstreep reeds 1 sec op rood staat.
Was je reeds voorbij de stopstreep toen het nog oranje was, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Was je reeds voorbij de stopstreep toen het nog oranje was, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Ik ben in principe niet over de stopstreep gereden, zoals je op de foto ziet. Ik kwam pas op het wegdek (van de parking af) achter de flitspaal en achter de stopstreep. Dus dan ben ik niet geflitst neem ik aan? Mvg
De lussen zijn toch typisch voor een roodlicht camera, op de kruisende weg zie ik geen lussen dus afslaan lijkt hij niet te registreren.True schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:45:
[...]
Ik geloof dat deze flitspalen, er staan er nog wat meer hier in de buurt, flitsen voor afslaan, wat dus niet mag. Volgens mij flitsen ze niet voor rood of snelheid.
Vziw zit de registratie na de stopstreep. Je ziet daar ook een lus zitten in het wegdek. In NL is het zo dat de camera pas actief wordt nadat de andere weggebruikers groen krijgen (nadat jouw licht is rood is gegaan + 1 a 2 sec) volgens mij, ben er namelijk ook wel eens doorheen gevlogen terwijl ik hem nog net boven me op rood zag springen. Dus je enige redding kan die pardontijd zijn mits die palen in BE daar ook aan doen.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Huh.. ik ben geboren in Den Bosch, naast enkele jaren in mijn vroege leven (voor mijn 10er jaren) in zeeland gewoond te hebben, vraag ik je toch mij dit a.u.b. uit te leggen. Naast + Brabant = langs???t_captain schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:24:
[...]
Het woord langs betekent zoiets als "naast", maar het bevat meer informatie. Het betekent zoiets als "naast" + "in Brabant".
Is dat net zoiets als de deur is los (i.p.v. open) ? maar dat is niet Brabants toch?
Als je wel geflitst bent, zou ik dat als verdediging gebruiken bij je bezwaar tegen de boete.Bij rood lijkt me namelijk het veiligste moment om daar de weg op te gaan als het een beetje druk is. En na de stopstreep is dan de veiligste plek.Vincent1997 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:36:
Ik ben in principe niet over de stopstreep gereden, zoals je op de foto ziet. Ik kwam pas op het wegdek (van de parking af) achter de flitspaal en achter de stopstreep. Dus dan ben ik niet geflitst neem ik aan? Mvg
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Je krijgt een boete toegestuurd als je geflitst bent (volgens mij)
Don't let perfect be the enemy of good.
Alleen in Brabant kun je langs een flitspaal parkeren. In Holland kan dat niet, daar moet je naast een flitspaal parkeren.
Maar, ben je dan ook stil gaan staan op/voor het zebrapad totdat het weer groen werd?
Tsja, dan is het gewoon afwachten of je iets thuis krijgt of niet. Als je stil was blijven staan had je een eventuele boete nog aan kunnen vechten, maar dat kan je nu wel vergeten.
Het is wel een Nederlandse flitspaal. Een Gatsometer volgens mij.
Lussen zitten verborgen onder de oversteekplaats.
FF onderhoud plegen
https://www.google.nl/map...zj8jdw!2e0!7i13312!8i6656
Lussen zitten verborgen onder de oversteekplaats.
FF onderhoud plegen
https://www.google.nl/map...zj8jdw!2e0!7i13312!8i6656
[ Voor 40% gewijzigd door MedionAkoya op 18-11-2017 17:20 ]
Trein?
Voor de zekerheid maar wat geld opzij leggen, dan heb je in iedergeval een buffertje mocht je wel geflitst zijn.
Mocht je niks binnen krijgen heb je een extra zakcentje, win-win.
Mocht je niks binnen krijgen heb je een extra zakcentje, win-win.
Vincent1997 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:36:
Ik wil die rechter zijn gezicht zijn als het ooit moest voorkomen. "Ja maar mijnheer, technisch gezien heb ik niet over de stopstreep gereden maar erond
Je bent gewoon niet geflitst, als jij net de weg opkomt voor die flitspaal, no way dat jij al 35 reed. Of je moet als een halve gek de trottoir afvliegen en dan nog.
Onder de 30km/u door rood flitst die niet. Dus geen boete voor jou.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Dit model kan volgens mij wel degelijk flitsen op snelheid, volgens mij hangen deze ook hier en daar in Groningen (stad) ?True schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:45:
[...]
Ik geloof dat deze flitspalen, er staan er nog wat meer hier in de buurt, flitsen voor afslaan, wat dus niet mag. Volgens mij flitsen ze niet voor rood of snelheid.
[ Voor 10% gewijzigd door ongewoongewoon op 18-11-2017 19:39 ]
75% van de palen in belgie werken niet, geen zorgen dus.
In België wel ietsje goedkoper. Maar met 174 euro nog altijd wel veel geldwildhagen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:15:
Tsja, door rood rijden is idd redelijk prijzig (€ 230), maar aan de andere kant: het is over het algemeen ook één van de meer gevaarlijke overtredingen, dus zo raar is het niet dat de boete dan iets hoger dan gemiddeld is
In België is het vrij normaal om je auto overal weg te zetten waar ook maar een beetje ruimte is. Ik ben niet heel bekend met wat officieel wel en niet mag in België, maar ik zou mij zelfs nog voor kunnen stellen dat je de auto links van dat linker witte busje parkeert. De lus zit in het zebrapad en de lus detecteert echt niet uit welke richting je komt en zal door jouw wagen ongetwijfeld getriggerd zijn (mits het al rood was). Als echter op de foto duidelijk te zien is dat je vanaf de stoep komt, is het niet zo zwart wit. Strikt genomen ben je de niet voorbij de stopstreep gekomen.. en voor hetzelfde geld heb jij wel gewacht op het voetgangerslicht/verkeerslicht uit andere richtingen etc.
Ach als de boete binnen komt zie je het vanzelf, maar als je auto op de foto nog half op de stoep staat, zou het mij niet verbazen als deze nooit gaat komen omdat de situatie vanaf de foto onvoldoende beoordeeld kan worden.
Ach als de boete binnen komt zie je het vanzelf, maar als je auto op de foto nog half op de stoep staat, zou het mij niet verbazen als deze nooit gaat komen omdat de situatie vanaf de foto onvoldoende beoordeeld kan worden.
Verwijderd
Heb je de boete uiteindelijk nog gekregen?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2020 22:53 ]
MIsschien moet je @Vincent1997 even taggen, dan krijgt die netjes een melding wanneer die inlogt.Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:46:
Al twee jaar niet actief, denk dat dat een lange adem wordt.sypie schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:47:
[...]
MIsschien moet je @Vincent1997 even taggen, dan krijgt die netjes een melding wanneer die inlogt.
Waarom wil je 3 jaar na dato dit eigenlijk weten?Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:46:
Verwijderd
Heb daar vlakbij dezelfde manoeuvres gemaakt en zit al een tijdje met geknepen billen te wachtenAshundi schreef op maandag 29 juni 2020 @ 07:04:
[...]
Al twee jaar niet actief, denk dat dat een lange adem wordt.
Hij heeft op 25 april nog een topic gestart..
[...]
Waarom wil je 3 jaar na dato dit eigenlijk weten?
Ah vandaar, denk helaas dat er niets anders op zit dan zo nog een tijdje langer te blijven wachten.
Dat zijn wel heel erg geknepen billen als je er een bijna 3 jaar oud topic over hebt weten te vinden 
Succes de komende periode
[ Voor 13% gewijzigd door Divak op 29-06-2020 07:54 ]
Verwijderd
Auto van mijn schoonmoeder.. En het is al ietwat aan de late kant om nog op te biechten helaasDivak schreef op maandag 29 juni 2020 @ 07:54:
Dat zijn wel heel erg geknepen billen als je er een bijna 3 jaar oud topic over hebt weten te vinden
Verwen haar met wijn. Wie weet vergeeft ze het je.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:00:
[...]
Auto van mijn schoonmoeder.. En het is al ietwat aan de late kant om nog op te biechten helaas
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:00:
[...]
Auto van mijn schoonmoeder.. En het is al ietwat aan de late kant om nog op te biechten helaas
Vincent1997 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:13:... De eigenaar van de auto is dan ook de moeder van mijn vriendin dus dat maakt het extra ambetant
Wel goed dat je dit topic hebt gevonden, maar dit topic dan omhoog schoppen heeft weinig nut. 
Stuur @Vincent1997 een DM, misschien heb je nog geluk.
Stuur @Vincent1997 een DM, misschien heb je nog geluk.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()